Досиетата CHR: Кръв сред облаците

| от |

Тричленният екипаж на самолета FedEx 705 току-що е набрал височина, когато внезапно в кабината влиза четвърти човек. Той започва да налага пилотите с ковашки чукове по главите, след което вади харпун. В битката за контрол над самолета и за да спасят животите си, пилотите извършват един от най-рисковите и невероятни полети в историята на авиацията. Злополучният самолет McDonnell Douglas DC-10-30 все още е в движение, макар че се очаква да бъде изваден от употреба през 2018 година.

Отмъщението на служителя

Датата е 7 април, 1994 година. Самолетът FedEx 705, натоварен с електроника, трябва да прелети от Мемфис, Тенеси до Сан Хосе, Калифорния. На борда се качва и служител на фирмата Аубърн Калоуей, бивш военен. Представя се и казва, че ще се възползва от възможността, която фирмата му предоставя – да пътува безплатно на борда. Никой не допуска, че Калоуей има пъклен план. Целта му е да отвлече самолета и да се самоубие с него. Преди това обаче, той трябва да се справи с тримата пилоти, които управляват машината.

Аубърн Калоуей е съсипан психически, след като е заплашен с уволнение от фирмата. Шефовете му го хващат да лъже в отчетите за летателните си часове. Той се качва на борда, носейки куфар за китара, в който обаче нямал никакъв музикален инструмент. Там Калоуей скрил оръжията, с които смятал да убие екипажа на самолета – четири чука и харпун.

Преди това Калоуей се опитал да повреди звукозаписните устройства, чрез които пилотите комуникират с командния център. Той направил незабелязано минути преди самолетът да излети.

Когато машината се издигне достатъчно във въздуха и поеме хоризонтален курс, Калоуей смятал да задейства плана си като избие пилотите. Очаквал, че травмите по труповете ще подведат полицията, че става дума за инцидент, а не за отвличане на самолета. Само така семейството на Калоуей можело да получи парите от застрахователната му полица. Ако не успеел да избие екипажа с четирите чука, Калоуей смятал да ползва и харпуна. След като ликвидира пилотите, злият мъж искал да разбие самолета, за да може случаят да се разглежда като инцидент, при който е загинал служител на фирмата. Това щяло да донесе на семейството му сумата от 2 милиона и половина щатски долара, платени от FedEx.

Обърн Калоуей е на 42 години. Той е възпитаник на университета в Станфорд, експерт по бойни изкуства, бивш пилот от военно въздушните сили и бордови инженер. Това обяснява до известен степен амбицията му да се справи с трима мъже, въоръжен с два бойни и два ковашки чука, скрити в калъфа за китара. Не е ясно как Калоуей е планирал да разбие самолета. Точно преди полета той прехвърлил над 54 000 долара в ценни книжа в сметки на бившата си съпруга. У похитителя е намерена и бележка до бившата му жена, която показвала отчаянието и емоционалната криза на Калоуей.

Полет на живот и смърт

Калоуей имал опит на борда на точно този самолет. Летял на него като бордови инженер, но той и останалата част от екипажа превишили максималния брой летателни часове деня преди атаката. Така управлението на машината било поверено само на трима души – 49-годишният капитан Дейвид Сандърс, 42 -годишният старши помощник Джеймс Тъкър и 39 -годишният бордови инженер Андрю Питърсън. В момента на инцидента Джеймс Тъкър тъкмо поел командването на самолета и осъществявал проверката на бордовите машини.

Малко след като Калоуей прекъснал кабелите на звукозаписните устройства в кабината, късметът му изневерил. Питърсън решил да направи втора проверка на системите и забелязал, че един от кабелите не е наред. Поправил го в посления момент, а Калоуей не разбрал за това. Той вече обмислял как ще заличи следите в самолета след като избие пилотите. Това щяло да му отнеме поне 30 минути, през които ще трябва да лети с труповете.

Двадесет минути след излитането на самолета, похитителят влетял в кабината на тримата пилоти. Звукозаписното устройство запечатало сюблимния момент на атаката:

Сандърс: Виждаш ли онези дървета?
Тъкър: Да
Сандърс: Образували са нещо като натурална граница.
Tucker: Аа, това е Ню Мадрид, нали?
Sanders: Да, част от него, това е нещо като възвишение, климатът е различен, не като в Арканзас…

Тъкър: Ти в Арканзас ли живееш, Дейв, или?

Сандърс: Не, във Фишървил.
Tucker: О, Фишървил, яко място. ..
(Звук от тъпи удари)

Питърсън: Oх!
Тъкър: Господи!
Тъкър: О, мамка му.
Сандърс: Всемогъщи Боже!
Питърсън: О, Господи!
Тъкър: Какво по дяволите става?
Сандърс: Господи (викове) Боже! Господи!!! Господи!!!
Тъкър: Хвани го! Хвани го!
Сандърс: Ще ни избие Tucker: Хвани го!
Сандърс: Стани, хвани го!
Питърсън: Не мога, Господи!

Калоуей започнал да ги налага с чуковете по главите и потрошил черепите им. Прерязал темпоралната артерия на Питърсън и се опитал да извади очите му. Борбата продължила над 40 минути. Капитан Дейвид Сандърс разказва как по време на схватката Колоуел бил с безизразно лице и празни очи. Докато колегите му се опитват да обезоръжат похитителя, старши помощникът Джеймс Тъкър, също бивш военен, успява да извърши екстремни въздушни маневри със самолета. С общи усилилия екипажът успява да осуети плана на Калоуей и курсът на самолета е обърнат. Машината, управлявана от Тъкър, е извършила движения, които са далеч от възможностите на модела, твърдят експерти.

След като Калоуей е спрян, Сандърс поема управлението на самолета, а Тъкър, който е с парализирана дясна част на тялото след мелето, и Патерсън държат похитителя под око.

Сандърс успява да се свърже със служителите от „Въздушен контрол” и се подготвя за аварийно кацане обратно на международното летище в Мемфис. Междувременно Калоуей започва да крещи, че не може да диша и не му достига въздух. Започва нова, ръкопашна борба с Патерсън и Тъкър. Калоуей хапел като животно пилотите.

Заради теглото на товара и горивото самолетът се движи прекалено бързо и е твърде високо. Сандърс не успява да кацне на подготвената писта номер 9. С поредица остри завои, на границата на безопасността, Сандърс успява да приземи самолета, въпреки че машината е с много килограми над максималното тегло за кацане. Когато аварийния персонал се качва в самолета гледката е ужасяваща. Бордът е потънал в кръв и приличал на кланница.

Последиците

Екипажът на полет 705 се отървава от смъртта със сериозно наранявания. Тъкър е с потрошен череп, което води до двигателни проблеми на дясната ръка и десния крак до края на живота му. Калоуей разместил и челюстта му в опита си да извади окото му и да намушка ръката му. Сандърс е с дълбоки рани в главата и разкъсано ухо, което лекарите зашили обратно към главата му. Черепът на бордовия инжинер Питърсън също е потрошен. Щетите на самолета се равняват на над 800 хиляди щатски долара. Колоуей пледира невменяемост, но е осъден на 15 август 1995 година за опит за убийство и за въздухопиратство. Той е хвърлен в затвора в Мендота.

На 26 май 1994 Асоциацията на пилотите награждава Дейв Сандърс , Джеймс Тъкър и Андрю Питърсън с медал за храброст. Това е най-високото отличие за цивилен пилот. Никой от пилотите вече не може да извършва цивилни полети. Джеймс Тъкър обаче се насочва към развлекателното летене.

 
 

Ери де Лука спечели антинаградата за най-лошо описание на секс

| от chronicle.bg, БТА |

Известният италианският писател Ери де Лука добави съмнително отличие към колекцията си с награди – приза за най-лошо описание на секс в литературно произведение, съобщи АP.

Романът, който донесе на Де Лука наградата, е „Денят преди щастието“. В него се разказва историята на един неаполитански сирак след Втората световна война.

Членовете на журито казаха, че решаващо за присъждането на наградата е било описанието на двама любовници „като балерини, носещи се на палци“. Те допълниха, че победата на Де Лука „напомня, че дори във времето на Брекзит няма граници за лошото описание на секс“.

Ери де Лука е 24-ият лауреат на антинаградата. Тя се присъжда от сп. Literary Review от 1993 г., за да отличи „грубото, безвкусно и често небрежно“ описание на секса в съвременните романи и така да обезкуражи тази практика.

Сред досегашните й лауреати са Норман Мейлър, Том Улф, Себастиан Фолкс. Покойният Джон Ъпдайк е единственият писател, удостоен с „награда за цялостни постижения“.

Наградата не обхваща порнографски романи.

 
 

Първият старт на ракетата Falcon 9 след аварията е предвиден за 16 декември

| от chronicle.bg |

Първият старт на тежката ракета-носител „Фалкон-9″ на американската компания SpaceX след септемврийската авария, е предвиден за 16 декември, предаде ТАСС.

Агенцията цитира съобщение на телекомуникационната компания „Иридиум комюникейшънс“, която възнамерява да изведе с ракетата десет съобщителни спътници от ново поколение.

Ракетата ще бъде изстреляна от базата на ВВС Вандерберг в щата Калифорния в 12:36 часа по времето на Западното крайбрежие на САЩ /22:36 ч. българско време/.

„Фалкон-9″ трябва да достави спътниците на ниска околоземна орбита.

 
 

Хайде да идва новият „Шерлок“!

| от |

След няма и година и един месец, минали в тегаво чакане, на малкия екран ще се появи новият, четвърти поред сезон на, нека си признаем честно, един от най-добрите сериали за последните години – „Шерлок“.

Шоуто, което направи Бенедикт Къмбърбач мега звезда, при това за няма и месец, се завръща за четвърти и засега, последен път на екран.

„Кометата на ВВС“, както феновете иронично наричат най-смелия проект на канала, стартира през 2010 година. По онова време модерна версия на най-известния книжен детектив, създаван някога, звучи като лоша научна-фантастика. Та какво може да прави Шерлок Холмс в XXI век и да е все така уникален, като мъжа създаден преди близо два века от сър Артър Конан Дойл? Хората са скептични и по-скоро негативно настроени към проекта, но накрая се оказва, че не са прави.

„Шерлок“ е шоу, в което или се влюбваш веднага или започваш да не понасяш още от първия му епизод. „Study in Pink“, базиран на един от кратките разкази на Дойл, излиза официално на 25 юли 2010 година. Месец по-рано ВВС пускат първата версия на същия епизод онлайн. Гледанията и свалянията са в хиляди. Епизодът по-късно е леко редактиран, променен и премонтиран и излиза официално на екран.

Взависимост от това коя версия сте гледали, може и да не сте харесали сериала още от първите му минути. Неофициалната версия, каквато се води неизлъчения епизод, е по-дълга, по-бавна и да, една идея по-различна.

Ще се учудите, но има хора, които рязко намразват сериала именно заради този епизод и така и не му дават повече шанс. Тяхна грешка. „Шерлок“ е поп-културно явление за телевизионния бизнес и е новаторство във времето, в което зрителят трудно успява да бъде изненадан.

Модерният „Шерлок“ няма време за губене. Сериалът базира първите си два сезона, излезли в рамките на шест месеца един от друг, на най-известните произведения на Конан Дойл и набързо вкарва вътре най-известните персонажи от света на детектива – Айрийн Адлър, професор Мориарти, инспектор Лестрейд, Майкрофт Холмс и разбира се, доктор Уотсън. Ще се учудите, но дори и второстепенните персонажи в сериала са базирани на такива, измислени от британеца и присъстващи в оригиналните му истории.

„Шерлок“ е феномен. На пръв поглед в него няма нищо уникално – та той адаптира произведия написани през 1800 година, не измисля нито един нов случай или персонаж за своя герой – и същевременно е най-новаторското хрумване на модерния развлекателен бизнес. Пълен е със случки и неща, които телевизията сякаш открива чак сега. И най-важното, успява да запали искрата по известния детектив отново.

Всеки век има свой Шерлок, казват различни експерти. Толкова уникално е творението на Артър Конан Дойл. За XXI век този Шерлок се нарича Бенедикт Къмбърбач. Независимо доколко това се харесва на някои или не. Независимо колко пълнометражни филма се направят за този детектив. Независимо колко нови книги излязат, се напишат, адаптират и прочие.

„Шерлок“ изстрелва Къмбърбач и Фрийман в стратосферата на мега-звездите. До момента, близо 40-годишните британци, са играли в телевизията, киното, при това във висококласни продукции, театъра и грандиозният успех все някак им се изплъзва. „Шерлок“ е game changer за тях. Той дава ударен ход на кариерите им и влива свежа кръв в леко скучния пейзаж на новите имена и еднотипни актьори, които се появяват ежегодно в Холивуд.

След грандиозния успех на първите си два сезона „Шерлок“ си взима почивка от цели 2 години. В днешно време, пък и в което и да е време, няма телевизионна продукция, която може да си позволи такава пауза. Това е лукс. Но ето, че „Шерлок“ го прави и това по никакъв начин не намалява фен-базата му. На 24 декември 2013 година, когато Шерлок Холмс трябва да се завърне от мъртвите, Twitter прегрява от тагове, хаштагове и прочие модерни версии на онлайн ентусиазма, заради старта на шоуто. Страницата на ВВС блокира от фенове, решени да гледат новия епизод онлайн.

Сезон 3 минава точно като комета – веднъж на 100 години – и отново отива в почивка, за да се завърне на 1 януари 2015-а (времевите паузи в „Шерлок“ са толкова огромни и различни, че могат да се мерят само с начина, по който Градска мобилност отчита времето между отделните трамваи – тоест, то граничи от сега до плюс безкрайност).

Стивън Мофат и Марк Гатис – сценарист и актьор по професия и създатели на сериала, в едно свое интервю казват, че когато им хрумнала идеята за модерен Шерлок, просто се молели ВВС да кажат „да“ на проекта. Защото телевизията се дърпа в продължение на няколко години. А какво и как ще правят те, за да го осъществят, си е тяхна работа.

В момента екипът на „Шерлок“ – от актьорите през режисьорите и сценаристите – е толкова зает с ангажименти по други проекти, че нямат време да направят нови епизоди за продукта, който ги направи толкова известни и желани. И това е жалко. Защото „Шерлок“ заслужава много сезони.

Сезон 4 обаче е на път. Той вече е изсниман, под строги мерки за сигурност и зоркия поглед на телевизията, в студения Кардиф. „Шерлок“ отдавна не се снима в Лондон. Всъщност от първия си епизод насам, защото вероятността там нещо да остане в тайна и някой да не види някоя сцена, е абсолютно невъзможно.

Ето ви един любопитен факт: първи епизод е сниман на реалната „Бейкър Стрийт“ 221В. Това не се е случвало никога след това. По онова време улицата е затворена и снимките текат, начело с Бенедикт Къмбърбач и Мартин Фрийман на сета, и никой не забелязва или дори и да го прави, не го вълнува какво се случва. Днес този вариант е мираж.

Сезон 4 на „Шерлок“, след един тотално страничен епизод, тръгва на 1 януари 2017 година. След него, в три поредни седмици, следват още 3 епизода. The Six Thatchers, The Lying Detective и The Final Problem, чиято първа снимка показва завръщането на Мориарти, ще бъдат излъчени съответно на 1-ви, 8-ми и 15-ти януари. И оттам-нататък не се знае накъде.

Sherlock Шерлок

Засега „Шерлок“ е в пауза. Но пък е като оргазъм или комета… зависи от гледната точка. Случва се рядко, но пък как!        

 
 

Google вече поддържа 4K стрийминг в YouTube

| от chronicle.bg |

От днес нататък, потребителите на YouTube вече имат възможност да излъчват стандартни и 360 градусови видеоклипове с 4K качество. От Google съобщиха, че се надяват, че това техническо предимство ще привлече повече потребители към видео платформата им.

Едно от първите събития, които ще се излъчват с 4K качество ще бъде The Game Awards 2016, които ще се излъчат утре в 3:30ч българско време.

4K стриймингът ще дава по-ясна картина, която ще се размазва по-малко при бързо движещи се обекти на екрана.

Както може да се досетите, за максимално добро изживяване, е добре да имате и 4K телевизор.

Източник: Phone Arena