За Летище София : според мен е идеално

| от |

Автор : Веселин Николов (http://dzver.com). Публикуваме тази гледна точка, защото я смятаме за интересна. В никакъв случай тя не изразява позиция на Chronicle.bg. Готови сме да публикуваме всяка гледна точка по темата.

Крис ме предизвика неволно във Facebook с твърденията си, че Летище София (SOF) е мръсно и отвратително, приложил е снимки. (позицията на Крис в 13:20)  Според мен е идеално и следва научен труд, с който го доказвам.

Sofia-airport

Ето пирамидата на летищните потребности, на база която оценявам летищата. Системата е много стройна.

Тоалетните

Първата спирка в новата държава е тоалетната. По тоалетните ще ги познаете. Какво е нужно на една летищна тоалетна, за да получи 5 звезди от dzver.com?

1. Писоари. Колкото и да чистят чистачите, писоарите са истински кеф в сравнение с разбитите мръсни тоалетни, които е доста вероятно да откриете на летище без писоари.
2. Мивки под наш контрол. Възможността да определя колко дълго да тече водата е важно за мен. Мивките с таймер са ясно послание “намокри върха на пръстите и изчезвай, всички ще си мислят че си се измил”.
3. Кърпи за бърсане. Летищните такси са високи, заслужил съм си една салфетка от 1 стотинка. Огромна част от летищата предлагат само духалки, което по същество е “обърши се в тениската си”, след като всички видят, че си си намокрил ръцете.

SOF получава около 4.5 звезди по тези критерии, само защото има ужасно готини тоалетни на някои места, а нашите са просто ОК.

Вода

Продажбите на вода са основен източник на доходи по летищата. Специално за целта са приети закони, които задължават охраната да изземе всички шишета от пътниците.

Критерият ми тук е цена на пластмасова бутилка от 0.5l. 98% от европейските летища са с цени от порядъка на 3-3.50 евро, а бутилките често са с гадна шумкаща пластмаса и микрокапачки. Плащаме 3.50 евро, заслужаваме макрокапачка!

SOF разполага с вода от 2лв на вендинг машината на горния етаж. Това са 5*.

Храна

Храната по летищата е важна основно за хъбовете, където имаме connecting flights. Там можете да купите основно пластмасови полуфабрикати на цената на гурме ресторант в центъра, върху маси непочиствани от дни, и със зле платен обслужващ персонал.

За 5*, летището трябва да разполага с храна, която изглежда не-пластмасова и не-полуфабрикатна, и е на прилична цена.

SOF разполага със сандвичи с малко шунка и кашкавал, които са неотровни. Това са 3*, защото светът е открил hamon и на някои места сандвичите са също така и вкусни.

Security & Passport Control

1. Колко дълго се чака на опашки? – Всяко US летище посреща с 2 часови опашки. Трябва да заменят националния си символ с летищна опашка, ако изпреварят французите.
2. Колко пъти? – често заради глупаво устройство на летището се налага да минавате неколкократно през проверки.

Check-in-to-gate времето на SOF е 5 до 10 минути. Напълно възможно е за 20 минути да стигна от вкъщи до гейта си.

Отдалеченост на гейтовете

Има летища, на които от гейт до гейт се налага да вървите 20 минути, да пътувате с автобус или влак, и да минете през секюрити и паспорт контрол. Шарл де Гол е хубав пример. Автобусчето, което обикаля около терминалите го прави по най-външната точка, която има форма на криво зъбно колело и около 50 знака СТОП. Сега си представете SOF с неговите 10-тина гейта. 5*.

Wi-Fi

След като сме свършили всички задължителни неща, време е да си чекнем мейла.

Световният стандарт е Free Wi-Fi за 30 минути, безумно скъпо след това. На много места Wi-Fi няма или не е Free и не може да се чекирате във Foursquare. В София е Free и неограничен, дори не трябва да приемате agreement.

Натрапчиво повредени неща

Неработещи асансьори (CDG, MUC), стълбища, които приключват със заключена врата или правят кръгчета (FRA, CDG), неадекватен персонал (EZE), неадекватни вендинг машини (LHR)

В София има 3 ескалатора и те просто работят.

Евтин и бърз трансфер до града

И тук стандартите се налагат от SOF. В интерес на истината съм попадал на летища, които се конкурират по достъпност – SFO (Сан Франциско) с метро от $8 и такситата в Лисабон – 12-14 Euro. 50 долара е средното ми очакване за трансфер, като на места дори метрото е отвъд тази цена, ако изобщо работи.

Lounges

След определено натрупване на мили, добивате достъп до Lounges, където обикновено седалките са по-удобни, има душове и безплатно ядене. В SOF това са вафли и минерална вода, така че тук отстъпваме. Проблемът е, че в SOF единствената полза от Longues е да спестите 2-та лева за минерална вода от вендинг машината, докато тичате към гейта, защото бординга вече е започнал.

Извод

Летище София е чудесно, макар и с козметични забележки. Не изглежда много добре на външен вид, иначе си е супер. Предпочитам го пред огромна част от летищата, на които съм попадал.

 
 

#Fusionable: Посрещаме лятото с цялостен аутфит от магазин Fusion

| от Рада Копрева |

Сега имате възможността да посрещнете лятото с цялостен аутфит по ваше желание, осигурен от магазин Fusion! В периода 22 март – 05 април 2017 година можете да се запознаете с най-новите тенденции от световноизвестни марки като Pepe Jeans, GAS, Lacoste, Diesel, Converse и Superdry в магазин Fusion в Serdika Center, да развихрите въображението си и да спечелите нови дрехи за страхотни летни моменти.

За кампанията говори Рада Копрева – млада Instagram звезда, която разбира от дрехи и не се страхува да пробва.
Ето и нейните впечатления от #Fusionable:
Да, признавам се за виновна. Обичам да пазарувам дрехи. Аз съм от онези, които наричат шопинга „терапия“ и които изпитват неподправено удоволствие от купуването на нови дрехи.
И все пак, до момента не ми се беше случвало истински да се развълнувам от шопинг кампания.

#Fusionable на магазин Fusion обаче се оказа истинско предизвикателство за спокойния сърдечен ритъм. Не се случва често магазин, който е представител на световно известни марки като Pepe Jeans, GAS, Lacoste, Converse и Superdry, да стартира кампания, която дава шанс на всеки да изглежда страхотно, носейки цялостен аутфит по собствен избор.

Fusion ще раздаде три ваучера на свои клиенти. Всеки един от тях носи стойност, която е достатъчна за да може човек да се облече от глава до пети в магазина така, както му харесва.

#Fusionable обича да облича и се фокусира върху хора, за които облеклото има значение. Като мен…
фешън, кифла

Когато дадете на една жена възможността да се облече както пожелае, може да сте сигурни, че тя ще лети по ескалаторите на мола с 200 конски сили. Когато влязох във Fusion, положих всички налични усилия да се представя „професионално“ и да се държа на ниво, като истински фешън маниак, който е виждал всичко и не се впечатлява от нищо, но уви… Нямаше как да скрия, че всъщност треперя от вълнение като пред първа среща с някого, когото ужасно харесваш – много превъзбуда, малко срам…Помните как е.

Само дето пред мен не стоеше също толкова притеснен младеж, а парче приказка, някак претворена в реалността: магазин с всичко, за което съм си мечтала. Дрехите и обувките съчетаваха не само страхотни, свежи цветове, а и бяха в крак с всички модни тенденции за идния сезон. Fusion предлага не само ежедневни дрехи и обувки, но и по-спортни, а по стелажите вече стоят плажни артикули, които ни надъхват за летния сезон.

 

фешън, кифла

Влюбих се в дрехите с лека и проветрива материя, с които обичам да глезя тялото си, както и във вечните дънки. По навик плахо попитах за по-малки размери, защото структурата на тялото ми не е особено епична и понякога се случва да хлътна по някоя дреха, след което продавачът да ме отпрати към детския щанд.

Не и тук. От моя размер имаше както рокли, така и блузи и къси панталони! Хукнах към пробните, все едно ме гонеше големия лош вълк, а там вече ме очакваше всичко, което щях да пробвам- две рокли (Superdy), два чифта къси панталони (Pepe Jeans и Superdy), две блузи (Pepe jeans и Superdry) и един абсолютно наложителен за всеки пролетен и летен сезон чифт бели маратонки на завинаги любимата Pepe Jeans.

 

фешън, кифла

Имах леки съмнения, че нещо друго, освен роклите и обувките, ще ми лепне така, че да се харесам веднага, но voila! Отново останах приятно изненадана. С всеки от четирите комплекта, които си бях избрала, се чувствах стилна, обгърната в комфорт и носеща собствената си индивидуалност. Можех да нося дрехите от тази пробна в най-различни варианти чак до октомври. Мотах се в магазина сигурно часове. Не исках да свалям дрехите от себе си. Нали познавате онези моменти, в които сякаш някакъв невидим пъзел се нарежда и всичко е точно такова, каквото трябва да бъде, а вие не смеете да мръднете, за да не го развалите?

Такъв беше престоят ми в магазина. Правенето по сто снимки с всичко, което си бях избрала пък се оказа квинтесенцията на истинското ми петъчно удоволствие.

Благодарение на кампанията #Fusionable, един от тези…всъщност дори всички комплекти дрехи (разбира се, и обувките!) могат да си останат мои. Затова ако имате нужда от развлечение и от обогатяване на гардероба…

Правилата на играта са прости: избери най-готините дрехи от магазин Fusion, Serdika Center, снимай се с тях и качи снимката в Instagram или Facebook с хаштаг #Fusionable и хаштагове на марките, с които си облечен, и се тагни от магазина. На 07 април ще бъдат избрани 3-ма късметлии, които ще спечелят награда, с която да обновят изцяло гардероба си!

 

 
 

Норвегия строи единствения в света корабен тунел

| от chronicle.bg |

През последните години десетки моряци са изгубили живота си във водите, където се срещат Норвежко и Северно море.

Заради това крайбрежната агенция на Норвегия е решила да изкопае „корабен тунел“ – за да  създаде едно по-сигурно преминаване на търговските плавателни съдове.

По план съоръжението ще струва 272 милиона щатски долара.

Тунелът ще бъде с височина от 46 метра, 36 метра широк и дълъг една миля (1,6км). Норвежкият парламент е отделил един милиард норвежки крона за проекта „Национален план за транспорта за 2014-2023″. Очаква се строителство да започне през 2018г.

Корабите ще осъществяват достъп до тунела от север в Селе, с южен достъп чрез Молдфйорд. Това е най-тясното място на полуостров Стад. Настоящото предложение за тунела включва и мост в близост до южния достъп, така че пешеходците да могат да виждат корабите, които преминават.

Източник: The Verge

 
 

Най-добрите корици на албуми на Марая Кери

| от chronicle.bg |

Днес една от емблематичните певици на нашето време, Марая Кери, навършва 47 години – достойна възраст, зад която стоят много неща.

След дебюта си през 1990г Марая Кери става първата певица, която оглавява американската класация Billboard Hot 100 със своите сингли пет поредни пъти.

След брака си с президента на Колумбия Рекърдс Томи Мотола през 1993.  тя утвърждава позициите си на най-успешната певица на компанията. Според списание Billboard  тя е най-успешният изпълнител на десетилетието в САЩ.

След развода си с Томи Мотола тя решава сама да поеме контрол върху имиджа и музиката си, включвайки елементи на хип хоп в песните си. Популярността ѝ спада, а по-късно напуска Колумбия Рекърдс.

Марая изживява тежко тези събития емоционално и физически. Друг удар за певицата е неуспехът на филма и новия ѝ албум, носещи името Glitter. През 2002г. тя подписва договор с Айлънд Рекърдс и през 2005г. отново си възвръща челните места в поп музиката.

През 2000г. на церемонията по връчването на Световните музикални награди Марая Кери е обявена за певицата с най-много музикални продажби за хилядолетието. Тя има най-много сингли, оглавили първите места на класациите – 18. Тя е носител на 5 награди Грами, освен това е единственият изпълнител с шестнадесет статуетки от Световните музикални награди.

Марая Кери притежава петоктавен диапазон.

И независимо от приказките, които се говорят по адрес на визията и личния й живот, тя е събитие в историята на музиката.

И ви черпим с 10 нейни корици, в които си заслужава да изплакнете понеделнишките си очи.

 
 

Opel OnStar с над 21 000 спешни обаждания

| от chronicle.bg |

Автомобилите на Opel със система OnStar на борда се движат по пътищата вече от около 18 месеца.

В момента всеки втори нов Opel в Европа е оборудван с тази новост. Системата за персонална комуникация и мобилни услуги предлага функции като автоматично повикване при катастрофа, автомобилна диагностика, помощ при откраднат автомобил и Wi-Fi точка за достъп, осигуряваща великолепна свързаност. През последните 18 месеца Opel OnStar вече регистрира над девет милиона осъществени контакти и взаимодействия, около половината от които чрез смартфони или с приложението myOpel.
Сега абонатите на системата Opel OnStar могат да очакват и допълнителни услуги като хотелски резервации1 или търсене на свободни места за паркиране2 с помощта на служител на OnStar.

Към края на годината, Opel планира да предлага услугите на системата OnStar в 33 държави в Европа и на 23 езика. Двама потребители на системата, които са изпитали предимствата на ангела-хранител OnStar и могат да споделят своите впечатления от първа ръка са Пола и Джон от Англия.

opel
Нещо, което започва като най-нормално пътуване за Пола и Джон изведнъж се превръща в кошмар. На връщане от екскурзия до Корнуол, Пола разбира, че всички главни пътища са затворени и тя не успява да открие алтернативен маршрут. В същото време Пола и Джон трябва да се върнат вкъщи бързо, тъй като Джон трябва да вземе лекарството си. Когато Джон получава епилептична криза, Пола натиска бутона за спешно повикване и служителят на OnStar Кевин Борбидж веднага уведомява службите за спешна помощ. “Никога не съм получавала толкова добро обслужване от някого на другия край на телефонната линия. Личното им отношение беше блестящо, просто фантастично,” споделя Пола.
От лятото на 2015 година, централата на Opel OnStar е получила над 21 000 спешни обаждания като направеното от Пола.
Но реакцията при спешни случаи е само една от многобройните новаторски функции, които правят шофирането по-безопасно и комфортно. Сега служителите на OnStar вече могат да помогнат и с намирането и резервацията на хотел или с откриването на най-подходящото място за паркиране на автомобила. И двете услуги, които бяха стартирани с премиерата на новия Opel Insignia, ще се предлагат и за всички останали модели на марката – от ADAM дo Zafira и ще разширят богатата гама от услуги на системата за персонална комуникация и мобилни услуги с високоскоростна точка за Wi-Fi достъп до интернет с 4G/LTE връзка3.

В допълнение към това OnStar ще предложи и още една нова услуга за ограничаване на стреса, свързан често с търсенето на подходящо място за паркиране.

Потребителите на OnStar имат възможност да се свържат със служител на системата, който да ги насочи към най-подходящото за тях място за паркиране, като точното му разположение ще бъде изпратено директно в навигационната система. Tази услуга се извършва чрез Parkopedia – един от основните доставчици на услуги за паркиране.