Робот на име „Леночка” повдига настроението на пътниците

| от |

На московското летище „Внуково” се появи робот хуманоид, когото нарекоха с едно от най-разпространените женски имена в Русия – Леночка.

Роботът, разработен от специалисти на иновационния център „Сколково”, се придвижва в места, където има струпване на пътници, помага с мобилната регистрация за полета и отговаря на въпроси. Например как да стигнат до изхода към самолета, къде се намират аптеката или обменното бюро. За да се регистрира с помощта на Леночка, пътникът трябва да доближи до нея смартфон с QR код, който се изпраща при резервирането на билета, а вграденият в робота принтер ще разпечата бордната карта.

Роботът „Леночка” разговаря с пътниците както на руски, така и на английски език – пътникът се обръща към робота, а той сам разпознава езика на общуване. Освен това роботът разяснява на пътниците как да се включат към Wi-Fi и ги анкетира за качеството на обслужване на летището.

Роботът има миловидно женско лице, което може да се променя в зависимост от настройките на течнокристалния дисплей. В паметта на „Леночка има няколко варианта за външност. За всеки тип лице създателите са направили своя мимика и наклон на главата.

Пътниците са единодушни, че „Леночка” е много привлекателна и повдига настроението на пътниците, изтощени от чакането на полета. Всички може да ползват безплатно услугите на робота. Създателите му казват, че са готови да монтират подобни устройства и на други летища в руската столица, музеи, изложби и други обществени места.

В Русия роботите започнаха активно да се използват вече в много сфери на живота. Но хуманоидният робот „Леночка” – говорещ и отговарящ на въпроси – за първи път е представен пред публика.
Гласът на Русия

 
 
Коментарите са изключени за Робот на име „Леночка” повдига настроението на пътниците