Десетото издание на „Нощ на музеите и галериите” – Пловдив със специална юбилейна програма

| от |

Дни след обявяване на избора на Пловдив за българската „Европейска столица на културата 2019“, в града на тепетата ще се проведе и най-мащабното му културно събитие – десетото юбилейно издание на „Нощ на музеите и галериите“ – Пловдив. По случай юбилея тази година организаторите са подготвили огромна програма с над 120 събития, над 90 локации и над 500 артисти от България и света, които ще представят проектите си в двете фестивални вечери на 12 и 13 септември. Тазгодишното издание очаква повече от 60 000 души от цялата страна.

Акценти от събитието и специалната юбилейна програма бяха представени пред медиите на специална пресконференция в голямата зала на Община Пловдив с участието на организаторите – Веселина Сариева, управител на фондация „Отворени изкуства“ и основател на събитието, Виктор Янков, фестивален директор на НОЩ/ Пловдив, съорганизаторa – Стефан Стоянов, заместник-кмет “Култура, образование, туризъм, иновации, развитие и европейски политики” на община Пловдив и кураторите на юбилейната програма Вера Млечевска и Десислава Димова от творчески колектив „Изкуство – дела и документи“ . На събитието присъстваха и артисти и участници в мащабния фестивал.

„Нощ на музеите и галериите“ е едно от събитията, което носи промяната и показва разлика вече десет години“, сподели Стефан Стоянов, заместник-кмет на Община Пловдив. “Успехът на подобно мащабно събитие ни даде куража, че можем да подготвим достойна кандидатура за „Европейска столица на културата 2019“ и че Пловдив има потенциала да се справи.“

Организаторите представиха акценти от юбилейната програма, специално курирана по повод десетото издание на „Нощ на галериите и музеите“ – Пловдив, от творческия колектив на фондация „Изкуство – дела и документи“. Програмата е с название „Тъмната страна на Нощта“ и ще представи специални събития, свързани с характерните културни локации, включени в съвместния проект на фондация „Отворени Изкуства“ и Архитектурно Студио „8 ½“ „Алтернативна карта на Пловдив“.

Юбилейната програма събира в един проект международно известни художници, майстори на занаятите, музиканти и публика за изобретателно, непредубедено, безстрашно и неуморно търсене на тъмната страна – на нощта, „Нощта“, изкуството и града. Избраните произведения предлагат преживяване отвъд впечатляващото, зрелищното или лесно обяснимото. Те предизвикват публиката да преосмисли ролята си на зрител и очакванията си за изкуството. Един от проектите на френския артист Пиер Бисмут с българския колектив Пистамашина например се казва Silent Rock Festival и представя впечатляващо музикално шоу, което може да бъде слушано едновременно от само един зрител. Други участници в програмата са Лъчезар Бояджиев, Рада Букова, Иржи Франта и Давид Бьом, Лорънс Вийнър, Десислава Димова, Регионална задруга на Майсторите (Георги Томов, Иван Ангелов, Жени Микова-Паунова, Симеон Паунов, Мария Митева), Мишел Найсмит, Карл Палм, Камен Стоянов, Стелян Стелянов, Крейг Хевънс.

Както и в предни години, в първия ден 12 септември, акцентът на събитието ще бъде върху съдържанието, представено от традиционните участници в програма „Музеи и галерии“ – близо 30 общински, държавни и частни музеи и галерии, които планират за събитието специални изложби, концерти и представяния. Във втория фестивален ден ще се включат още толкова локации в програмата „Култура и клуб“ – театри, университети, читалища, книжарници, клубове, барове, ателиета, работилници и други алтернативни пространства за изкуство. През двата дни програмата „Град и публични пространства“ ще представи много изложби, концерти, акции, спектакли в публичните пространства на града. През целия уикенд ще има и специална програма за деца „Малката нощ“, случваща се на различни локации.

За по-лесна ориентация в голямата програма на събитието организаторите готвят два инфо пункта – на традиционното място до Градската художествена галерия на Пловдив и пред сградата на Централна поща (паркинга на хотел Тримонцуим), където автобусът от проекта „Библиобус“ ще се превърне в място, откъдето всички посетители ще могат да вземат подробна програма и карта на събитието, за да планират маршрута си. От мобилното приложение Getlokal пък са подготвили лесна възможност да се ориентираш в програмата с телефона си. След като свалят мобилната апликация на Getlokal, всички посетители ще имат достъп до подробна информация за всяко събитие от програмата и точна информация за мястото, часа и датата на провеждането му, както и ще могат да локализарат къде е най-близкото до тях събитие от програмата. За тези, които не успеят да присъстват на събитието, сайта pLOVEdiv.com ще предложи стриийминг на живо от интересни локации и събития в двете фестивални нощи.

Само за 2014 г. 77 културни институции и артисти кандидатстваха към фонд „Специални проекти“ – платформа, учредена през 2013 от съорганизаторите на „Нощта” фондация „Америка за България” съвместно с Община Пловдив. За втора поредна година избраните проекти получават финансиране, за да реализират специален проект или да създадат културно съдържание, което ще бъде представено в програмата на “Нощта” на 12 и 13 септември в Пловдив. Фондът финансира и много проектите, които оставят устойчива следа и развиват дългосрочно културната среда в бъдещата Европейска столица на културата, като например, реализираната с бюджет от събитието адаптация за незрящи на четири постоянни колекции на Регионален исторически музей – Пловдив.

 
 

SASA Asian Pub: Преобръща представи!

| от Спонсорирано съдържание |

На 7 декември представите за  ресторант, забавление, вкусна храна и цени буквално ще се преобърнат!

2000 кв. метра площ, 7 метра височина, 700 седящи места, ресторант и бар, обединени от обща сцена, на която постоянно нещо се случва.

Витоша “нахлува” през огромните остъклени витрини, създавайки усещане за полет над града, а огромният аквариум “потапя” посетителите в тайнството на подводния свят.

Най-доброто от 7 световни кухни с превес върху азиатската

Знаковите блюда на Китай, Япония, Тайланд, Монголия и  Сингапур, приготвени специално за SASA Asian Pub от световни шеф-готвачи.
Всички вкусове са адаптирани към българския, като запазват здравословните съставки и начин на обработка, характерни за азиатската кухня. Ястията едновременно засищат и оставят чувство за лекота и прилив на енергия.

В SASA Asian Pub, освен азиатска кухня, се предлагат автентични американски барбекю специалитети, италиански брускети, френски десерти, средиземноморски деликатеси…

Барът е „въоръжен“ със сто различни вида напитки от цял свят, сред които авторски азиатски коктейли и разнообразие от кафе специалитети.

SASA не е просто ресторант, а азиатски пъб, където забавлението е целодневно и гарантирано.

На сцената, обединяваща ресторанта с бара и кафето, се редува жива музика с DJ сетове и шоу програми.

В SASA Asian Pub денят започва със сутрешно кафе, преминава в обяд с колеги, неусетно се удължава до следобеден коктейл или десерт, за да да стигне до вечеря с приятели и танци до късните часове с питие в ръка.

SASA Asian Pub е целодневно заведение, където независимо сам или с компания, всеки се чувства на мястото си.

SASA Asian Pub преобръща представите за ресторант!

Не на последно място SASA Asian Pub ще преобрне и представите за достъпност.

“Преживяването”, наречено SASA Asian Pub е напълно възможно да се превърне в ежедневие, без това да обърка месечния бюджет.

Достъпността е в основата на концепцията на веригата, за да може иновативната идея на SASA Asian Pub да бъде възприета от най-широк кръг хора и да се превърне в начин на живот.

Sasa Asian Pub в Парадайз център отваря на 7-ми декември.
Заповядайте да ви се представим!

 
 

Москва не разглежда алтернатива за провеждане на „Евровизия 2017″

| от |

Организаторите на конкурса „Евровизия 2017″ опровергаха информацията, че Москва разглежда възможността за алтернативен град за провеждането му. Това се се съобщава на руската версия на сайта на „Дойче веле“.

„Европейският съюз за радио и телевизия, който е организатор на конкурса „Евровизия“, опроверга информацията за възможното му пренасяне от Киев в Москва. Организаторите нямат подобни планове“, се казва в информацията.

Позовавайки се на организационния комитет на конкурса, германският в. „Билд“ вчера писа, че финалът на „Евровизия 2017″ може да се състои в Москва заради проблеми с финансирането му от украинска страна.

Окончателно решение дали Украйна ще получи право за провеждане на „Евровизия“ Европейският съюз за радио и телевизия трябва да вземе на генерална асамблея на 8 декември.

 
 

Първи поглед към Game of Thrones 7

| от chronicle.bg |

Зимата дойде, но Game of Thrones 7 – не. Новият сезон на култовото шоу ще се появи на малкия екран отново едва през лятото на 2017 г,. Ако дотогава има половин година, то това не значи, че по сериала не се работи. Вече може да видите и първи кадри от онова, което ни очаква.

Те се появяват в кратко видео на HBO за онова, което да очакваме от канала през 2017 година. Въпреки че виждаме само няколко кадъра от сериала по книгите на Джордж Р.Р. Мартин, те ни дават яснота за едно – зимата идва и тя е сезонът на Старките.

Вижте видеото за сериалите, които ще гледаме през 2017 година, в галерията – кадри от GoT7. Кога последно сте виждали Аря на кон?

 
 

10 реклами със звезди, преди да станат известни

| от chronicle.bg |

Свикнали сме да гледаме на холивудските звезди като на свръчовеци, които се подвизават само по големите екрани и червения килим, но дори някои от най-големите актьори и актриси са започнали кариерите си по не толкова бляскав начин.

Вижте някои реклами с участието на знаменитости. Преди да станат такива.

Бен Афлек в реклама на Burger King

Брад Пит рекламира Pringles

Дженифър Лорънс за MTV Super sweet 16

Обожаваме Стенли Тучи в „Дяволът носи прада“, но след като го видяхме в тази реклама на Levi`s, ни стана още по-симпатичен

Леонардо Ди Каприо пък рекламира дъвки през 80-те

А Наоми Уотс…тампони

Не сме и предполагали, че Илайджа Ууд толкова обича сирене

Кристен Стюарт пък участва в реклама на Porsche

Рекламата на Pop Tarts с Джозеф Гордън-Левит представя по друг начин това, което сме искали, гледайки го на кино – а именно да ни направи закуска

Деми Мур няма нужда от диетична кола, но я рекламира