„Тотал“ избра ново ръководство след смъртта на Маржьори

| от |

Управителният съвет на „Тотал“ се събра след смъртта вчера на президента си Кристоф дьо Маржьори и назначи Патрик Пуяне за генерален директор и Тиери Десмаре за президент.

63-годишният Кристоф дьо Маржьори, който загина при самолетна катастрофа в понеделник, беше генерален директор на „Тотал“ от 2007 г. и генерален директор от 2010 г. Той не беше обявил публично свой наследник.

Тиери Десмаре, който беше президент на компанията от 1995 до 2010 г., ще заеме отново президентския пост, докато навърши 70 години през декември 2015 г., след което ще отстъпи поста на Патрик Пуяне, уточни профсъюзен източник.

51-годишният Патрик Пуяне заемаше поста генерален директор на клона на „Тотал“ „Рафинаж-Шими“ от 2011 г. Той е завършил престижния Политехнически институт, където се обучават инженери на високо ниво, и започна кариерата си в министерски кабинети преди да се присъедини към компанията „Елф“ през 1997 г., в клона за изследвания и добив, като работи в Ангола и Катар.

След поглъщането на „Елф“ от „Тотал“ той продължи кариерата си в същия клон, след което през 2011 г. беше назначен за заместник генерален директор на отдел „Химия и петрохимия“. От януари 2012 г. той заемаше поста генерален директор на клона „Рафинаж-Шими“ и беше член на Изпълнителния комитет на компанията. Пуяне е женен и има четири деца.

68-годишният Тиери Десмаре е брилиянтен стратег, но слаб и понякога много рязък комуникатор. Той превърна „Тотал“ във водещата компания във Франция и една от основните петролни компании в света. Но имиджът му дълго време беше опетнен заради реакцията му след потъването на петролния танкер „Ерика“ край френския бряг и последвалия го петролен разлив през декември 1999 г.

Десмаре влиза в „Тотал“ през 1981 г. и оглавява компанията през 1995 г., превръщайки я в една от най-големите компании в света наред с „Ексон“, „BP“ и „Шел“. През 2007 г. Десмаре отстъпва ръководството на компанията на Кристоф дьо Маржьори, като остава председател на Управителния съвет. Когато през 2010 г. Дьо Маржьори става президент на „Тотал“, Десмаре е обявен за почетен президент, като остава в Управителния съвет и президент на фондация „Тотал“. Десмаре е бил член на управителните съвети на „Ер ликид“, „Санофи-Авентис“, „Рено“ и „Бомбардие“. Той е женен и има три деца.

„Тотал, която е най-голямата френска компания по приходи и има 100 000 служители, постигна миналата година оборот от 189,5 милиарда евро. /АФП, БГНЕС

 
 

Варненска компания за изкуствени рифове се бори за 1 млн. долара

| от chronicle.bg |

Варненската компания Sea Harmony, която е разработила свой патент за изкуствени рифове, е българският финалист в надпреварата за част от наградния фонд от 1 млн. долара в конкурса Chivas The Venture.

Компанията започва работа по развиването на вертикални ферми за миди Pisa Reef. За разлика от съществуващите, тяхната разработка дава възможност за инсталиране и извън заливите. Pisa Reef е цяла подводна къща, която бързо се заселва с екологична система – миди, скариди и риби. Хранейки се със свръхпопулациите от зелени водорасли, развили се вследствие на битово замърсяване на водата, ерозия и използване на химикали, новите обитатели на вертикалните ферми пречистват водата. Освен това, създават и добър добив.

Sea Harmony е избрана да продължи към световния финал след няколко етапа, като в последния се състезаваше с още отличени стартиращи бизнеси с кауза. Компаниите-полуфиналисти в Chivas The Venture са три.

Stackport се класираха със системата за незрящи VAST, която използва очила с камера и приложение за смартфон, за да ориентира хората с нарушено зрение във всекидневни ситуации. Създателите на идеята очакват продуктът им да върне на работните места 15% от незрящите. VAST ще им дава възможност да се ориентират по-добре в непознати пространства, да подобрят възможностите си за четене, пазаруване, придвижване.

Cupffee е компания, създател на вафлена чашка за кафе – тя е вкусна, ядлива, биоразградима и не променя вкуса на кафето. Замърсяването с опаковки за еднократна употреба е огромен световен проблем. Cupffee е много добро решение както за любителите на бисквитката към кафето, така и за околната среда – дори и да изхвърлите чашката, тя се разгражда за няколко дни.

Изкуствената фотосинтеза е в основата на проекта на Wasabi Innovations – третият полуфиналист. Чрез специални сапунени молекули и сапунен мехур, се преработва въглероден двуокис във възобновима енергия с помощта на слънчевата светлина. В резултат на това бизнес начинание може да бъде революционизирана световната енергийна практика и предоставена възможност за обръщане на климатичните промени в света.

Sea Harmony, заедно с финалистите от другите 31 страни, ще участват и в едноседмично обучение за управление на бизнес в Оксфорд. През юли финалистът ни ще представи България на глобалния финал на Chivas The Venture в Лос Анжелис и ще се състезава за дял от милионния награден фонд. Sea Harmony ще презентира идеята си пред световни бизнес лидери и международното жури на Chivas The Venture.

Наградният фонд от 1 000 000 долара ще бъде разпределен на два етапа – 250 000 долара чрез 5-седмично онлайн гласуване, 750 000 долара – от глобално жури между един или повече екипи.

Състезанието за стартиращи компании с кауза Chivas The Venture вече трета година дава възможност на български участници да представят своя бизнес пред общност от инвеститори и да се състезават за част от наградния фонд от 1 млн долара. Тази година в The Venture се включват бизнеси с кауза от 32 държави на шест континента.

 
 

Трейлър на новата любовна история „The Discovery“

| от chronicle.bg |

Освен сериали, Netflix вече включва в портфолиото си и филми.

Днес на бял свят се появи първият трейлър на любовната история „The Discovery“ с Руни Мара и Джейсън Сийгъл.

Действието ще се развива в свят, в който задгробният живот е научно доказан, в резултат на което милиони хора започват да се самоубиват, за да стигнат „от другата страна“.

Режисьор е Чарли Макдауъл, а ето го и трейлъра:

The-Discovery-movie

 
 

Красивата дъщеря на Младия папа

| от chronicle.bg |

В последната седмица луксозната модна къща „Бърбъри” обяви за свое ново лице Айрис Лоу. Ако това име не ви говори нищо, то нека ви разкажем за 16-годишната дъщеря на Джъд Лоу и Сейди Фрост.

Модата не и е чужда – най-малкото нейна кръстница е супермоделът Кейт Мос.

Преди година дъщерята на Джъд Лоу, който влезе в ролята на глава на римокатолическата църква в сериала „Младият папа“, се снима за корицата на тинейджърския вариант на Vogue. Тази година тя ще бъде лице на червило на „Бърбъри” – каквито в предишни години са били Кейт Мос, Кара Делевин и Лили Джеймс. Това е първата модна рекламна кампания, в която Лоу се снима.

„Бърбъри” и друг път са се оглеждали сред поколенията на световни звезди за кампаниите си. Преди две години Ромео Бекам участва заедно с Наоми Кембъл в реклама на марката, а миналото лято брат му Бруклин стана лице на британска кампания на „Бърбъри”.

Със сигурност кампанията ще отвори много врати и пред дъщерята на Джъд Лоу.

Вижте в галерията няколко факта от живота й.