United се изтегля от JFK, концентрира се върху хъба си в Newark

| от Иван Петров, по Bloomberg |

United Airlines се изтегля от New York Kennedy Airport (JFK) и ще консолидира презокеанските си полети в своя хъб на летище Newark в Ню Джърси.

Този ход цели да увеличи броя на пътниците по най-доходоносните им маршрути в САЩ.

Освен това, броят на луксозните лежащи места в BusinessFirst класа на техните Boeing 757 ще бъде увеличен с 44 процента, заявиха от United. Други подобрения включват нова система за забавление с индивидуални екрани на седалките, както и повече контакти и USB портове за захранване на мобилните устройства на пътниците. United Airlines също така планира да предлага по-обширно меню и други екстри.

Най-доходоносните маршрути на авиокомпанията са трансконтиненталните вътрешни линии свързващи Ню Йорк с Лос Анджелис и Сан Франциско. Тези маршрути се обслужват и от JetBlue Airways, които също предлагат удобства в своите самолети като персонализирани кабини с цел да спечелят повече пътници. През последните седем години United търпи огромни загуби от всички премиум полети, оперирани от летище JFK.

„Ние ще инвестираме в трите основни компонента, които ще допринесат за по-добро преживяване на нашите клиенти – нашата мрежа, нашите услуги и нашите бази“, каза Джим Комптън, главен финансов директор на United.

United също така ще инвестира няколко милиона долара, за да обнови чакалнята и лобито си на Терминал C в Newark. Инвестицията е пряко следствие на вече инвестираните два милиарда долара за обновяване на ложите си и отварянето на луксозни ресторанти в летищата, от които компанията лети.

Базираната в Чикаго United Airlines е подразделение на United Continental Holdings Inc. Авиокомпанията ще прекрати всички полети от летище JFK на 25 октомври, но всичките 37 полета до други вътрешни дестинации от летище LaGuardia ще продължат да бъдат обслужвани. United планира да размени своите слотове на летище Kennedy с Delta Air Lines и да вземе техните на Newark Liberty International Airport (EWR).

С преместването си United ще могат да предложат повече свързващи полети на своите международни клиенти, каза Комптън. United ще има 17 полета между Ню Джърси и Сан Франциско и 15 полета до Лос Анджелис.

Този ход обаче ще доведе до понижаване на капацитета на United. Броят на полетите ще бъде намален с 22%, а броят на наличните места ще спадне с 26%, това е прогнозата на анализаторът Джейми Бейкър от JPMorgan Chase. Premium местата (BusinessFirst класа) ще бъдат увеличени с около 14 на сто, докато броят на местата в икономична класа ще бъде намален с 31%.

United се оттегля към своята крепост в Newark поради засилената конкуренция на John F Kennedy International Airport, казва Крейг Дженкс, президент на консултантската фирма Airline/Aircraft Projects Inc. Линията JFK-LAX се обслужва от 5 различни авиокомпании.

В момента United допринася само за 4.6% от пътниците, минаващи през JFK и е една от най-малките авиокомпании, обслужващи полети там според данни на американското транспортно министерство. Присъствието ѝ на Newark за сметка на това е 48%.

United беше първата голяма американска авиокомпания, която започна да предлага премиум услуги по линиите Ню Йорк – Сан Франциско / Лос Анджелис още през 2004 година, но бързо загуби своето преимущество заради силната конкуренция.

American Airlines е единствена компания, която предлага три различни класи (първа, бизнес и икономична) на трансконтиненталните си маршрути. Компанията освен това предлага собствени „мини апартаменти“, три-степенно меню и специални вентилирани помещения за домашни любимци. Конкурентната услуга предлагана от JetBlue с името Mint предлага луксозни кожени лежащи места и голям избор от луксозни вина.

 
 
Коментарите са изключени за United се изтегля от JFK, концентрира се върху хъба си в Newark