Седем водещи теории за изчезването на Полет 370

| от |

Скот Майеровиц / Асошиейтед прес

Появиха се безброй теории за изчезването преди близо две седмици на Полет 370 на „Malaysia airlines“. Някои са правдоподобни, други – нелепи. За жалост няма ясен отговор, а семействата на 239-те пътници и екипажа – и останалата част от света – отчаяно го чакат. Дори най-логичните хипотези за това какво се е случило с „Боинга“-777 имат пробойни.

missing-flight-malaysia-airlines-boeing-777

Ето един преглед на някои от водещите, правдоподобни теории – и на техните слабости.

ЗЛОНАМЕРЕНИ ПИЛОТСКИ ДЕЙСТВИЯ

Разследващите проучват миналото на 53-годишния капитан Захари Ахмад Шах, който лети за „Малейжа еърлайнс“ от 1981 г., както и на втория пилот, 27-годишния Фарик Абдул Хамид, който
тъкмо бил започнал да пилотира „Боинг“-777. Захари си бил направил у дома собствен летателен транажор. Много любители на въздухоплаването си имат подобни устройства. Разследващите се
опитват да възстановят файлове, които са били изтрити от този трeнажор.

Защо да се подозират пилотите? Предавателят на самолета спира да изпраща данни за местонахождението си на авиодиспечерите и другите самолети в идеалния момент – предаването на самолета от малайзийското на виетнамското ръководство на въздушното движение. При последния радио контакт от самолета вторият пилот казал на малайзийските диспечери: „Добре, лека нощ“. С виетнамските така и не била осъществена връзка и предавателят спрял да работи. Самолетът внезапно сменя посоката и после продължава да лети още поне седем часа. Начинът, по който някои основни устройства за връзка и проследяване в кабината са изключени – по различно време – също поставя под подозрение пилотите.

Идеята пилоти да използват самолет, за да се самоубият и да извършат масово убийство звучи плашещо, тя е табу в тази индустрия, но се е случвало. За катастрофата със самолета на сингапурската компания „Silk air“ през 1997 г. и за тази с машина на „Egyptair“ през 1999 г. се смята, че са резултат от преднамерени действия на пилотите.

ОТВЛИЧАНЕ ОТ ТЕРОРИСТИ

Тази теория бе популярна в началото, след като се разбра, че двама иранци на борда – единият 18-годишен, другият 28 – са пътували с крадени паспорти. Разследващите не откриха нищо, свързващо някого от тях с терористични групировки; смята се, че са пътували с цел нелегална имиграция в Европа.

Откакто в САЩ бяха извършени терористичните атентати през 2001 г., вече е доста по-трудно за неупълномощено лице да влезе в пилотската кабина. Вратите на кабините бяха подсилени, бяха
въведени и правила, чрез които се прави така, че никой да не влезе, докато пилотът излиза. А и пътници, и екипажи показаха готовност да се изправят срещу всеки, който се опитва да превземе или повреди самолета. Може ли да е било позволено на някого да влезе в кабината?
Против правилата е, но се случва. През 2011 г. вторият пилот на Полет 370 и негов колега поканили две жени, които се качили на самолета да седнат в кабината за международен полет. По време на пътуването пилотите пушели и флиртували, каза този месец едната от жените. И все пак никоя заслужаваща доверие групировка не си е приписала изчезването, а разузнавателните служби казват, че не са засичали никакви разговори в терористични кръгове за самолета.

ВНЕЗАПНА КАТАСТРОФА

Експерти в областта на въздухоплаването първоначално заподозряха, че се е случило нещо внезапно и ужасяващо. Може би бомба на борда или някакъв вид повреда в двигателите или в конструкцията на самолета. Но ако е станало това, щяха да бъдат намерени отломки на мястото, на което предавателят е изключил. Освен това „Боинг“-777 имат само една катастрофа през 19-годишната си история – миналогодишната злополука с машина на „Asiana airlines“ в Сан Франциско. Ако е имало внезапно
разпадане, части от самолета щяха да могат да бъдат засечени с радар.

ПОЖАР

Пожар, причинен от повреда в електрическата инсталация или пък може би от опасен товар, може да е извадил от строя комуникационното оборудване и да не е позволил на членовете на екипажа и пътниците да повикат помощ. Някои хора допуснаха, че пилотите са били извадени от строя от дим. Възможно е, но стюардите и пътниците щяха да имат време да влязат в кабината и да поемат контрола над самолета.

ПОНИЖАВАНЕ НА НАЛЯГАНЕТО

Бавно или внезапно понижаване на налягането, причинило загуба на кислород, може да е убило всички на борда. Ако равнището на кислород е спаднало, едно шумно, автоматично предупреждение щеше да извести пилотите да си сложат кислородните маски и веднага да слязат под 3050 м, където има достатъчно кислород за дишане, без помощ. Ако налягането в самолета се е понижило и това е убило хората в него, както се случи със самолета на състезателя по голф Пейн Стюарт през 1999 г., това би обяснило мълчанието на екипажа и пътниците. Но в този случай експертите по въздухоплаване казват, че машината автоматично е поддържала курскъм Пекин и се е виждала на радара.

САМОЛЕТЪТ Е БИЛ СКРИТ

Възможно е някой да е приземил самолета на някое отдалечено летище и да го крие от света. Може би искат да държат пътниците като заложници, макар че никой не е поемал отговорност и не е искал откуп. Може би пък да е имало нещо ценно в товарното отделение – и това да е бил най-сложният обир в света. Може би терористи държат самолета и планират да го заредят с гориво и експлозиви, и да го използват като ракета в бъдеще. Всички тези сценарии имат пробойни. Някой много опитен пилот
трябва да приземи самолета на малко летище, което обикновено не приема боинги от типа 777. Може да е трябвало да кацат по тъмно, без да имат на разположение обичайната навигационна помощ. И освен това те трябва да са излъгали радарните системи на няколко страни, въпреки че някои допуснаха, че той е летял в сянката на друг самолет, което го е направило невидим за радарите.
И все пак е трудно да се изключи каквото и да било. На правителството в Тайланд му отне 10 дни, за да признае, че там са засекли нещо на радара, което може да е било Полет 370. Не е задължително правителствата да са готови да споделят всичката си информация, особено когато става дума за възможностите на военните им радари.
Но защо са му на някого всички тези проблеми, та да краде пътнически самолет? По-лесно се краде товарен.

СВАЛЕН Е ПОГРЕШКА

Случвало се е граждански самолети да бъдат сваляни погрешка от военните на дадена страна. През юли 1988 г. ракетният крайцер на военноморските сили на САЩ „Винсънс“ погрешка свали ирански
самолет, при което загинаха всичките 290 души на борда, пътници и екипаж. През септември 1983 г. самолет на „Korean air“ бе свален от руски изтребител. Няма доказателства, че Полет 370 е бил свален от някоя държава.

 
 

Рецепта за рулца от тиквички

| от Росица Гърджелийска |

Това е вкусна рецепта, подходяща както за вегетарианци, така и за месоядни. Причината – можете да добавите месо по желание. В противен случай може да се насладите на вкусотия, подходяща за по-топлото време. Неин автор е Росица Гърджелийска.

ТЯ работи във филмовата индустрия, но обича да готви и да пътува. Живее няколко години във Великобритания, преди да се завърне в България. Обича да посещава интересни места по света. В блога на Роси www.primalyum.co.uk може да намерите рецепти за интересна и здравословна храна, както и истории за пътешествия.

Ето и нужните продукти за рулцата от тиквички: 

3 тиквички
1 голяма глава лук
250 гр гъби
250 гр доматена пасата
15 чери домати
чубрица
магданоз
1 ч.ч. настърган пармезан
сол и пипер
3 лъжици олио от гроздови семки

DSCN8100

Начин на приготвяне:

Нарежете тиквичките на дължина на тънки ленти, посолете ги обилно и ги оставете да се изцеждат около 30 минути.

През това време нарежете на ситно лука и гъбите, сложете ги в тиган с олиото и ги гответе, докато омекнат.

Добавете към тях доматената пасата и чери доматите и продължете да готвите, докато се сгъсти.

Добавете чубрицата, магданоза и сол и пипер на вкус.

Попийте лентите от тиквички с кухненска хартия, завийте ги в рулца и ги подредете в тавичка за печене.

Във всяко рулце сложете малко от соса и остатъка намажете отгоре. Поръсете с пармезан, хвърлете във фурната и изпечете до златисто.

Сервирайте горещо и накарайте всички да ахнат във възторг. (Разбира се, ако сте неудържимо месоядни, не се страхувайте да добавите бекон или малко телешка кайма)

DSCN8105

 
 

„Лъв: Стъпки към дома“: Едно истинско приключение

| от |

„Лъв“ или Lion е едва вторият филм от официалната листа с номинирани за 89-тите награди „Оскар“, който излиза по кината у нас. Първият беше „Първи контакт“ и както се случва с повечето Оскарови филми, не получи най-големия отзвук на света. Което е жалко, разбира се. Има смисъл някои филми да са номинирани за едни от най-престижните и бляскави статуетки в света на седмото изкуство, а други не.

И „Лъв“ е един такъв филм.

Това е първият пълнометражен проект на режисьора Гард Дейвис – един от режисьорите на чудесния сериал Top of the Lake – и е адаптация по книгата на Сару Бриърли A Long Way Home.

Самият Сару има уникална история – роден и расъл до петата си годишнина в един от най-бедните индийски райони, без да може да чете и да пише, една вечер малкият Сару се губи в многолюдна Индия и по стечение на обстоятелствата попада в системата за сираци. А оттам при семейството на Сю и Джон Бриърли, австралийска двойка, която го осиновява. Така от бедно и мърляво индийче Сару порасва в приятен млад мъж, който говори английски, носи отговорност за делата си и учи в университет.

Някъде там в главата на младия мъж се загнездва идеята, че трябва да потърси изгубеното си семейство – майка, по-голям брат и сестра. Идеята прераства в план, благодарение на появилата се по онова време Google Earth, която по-късно се превръща в обсесия. В продължение на няколко години Сару не мисли за нищо друго, освен за това. Денонощно. Непрекъснато. Идеята за Индия, майка му и брат му го преследва в сънища и будни състояния, превръща се в определяща за ежедневните му нужди, става неговата сянка, надвиснала тежко над ума му. Ум, който няма покой.

Да бъдеш обсебен от идеята за някой или нещо, е най-лошото лекарство, което може да дадеш сам на себе си. То ти носи непоносима вреда, лашка те в състояния на еуфория и депресия, кара те да имаш очаквания и неизменно да бъдеш разочарован от тях впоследствие.

„Лъв“ обаче е от тези амбициозни и красиви филми, които ти казват, че понякога, само понякога, мечтите в действително се сбъдват. Те не идват така, както ние си представяме, че ще се случат, нито са опаковани в нашите илюзии, но когато най-после пристигнат, знаем, че са се случили.

Първата част на „Лъв“ се случва в екзотична Индия. Безкрайните кадри и истинските емоции, които играта на малкия Съни Пауар и младия Абхишек Барате ти носят, те карат да помиришеш и да докоснеш мръсотията и красотата на тази толкова различна страна.

Съни Пауар е момчето, което открадва шоуто в „Лъв“ безспорно. Той и Абхишек правят дебют на голям екран и са големите звезди на тази продукция. Нешлифовани, чувствени, естествени, чудесни… Мръсните им крака, дивите им погледи, диалозите им на хинди са онова вкусно усещане, което „Лъв“ оставя след себе си в зрителите.

Втората част е запазена за Никол Кидман и Дев Пател. И малко от Руни Мара, която винаги е чудесна на голям екран, но тук е отстъпила мястото в светлините на прожекторите на другите. Дев Пател от друга страна е един от младите британски актьори, които заслужават внимание и адмирации. Кариерата му стартира от дивия тийн-сериал Skins и стига до работа с Дани Бойл в „Беднякът милионер“, който му носи първа номинация за БАФТА. Днес, няколко години по-късно, пораснал и възмъжал Дев Пател в крайна сметка получава и първата си номинация за „Оскар“ за „Лъв“ и прибира тазгодишната БАФТА за поддържаща мъжка роля в джоба си. Дев Пател е чудесен. Винаги, когато някой има възможност да го гледа, нека да го прави.

Същото важи и за Никол Кидман. Макар темата с осиновяването да й близка, в крайна сметката първите й деца с Том Круз са именно осиновени, в живия живот Кидман е някак затворен и студен човек. Но пък е прекрасна на кино. Тази порцеланова, висока жена успява да изкара на голям екран емоции, каквито в живота някак не може, и да ги пресъздаде с малко думи и повече мимики, отколкото лицето й, минало през няколко разкрасителни процедури, иначе би позволило.

Към всичко това добавяме чудесна музика, великолепни кадри и една сантиментална история, която може и да ви накара да си поплачете.

В „Лъв“ всеки може да открие по нещо за себе си. Дали това ще е екзотиката на толкова различната от нас Индия, дали ще е тематиката, дали ще е красотата на Австралия, дали ще е епичната музика на Дъстин О`Халоран и Волкер Белтерман или нещо съвсем различно, което ние не сме видели, няма значение. Но си го причинете на кино. Не случайно някои филми са номинирани за „Оскар“, а други не са, както казахме в началото.    

 
 

Марая Кери излиза с танцьора Брайън Танака

| от chronicle.bg |

Марая Кери може да е с разбито сърце след проваления си годеж с милиардера Джеймс Пакър, но се е отърсила от това неприятно премеждие и вече излиза с танцьора Брайън Танака, съобщи Асошиейтед прес.

Кери постна в Инстаграм снимка, на която се вижда, че тя и Танака пият шампанско във вана в Деня на Св. Валентин. Сега Марая потвърди любовната си връзка, но отказа да даде повече подробности.

„Не обичам да говоря за личния си живот – каза тя. – Не се чувствам удобно, когато се споменава за личния ми живот.“

Нежеланието на Кери да говори за личния си живот е разбираемо, като се има предвид драмата, свързана с раздялата й с Пакър миналата година. Раздялата им не бе като между приятели и попадна в центъра на вниманието на таблоидите.
Изглежда обаче, че това е вдъхновило Марая да напише нова песен. В новия й сингъл „I Don’t“, записан съвместно с рапъра Уай Джи, се говори за раздялата й.

Кери се готви да тръгне на турне заедно с Лайънъл Ричи през март. Тя ще вземе със себе си 5-годишните си близнаци Марокан и Монро.

 
 

Toyota вече има над 10 милиона продажби на хибридни автомобили

| от chronicle.bg |

Автомобилният гигант Toyota официално съобщи, че към 31 януари е продала над 10 милиона хибридни автомобила.

„Когато представихме Prius, никой нямаше представа какво е това хибрид”, каза Такеши Учимада, председател на Съвета на директорите на Toyota.

„Тези, които го караха, бяха наричани гийкове и как ли не още. Днес, благодарение онези, които дадоха шанс на Prius, хибридните автомобили имат все по-нарастваща популярност, яхнали са вълната на успеха и вървят към установяването им като стандартна технология.”

Припомняме, че Toyota Prius е първата масово произвеждана хибридна електрическа кола, която се появи през 1997 година. Хибридът вече е на цели 20 години.