10 съвета за писане на фентъзи от Джордж Р. Р. Мартин

| от |

CS 66 25th October 2010

Писателят Джордж Р. Р. Мартин беше в Австралия, където в операта в Сидни коментира сериала по „НВО“ по неговата бестселър поредица „Песен за огън и лед“. Сайтът lifehacker.com.au отсява 10 съвета за писане на фентъзи, които даде Мартин в изказванията си. Ето ги и тях:

1. Не ограничавай въображението си. В телевизията има лимити – сценарият не винаги може да се адаптира, ако има прекалено много герои или продукцията изисква прекалено голям бюджет, с който студиото не разполага. В романа обаче няма ограничения – дава отлична възможност да разгърнете въображението си.

2. Представете различни гледни точки. Аз пиша за ситуацията на война. Всичко започва свито и впоследствие се разгръща. Ако представим Втората световна война като роман, трябва да покажем гледната точка на Хитлер, Мусолини, Рузвелт, Айзенхауер и т.н. Всички тези участници виждат света по различен начин.

3. ОК е да се заема от историята. Макар моят жанр да е фентъзи, заемам много от средновековната история. Войната на розите оказа много голямо влияние върху сюжета.

4. Изградете реалистични герои. Аз не съм бил джудже или принцеса и не мога да знаем какво е да бъдеш като тях. Но трябва да вляза в кожата им, за да пиша за тях. В някои ситуации можеш да говориш с реални личности – докато писах първата  и втората част, си писах с фен, който е парализиран. Той ми помогна много да опиша Бран. Но е важно тези герои да имат реалистична гледна точки.

5. Скръбта е мощно оръжие, но не прекалявайте. Тъжните моменти рефлектират силно върху аудиторията, но не трябва да се прекалява. Възможно е хората да бъдат отблъснати, ако загубят любимия си герой. Трябва да внимавате как и защо „убивате“ даден герой.

6. Не спестявайте насилието. Когато се пише за средновековна война, трябва да се покаже цялата грозота и ужас. Тези мечове не са само за демонстрация. Средновековните битки са били особено кървави. Удари с големи и остри парчета метал оставят невъобразими травми.

7. Избягвайте фентъзи клишета. Аз съм почитател на фентъзи жанра през целия си живот, но съм наясно с пропуските. Много често лошият е някакъв мрачен лорд, който седи в тъмното си място и ръководи своите зли сили. Това е повърхностно.

8. Създайте „сиви персонажи“. Чел съм много история и не попадам на изцяло героични или изцяло зли личности. Героите за едни са масови убийци, а за други – Майка Тереза и Ганди. Те могат да бъдат превъзнасяни, но и за тях могат да се открият не особено приятни неща. Всички ние не сме бели или черни изцяло.

9. Жонглирането с много герои е изкуство. Понякога сам не знам как да приключа поредицата „Песен за огън и лед“. Мисля, че ще успея, но съм включил толкова много герои, които в един момент започват да отказват да правят това, което им казвам. Ще разберем дали ще успея да завърша всичко през следващите около 10 години.

10. Всичко е временно. Всички сме на този свят за кратко. Същото важи и за моите герои. Важно е любовта, страстта, съчувствието, смехът, смехът дори в лицето на смъртта, да продължат напред. Този свят е много мрачен, но не бива да се отчайваме. Един от най-легендарните и вечни мотиви във „Властелинът на пръстените“ е, че отчаянието е най-голямото престъпление.

 
 

Бременната Ирина Шейк в сцената с грънчарство от филма „Призрак“

| от chronicle.bg, по boredomtherapy.com |

Един от най-лесните начини да направиш една реклама гледаема е да включиш малко плът. Никой няма против малко плът. Във видеото на Шейк има много.

То е реклама на списание Love. Всеки декември списанието прави секси видеа като рекламен подход. На 1 декември те показаха видео с модела на Victoria’s Secret Бела Хадид, която играе фитнес инструктор.

 

На 2 декември е ред на друго ангелче на фирмата за бельо – бременната Ирина Шейк. Тя преви римейк на сцената от филма „Призрак“, Деми Мур върти грънчарско колело заедно с духа на покойният си приятел Патрик Суейзи.

 

 
 

WIZZ GO – нова ценова категория от Wizz air

| от CHR Aero |

Wizz Air, най-голямата нискотарифна авиокомпания в Централна и Източна Европа, пусна нов продукт. “WIZZ Go” е допълнителна опция към съществуващата “WIZZ Plus” (преди:”Plus Fare“) пакетна оферта, предлагаща по-голяма гъвкавост за пътниците.

Двете “WIZZ Go” и “WIZZ Plus” предлагат на клиентите намалена пакетна цена над базовата “Basic Fare” (за билет и малък салонен багаж), сумата от допълнителни услуги, ако се купят отделно и по-бърз процес на резервация.

Новата “WIZZ Go” е създадена за практични клиенти, които търсят ниски цени, отлични и стойностни оферти, и ползват най-популярните продукти и услуги на WIZZ. “WIZZ Go“ включва голям салонен багаж, 23 кг чекиран багаж и избор на място (с изключение на първия ред и местата с повече пространство за краката).

Wizz Air “WIZZ Plus” предлага дори повече допълнителни услуги и клиентите могат да се възползват от по-голяма гъвкавост и максимален комфорт по време на цялото пътуване: от момента на резервация на билета онлайн, до пристигането до избраната дестинация. „WIZZ Plus“ включва 32 килограма чекиран багаж, голям ръчен багаж, регистрация на летището, WIZZ Flex опция за промяна на датата на пътуване, избор на място (включително на първия ред и с допълнително пространство за краката), качване с предимство (също позволява вземане на допълнителна малка лична вещ на борда).

Kлиентите на WIZZ могат да запазват места за всички над 450 линии, на wizzair.com избирайки “WIZZ Go” и “WIZZ Plus”.

Джордж Михалополус, търговски директор на Wizz Air, каза: “Създадохме WIZZ Go за нашите практични клиенти, които не искат да се тревожат за избора на място и багаж. Това е междинно предложение, което ще се хареса на пътниците ни, които искат повече от базова тарифа, но не и целия продукт, включен в WIZZ Plus. Тъй като нашите клиенти имат различни желания, ние правим всичко възможто, за да излезем с продукт, които им отговаря най-добре.”

 
 

Air France и KLM въвеждат нова тарифна схема за полетите си в Европа

| от CHR Aero |

Air France и KLM въвеждат разнообразие от оферти за икономичната класа за всички свои международни полети в рамките на Европа, Северна Африка и Израел. Клиентите ще могат да избират от три оферти, всяка от които предлага специфични услуги и условия. Те ще са на разположение онлайн за KLM в края на януари 2017.

– Оферта „Лека“ е за пътници, които търсят най-ниската възможна тарифа и пътуват без да регистрират багаж.

– Оферта „Стандарт“ е с допълнителна такса от  40-50 евро и предлага на клиентите допълнителни предимства, като например възможността да регистрират един багаж безплатно и да променят своя билет без такса.

– Оферта „Флекси“ е с допълнителна такса от 70-150 евро и предлага на клиентите максимална гъвкавост (без такси за промяна и връщане, без допълнително заплащане) и възможността да се възползват от услугата SkyPriority, за приоритетен достъп на летището, храна по време на полет. Офертата на Air France и KLM „Флекси“ е в отговор на търсенето на бизнес пътниците,  които могат да се възползват от всички продукти и услуги на двете авиокомпании в мрежата на средни разстояния.

„Прозрачност и разнообразие от възможности за нашите клиенти, са в основата за създаването на тези нови тарифи на Air France и KLM за мрежата на средни разстояния. С въвеждането им клиентите сами избират  услугите, от които се нуждаят. “ – заяви Питър Ботсма, изпълнителен вицепрезидент „Търговска стратегия“ на Air France-KLM.

 
 

Изтекоха снимки на новия смартфон на Meizu

| от chronicle.bg |

Наскоро Meizu представи официално смартфоните Pro 6 Plus и M3X.

На 6 декември компанията ще даде пресконференция, на която вероятно ще представи още свои устройства. Слуховете твърдят, че Meizu ще покаже M5 Note, но на сцената ще се появи и друга джаджа с кодовото име Meizu Four (1206).

Днес в китайската социална мрежа се появи порция снимки на телефона.

Все още няма официална информация за спецификациите на смартфона, но според слухове, Meizu Four ще има извит 2K AMOLED Edge дисплей и Exynos 8890 чипсет.

Meizu-Four-leak_6

Източник: GSM Arena