Предварително изявление на easyJet за финансовата година

| от |

Предварително изявление на easyJet за финансовата година, приключваща на 30 септември 2014 г.

 

Преглед

Към 24 юли 2014 Ревизирана перспектива
Ръст на капацитета през втората половина на годината Приблизително +6.4% Приблизително +6.3%
Приход от едно място (при постоянен валутен курс) през втората половина на годината Приблизително +1% Приблизително +2%
Разход за едно място, без разход за гориво (при постоянен валутен курс)1 Приблизително +0.5% Приблизително +0.7%
Разход за единица гориво през втората половина на годината До 5 милиона лири по-неблагоприятен Приблизително 2 милиона лири по-благоприятен
Изменение на валутните курсове през втората половина на годината До 15 милиона лири по-благоприятен Приблизително 15 милиона лири по-благоприятен
Годишна печалба преди облагане с данъци 545 милиона до 570 милиона англ. лири 575 милиона до 580 милиона англ. лири

 

Приходът от място при постоянен валутен курс за последните три месеца до 30 септември 2014 г., се очаква да нарасне с 1,5 % в следствие на силния завършек на летния сезон. Приходът от място при постоянен валутен курс за шестте месеца до 30 септември 2014, се очаква да нарасне с около 2 %.

Разходът за едно място, без разход за гориво при постоянен валутен курс, се очаква да нарасне с около 0,7 %, в следствие на инициативи за управление на летищните такси, навигация и разходи, свързани с увеличаването на затовареността на полетите.

Очаква се, че разходът на еasyJet за единица гориво през шестте месеца до 30 септември 2014 г., ще бъде с около 2 млн. лири по-благоприятен, в сравнение с шестте месеца до 30 септември 2013 г.; и че ефекта на измененията във валутните курсове (включително тези, свързани с гориво) ще бъде с около 15 млн. лири по-благоприятен спрямо шестте месеца до 30 септември 2013 година.

Стачката на пилотите на Air France през септември ще увеличи приходите на еasyJet с около 5 милиона, тъй като пътници на френската авиокомпанията летяха с еasyJet. Това, съчетано със силния завършек на годината води до очаквания на борда на директорите на авиокомпанията за годишна печалба преди облагане с данъци (за периода до 30 септември 2014 г.) в размер между 575 – 580 милиона английски лири, спрямо предишните очаквания, които бяха в порядъка на 545 – 570 милиона.

В съответствие със своята коригирана дивидентна политика, еasyJet очаква да отчете дивидент за финансовата година в размер на 40% от печалбата след данъчно облагане.

 

Застраховане и разходи

Застрахователната позиция на easyJet относно валутните курсове и горивата е представена в следната таблица:

 

Процент на очаквано застраховане Горива Щатски долар Евро
За годината, приключваща на 30 септември 2015 78 % 84 % 76%
Средна стойност $948 долара за метричен тон $1.59 €1.18
За годината, приключваща на 30 септември 2016 52 % 51 % 45 %
Средна стойност $928 долара за метричен тон $1.64 €1.20

 

 

Изчислено е, че при настоящите стойности на горивата и валутните курсове, разходите за единица гориво на easyJet през първото полугодие на финансовата 2015 г. вероятно ще намалеят с около 20 милиона лири2 в сравнение с разходите към 31 март 2014. Очаква се също измененията на валутните курсове да имат благоприятен ефект в размер на около 10 милиона англ. лири2,  в сравнение с финансовите резултати за шестте месеца до 31 март 2014 г.

На годишна база е изчислено, че при настоящите стойности на горивата и валутните курсове, разходите за единица гориво на easyJet за 12-те месеца, завършващи на 30 септември 2015 г. вероятно ще намалеят с около 50 милиона лири2 в сравнение с разходите към 30 септември 2014. Въпреки това, измененията във валутните курсове се очаква да имат негативен ефект с около 20 милиона лири спрямо 12-те месеца до 30 септември 2014 г.

Над 1/4 от местата за първата половина на годината, приключваща на 30 Септември 2015, вече са продадени, което е по-добър резултат от предходната година.

easyJet ще публикува пълните си финансови резултати на 18 ноември 2014 г., предоставяйки повече информация относно представянето си на пазара през последните 12 месеца.

 

Изпълнителният директор на easyJet Каролин Маккол коментира: easyJet продължава да изпълнява своята стратегия, реализирайки силно представяне през втората половина на годината. Това позволи да се постигне рекордна печалба за четвърта поредна година. Това ще доведе също и до най-високия плащан дивидент в историята на компанията, тъй като ние предлагаме и да увеличим дела на самия дивидент от печалбата след данъчно облагане от 33% на 40%.

Завършихме силно годината. Демонстрираме нашия продължаващ фокус върху разходите и развитието на всички наши стратегически приоритети за растеж на приходите, като подчертаваме структурното предимство на easyJet пред традиционната и нискотарифна конкуренция.

Бих искала да благодаря на всички наши хора, които работят толкова усърдно. Всеки в еasyJet стои зад нашата стратегия за предлагане на ниски ценови тарифи до интересни дестинации с приятелско обслужване и фокус върху контрол на разходите, което ще гарантира, че можем да продължим да реализираме устойчив растеж и възвръщаемост за нашите акционери“.

 
 

Facebook тества инструмент за изобличаване на фалшиви новини

| от chronicle.bg |

След новината, че Германия има намерения да глобява Facebook за всяка фалшива новина, която се завърти в мрежата, от компанията явно са решили да се справят с проблема и в момента тестват филтър за фалшиви новини в Германия.

Политиците в Германия се опасяват, че разпространението на фалшиви новини може да се отрази на предстоящите наесен федерални избори.

Немците планират пътя, по който да вървят фалшивите новини така: когато системата за проверка на фактите на Facebook отчете една новина като фалшива, потребителите ще бъдат изпратени на Correctiv, неправителствена новинарска организация със седалище в Берлин. Ако даден елемент се счете за неверен, той ще бъде маркиран като „оспорван“, придружен от обосновка, а сайтът ще предупреждава потребителите, преди те да го споделят в социалната мрежа.

Освен това, т.нар. спорни елементи ще се показват по-малко в новинарския поток на социалната мрежа.

Източник: Financial Times

 
 

Варненска компания за изкуствени рифове се бори за 1 млн. долара

| от chronicle.bg |

Варненската компания Sea Harmony, която е разработила свой патент за изкуствени рифове, е българският финалист в надпреварата за част от наградния фонд от 1 млн. долара в конкурса Chivas The Venture.

Компанията започва работа по развиването на вертикални ферми за миди Pisa Reef. За разлика от съществуващите, тяхната разработка дава възможност за инсталиране и извън заливите. Pisa Reef е цяла подводна къща, която бързо се заселва с екологична система – миди, скариди и риби. Хранейки се със свръхпопулациите от зелени водорасли, развили се вследствие на битово замърсяване на водата, ерозия и използване на химикали, новите обитатели на вертикалните ферми пречистват водата. Освен това, създават и добър добив.

Sea Harmony е избрана да продължи към световния финал след няколко етапа, като в последния се състезаваше с още три отличени стартиращи бизнеси с кауза. Компаниите-полуфиналисти в Chivas The Venture са три.

Stackport се класираха със системата за незрящи VAST, която използва очила с камера и приложение за смартфон, за да ориентира хората с нарушено зрение във всекидневни ситуации. Създателите на идеята очакват продуктът им да върне на работните места 15% от незрящите. VAST ще им дава възможност да се ориентират по-добре в непознати пространства, да подобрят възможностите си за четене, пазаруване, придвижване.

Cupffee е компания, създател на вафлена чашка за кафе – тя е вкусна, ядлива, биоразградима и не променя вкуса на кафето. Замърсяването с опаковки за еднократна употреба е огромен световен проблем. Cupffee е много добро решение както за любителите на бисквитката към кафето, така и за околната среда – дори и да изхвърлите чашката, тя се разгражда за няколко дни.

Изкуствената фотосинтеза е в основата на проекта на Wasabi Innovations – третият полуфиналист. Чрез специални сапунени молекули и сапунен мехур, се преработва въглероден двуокис във възобновима енергия с помощта на слънчевата светлина. В резултат на това бизнес начинание може да бъде революционизирана световната енергийна практика и предоставена възможност за обръщане на климатичните промени в света.

Sea Harmony, заедно с финалистите от другите 31 страни, ще участват и в едноседмично обучение за управление на бизнес в Оксфорд. През юли финалистът ни ще представи България на глобалния финал на Chivas The Venture в Лос Анжелис и ще се състезава за дял от милионния награден фонд. Sea Harmony ще презентира идеята си пред световни бизнес лидери и международното жури на Chivas The Venture.

Наградният фонд от 1 000 000 долара ще бъде разпределен на два етапа – 250 000 долара чрез 5-седмично онлайн гласуване, 750 000 долара – от глобално жури между един или повече екипи.

Състезанието за стартиращи компании с кауза Chivas The Venture вече трета година дава възможност на български участници да представят своя бизнес пред общност от инвеститори и да се състезават за част от наградния фонд от 1 млн долара. Тази година в The Venture се включват бизнеси с кауза от 32 държави на шест континента.

 
 

12 роли на Джим Кери, които трябва да сте гледали

| от chronicle.bg |

Има филми и актьори, които трябва да присъстват в мозъчната ви видеотека. Да, да, „трябва“ звучи императивно, но наистина…как може да знаете какво е любов, ако не сте гледали Мерил Стрийп и Робърт Редфорд в „Извън Африка“ и какво може да знаете за актьорската игра, ако не сте гледали Де Ниро в „Шофьор на такси“?

Джим Кери е от онези актьори, които не се отличават с някаква бясна хубост, но имат по-важното: талант и специфични лица. Той е комик от доста ранна възраст, а кариерата му тръгва, когато напуска гимназия и започва да работи в комедийни клубове, за да подкрепи финансово семейството си.

Кери работи от време на време в телевизията и получава малки филмови роли, които в крайна сметка водят до сприятеляването му с Деймиън Уейънс. Оказва се, че братът на Уейънс – Кийнън Айвъри Уейънс – подготвял комедийно шоу за Fox. Шоуто се наричало In Living Color, а Кери получава работа в него. Единственият бял в шоуто, необичайният характер на Кери привлича вниманието на американците. В пресата е наричан „бялото момче от In Living Color“.

Успехът на Кери в In Living Color му спечелва главната роля в комедията „Ейс Вентура: зоодетектив“  (1994), чиято премиера е едва няколко месеца преди края на шоуто In Living Color. Филмът не се приема добре от критиците, но изненадващо става хит. През следващата година Кери играе в  „Маската“  и „От глупав по-глупав“ , като от втория филм печели $7 милиона.

След тези два филма вече е ясно: Кери е филмова звезда. През следващата година играе ролята на Гатанката в  „Батман завинаги“ , а после отново е в ролята на Ейс Вентура в „Ейс Вентура: Повикът на дивото“ .

Тези два филма му носят още два чека за няколко милиона долара. Предизвиква фурор когато се разкрива, че за следващия си филм („Кабелджията“) е получил $20 млн — рекордна сума за комедиен актьор. Вниманието, което се обръща на заплатата му, както и отрицателните отзиви и мрачния характер на героя в сравнение с предишните изпълнения на Кери, водят до провала на филма.

Въпреки постоянните успехи в комедията, Джим Кери поема предизвикателството и участва в „Шоуто на Труман“ (1998). Ролята му в този филм му донася Златен глобус за най-добра мъжка роля в драматичен филм.

Тъй като днес Кери празнува своя 55-ти рожден ден (абсурдно, но факт), ви предлагаме да разгледате галерията с 12-те ни любими негови роли.

 
 

Дженифър Лорънс си има ново гадже – интернет не одобрява

| от chronicle.bg |

Дженифър Лорънс си има ново гадже и хората не пропуснаха да го нагрубят за външният му вид и най-вече заради годините му. 26-годишната актриса излиза с режисьора Дарън Аронофски („Реквием за една мечта“, „Черният лебед“, „Пи“). Той е на 47 години.

Носеха се слухове, че двамата са заедно, което накара публиката да се разбунтува, но сега когато връзката им се потвърди, интернет направо полудя.

Съмнения за отношенията им са започнали на сета на „Майка“, където работят заедно. Подозренията се циментират след като били забелязани в Ню Йорк да споделят една и съща близалка.

 

 

 

Хейтът по адрес на двойката е непростим и отвратителен. В Туитър бяха публикувани техни снимки с коментари, които критикуват Дженифър за избора й.

Явно хората често забравят, че не е тяхна работа кой с кого излиза.

 

„Ию! Дженифър Лорънс и Дарън Аронофски. Июююююю, какво по дяволите е това, Джен“    

 

„Знам, че не трябва да съдим за книгата по корицата, но Дженифър Лорънс излизаше с това, а сега излиза с онова.“

 

„Медиите: Дженифър Лорънс и Дарън Ароновски излизат!

Аз: ХАХА, не.

Медиите: Ето снимки в ресторант

Аз: …

Дженифър и Дарън споделят близалка

Аз (Текст от снимката): Майната му. Приключих. Приключих тотално.“