Внимание буйстващ пътник на борда

| от |

Арестът на племенницата на Ралф Лорен миналата седмица, затова, че е бутнала член на екипажа на борда на полет на Delta Air Lines е поредният пример за все по-големия брой инциденти в самолети, които според официалната браншова организация IATA представляват все по-силна заплаха за сигурността, пишат Bloomberg, цитирани от Investor.bg

На 8 януари 41-годишната Дженифър бе обвинена в пиянство и отправяне на заплахи на борда на самолет, принудил полетът ѝ от Ню Йорк от Барселона да се отклони към Шанън в Ирландия. Тя се призна за виновна в ирландски съд и бе наказана с глоба от 2000 евро.

Air-CanadaВъпреки че авиокомпаниите могат да изискват нарушителите да покриват разходите за отклоненията на полетите и последващите нарушения на графика, на практика много често те решават, че възстановяването на понесените щети е твърде времеемко и скъпо. За сравнение отклонението, причинено от избухването на Лорен, е струвало на компанията превозвач над 43 000 долара.

Броят на инцидентите, включващи буйстващи пътници, е скочил 12 пъти за последните четири години, според данни на Международната асоциация за въздушен транспорт (IATA). В тази ситуация авиокомпаниите трябва да се справят с безброй местни закони, за да могат нарушителите да бъдат наказани. Понякога става въпрос за словесни тиради, но има и случаи на удари и заплахи за изнасилване, принуждаващи членовете на екипажа често да поемат функциите на полицаи.

„Не смятаме, че те трябва да бъдат поставяни в позицията на полицейска служба в небето“, заяви Тим Колъхан от IATA. По думите му много често в подобни ситуации властите на земята просто „позволяват на пътниците да си тръгнат безнаказани“. Той настоява за промени в правилата за поведението на пътниците, които ще улеснят подвеждането им под отговорност съгласно законите на отделните държави.

По данни на IATA инцидентите, свързани с буйстване на борда на самолети, са нараснали от 500 през 2007 г. до над 6000 през 2011 г.

На фона на все по-напредналите технологии за сигурност в самолетите, благодарение на които през 2013 г. е имало само 17 фатални инцидента и 224 смъртни случая, засилващата се вълна от конфликти на борда е отражение не само на все по-масовата популярност на пътуването със самолет и по-систематичното събиране на данни, но и на реални поведенчески промени, твърдят от IATA.

На 3 юни група от около 100 ученици, пътуващи от Ню Йорк до Атланта, бяха изхвърлени от полет на AirTran, след като пилотът и екипажът изгубили търпение при неуспешните опити да ги накарат да седнат и да изключат мобилните си телефони.

На 2 януари дубайската Emirates обяви, че пътник на полет между Сингапур и Бризбейн бил озаптен и посрещнат от австралийската полиция при пристигането си. Според местни информации в медиите мъжът, който бил арестуван и обвинен, многократно се опитвал да пуши.

В някои държави след нападенията на 11 септември 2001 г. бяха въведени т. нар. шерифи в самолетите, но те обикновено не се намесват при по-маловажни смущения, тъй като подобни инциденти могат да бъдат използвани като щит за терористични действия, твърдят експерти.

city-airport-plane_1776690i

Най-често проблеми в небето възникват заради незаконна употреба на наркотици или цигари, отказ за спазване на инструкциите за безопасност и вербална конфронтация с екипажа или други пътници. Всички тези поводи обикновено са свързана с употреба на алкохол. IATA има и регистрирани случаи на опит от страна на пътници да отварят врати по време на полет, нападения над стюардеси и заплахи за сексуално насилие.

При по-безобидните нарушения пътниците се разгневяват по най-различни причини, като например други пътници, които прекалено много са свалили облегалките на седалките си, инструкции да не напускат местата си по време на турбуленция и др. Според специалисти подобни инциденти често се предизвикват от престоя на претъпканите летища, прекарването на часове наред в тясно и ограничено пространство и страха от летенето.

От IATA препоръчват мерки за предотвратяване на инцидентите, най-вече чрез ограничаване на пиенето на борда на самолетите. Те настояват компаниите да сервират по-малко алкохолни напитки и да обмислят варианта да бъдат премахнати безплатните напитки по маршрути с много случаи на буйстване. Те смятат също, че членовете ѝ трябва да възприемат политика на нулева толерантност към лошото поведение, като проверяват пътниците на изхода и отказват достъп до борда на самолета на онези, за които това е наложително.

 
 

Мократа Амбър Хърд в „Aquaman“

| от chronicle.bg |

Режисьорът на „Aquaman“ Джеймс Уан ни показва Амбър Хърд в костюм на Мера.

DC разширява вселената си за пореден път с филма за водния супергерой и феновете нямат търпение. За сега подгрява с Джейсън Момоа („Game of Thrones“), който ще изпълнява главната роля. С напредването на снимките обаче все повече други герои се показват. Актрисата Амбър Хърд („The Danish Girl“) обяви участието си във филма в Туитър. Тя ще играе Мера – обектът на чувствата на Акуамен и кралица на морето. Джеймс Уан не остана по-назад и също ни показа снимка на Амбър.

Снимките ни показват Мера в традиционния й вид – като в комиксите, за разлика от Акуамен, чийто оригинален образ е на светъл, рус мъж. В ролята си Амбър е с червена коса и зелен костюм. Това ни дава подов да мислим, че филмът ще е по-успешен от зле приялите се „Batman vs. Superman“ и „Suicide Squad“.

 

 

 
 

Hannibal the cannibal: 26 години „Мълчанието на агнетата“

| от Амелия Понд |

Знаеш ли на какво ми приличаш с хубавата чанта и евтините обувки, Кларис? Приличаш ми на селянче. Чистичко и пробивно селянче с малко вкус.

Първият разговор между д-р Ханибал Лектър – изтънчен психопат, канибал и сериен убиец, и младата прохождаща агентка на ФБР Кларис Старлинг, изиграни с майсторство от сър Антъни Хопкинс и Джоди Фостър, е обиден, провокативен и възбуждащ едновременно.

Среща на двама титани в пасивно-агресивна обстановка и диалог, които напомнят на вербална канадска борба между, само привидно, силния и слабия. В „Мълчанието на агнетата“ и специално в тази сцена, слаби няма. Фостър и Хопкинс са като сплав от благороден метал. Те танцуват умерен танц на агресия, прикрита зад добро възпитание, обиди, маскирани като констатации, подмолни цели, скрити под обвивката на приятен следобеден разговор. Над нечий черен дроб, полят с количество качествен британски чай.

Модерната класика „Мълчанието на агнетата“ променя трилъра в киното още с появата си през февруари 1991-ва и това му печели 5 Оскара. Днес това би се случило трудно. Трилър киното е подминавано с лека ръка, а на насилието в него се гледа като на зъл порочен кръг, който подбужда населението да прави злини.

Персонажи като д-р Ханибал Лектър, сравними само със злия Норман Бейтс от друга титанична класика „Психо“, се появяват рядко. Да не кажем въобще.

Доброто старо чисто зло беше изтикано и наказано в ъгъла за сметка на социалните проблеми, умиращите от неизлечими болести хора и нещастните сами по себе си хора с обикновени тревоги. От другата страна стои комерсиалното кино, което се присмива доволно на всички останали, защото се къпе в пари.

Животът е низ от несполуки и грешни избори, за които седмото изкуство е освободило доволно място на рафта си. Кръвта, насилието и добрият стар психопат нямат място там. Добре, че е „Мълчанието на агнетата“.

Трилърът на Томас Харис се появява три години преди провокативния филм на Джонатан Деми. Седем по-рано Харис стартира началото на историята на д-р Лектър с „Червения дракон“. По ирония на съдбата това е последната филмова адаптация на романите на Харис и може би най-незабележимата, въпреки участието на Едуард Нортън и Ралф Файнс.

Може би никой тогава, през онази 1991-ва, не очаква „Мълчанието на агнетата“ да се превърне в еталон за трилър кино, нито очаква успехът му да е толкова грандиозен. Близо 9 години след утова Харис пише продължение, което също е филмирано. „Ханибал“ се гордее с една от най-гнусните и притеснителни сцени в киното – изяждането на мозъка на Рей Лиота, в ролята на Пол Крендлер – нахален и надут прокурор. Сцената, дълга близо пет минути, превръща Пол в полужив зеленчук с отворен череп, от чийто мозък, докато Пол е в пълно съзнание, д-р Лектър си взима части от сивото вещество, запържва ги и ги хапва. Джулиан Мур гледа. Автор на това визуално пиршество е Ридли Скот.

Само година по-късно се появява и „Червения дракон“, който бележи финала на Ханибал, такъв, какъвто го познаваме.

„Мълчанието на агнетата“, макар и втора книга от поредицата, си остава монумент за творчеството на Харис и майсторство за изграждането на добър съспенс и трилър на Джонатан Деми.

От най-дребната провокация, съдържаща се в диалозите между Лектър и Старлинг, през изграждането на образа на Бъфало Бил, изигран почти възбуждащо от Тед Ливайн, до кървавите сцени, носещи почти библейска символика, всяка една сцена изгражда култ и превръща филма в шедьовър.

Преди няколко седмици Джонатан Деми издъхна в дома си на 73 години. Майсторът, който стои зад крупните отсечени кадри, затъмнените коридори и брилянтните изпълнения на актьорския състав, ще остане в историята на киното като човекът дал дъх и живот на най-страшния мъж в седмото изкуство – д-р Ханибал Лектър. Сър Антъни Хопкинс влиза в нова фаза на кариерата си с този филм, макар по онова време да е навършил 53 години, а Джоди Фостър, млада и невинна, затвърждава мнението, че облечена в подходящ костюм и обувки, може да изиграе всичко.

Изграждането на добър трилър е майсторство, което онези, които умеят трябва да запазят живо и да го прилагат винаги, когато им се отдаде възможност. 26 години по-късно страшното, придобило човешка форма, е все така търсено и искано. Някой само трябва да го облече в подходящо кино.    

 
 

Пролетен базар на книгата 2017: какво си струва да видим

| от chronicle.bg |

Пролетният базар на книгата – най-голямото книжно събитие за българския читател ще се проведе в следващите дни в Националния дворец на културата. От 23-ти май до 28-ми май (неделя) българските читатели ще могат да присъстват на много и разнообразни срещи с автори и издатели от страната и чужбина. Повече от 100 книгоиздатели и търговци участват в тазгодишното издание.

Официалното откриване е на 23-ти май от 11:00 ч. в мраморното фоайе на НДК. Гости на откриването ще бъдат спортистите Стефка Костадинова и Валери Йорданов, които ще представят юбилейни албуми, посветени на кариерите си.

В рамките на шестте дни на изложението, на щандовете на издателствата, както и на сцената на културната програма, ще се състоят близо 50 премиери на най-новите книжни заглавия у нас, а също четения и срещи с чуждестранни и български автори, сред които Александър Секулов, Антон Стайков, Бойка Асиова, Божана Апостолова, Владо Даверов, Владимир Попов, Георги Господинов, Димана Йорданова, Емил Андреев, Здравка Евтимова, Ивинела Самуилова, Йордан Велчев, Йорданка Белева, Константин Трендафилов, Милен Русков, Петър Чухов, Тони Николов, др.

Днес правим подбор на част от издателствата, които тази година ще вземат участие. Какво можете да намерите на техните щандове, вижте в галерията горе.

 
 

Актьори, използвали дубльори за голи сцени

| от chronicle.bg |

Голите сцени са кофти изживяване. Независимо дали ви звучи яко да сте без дрехи в леглото с Брад Пит, ако всичко е на ужким, а наоколо щъкат оператори, режисьор, гримьори и случайни статисти, едва ли ще искате да показвате гърдите си.

Именно затова мнозина избират да ползват дубльори.

Може би най-известен в последните години е случаят с Лина Хийди от Game of Thrones. Актрисата е в ролята на Церсей, която трябва да преживее „похода на срама“, за да може да се прибере в дома си, след като е държана като затворник от религиозна секта. Героинята на Хийди трябва да премине през целия град напълно гола. Актрисата обаче отказва и вместо нея виждаме тялото на дубльорка.

В галерията ви предлагаме още няколко примера за подобни случки.