Повече от 400 американски военни безпилотни самолета са били изгубени

| от |

Повече от 400 американски военни безпилотни самолета са били изгубени в аварии по целия свят считано от 2001 година. „Това е вероятно свидетелство за тяхната ненадежност“ – се казва в разследването, проведено от изданието „The Washington Post“.

bezpiloten-samolet-ubi-dvama-visshi-islqmisti-v-somaliq-177364

Считано от септември 2001 до началото на 2014 са се разбили общо 418 дрона, по статистика на американските ВВС, което е почти еквивалентно на числото произшествия с бойни самолети. В същото това време, изчисленията показват, че безпилотните устройства са навъртяли много по-малко летателни часове и са изпълнили изключително малко число мисии по данни на Пентагона.

Изследването е показало, че 194 аварии с безпилотни самолети са били класифицирани от военните като произшествия от „клас А“, тоест аварии, при които летателните апарати са били безвъзвратно изгубени или материалните щети са надхвърлили повече от 2 мил.долара. Малко повече от половината от тези катастрофи са станали над териториите на Ирак и Афганистан, четвърт от другите катастрофите са станали над територията на САЩ. Още 224 дрона са били изгубени в произшествия „клас B“, при които щетите са от 500 хил. до около 2 мил.долара.

В доклада се отбелязва още, че при аварии с безпилотни летателни устройства не е загинал нито един човек, а инцидентите основно са били предизвикани от факта, че е ограничена способноста на дроновете да намират без помощ отвън и да заобиколят планинските препятствия. Към списъка може и да се добавят грешки на операторите, механически неизправности, както и губене на връзка със командната зала. Съгласно действащите изисквания на FAA, безпилотната авиация може да изпълнява полети единствено във въздушното пространство на САЩ само в случай, че безпилотника е способен да разпознава във въздушния коридор други летателни апарати и да се отклонява от сблъсък с тях. Засега обаче, на американските апарати такива системи не се използуват, затова при кратковременни прелитания на безпилотни кораби от база на база над населени места, са длъжни да ги съпровождат с конвой пилотируеми от човек самолети.

 
 

TUBORG разкрива нова визуална идентичност на глобално ниво

| от chronicle.bg |

Датският бранд Tuborg разкри нова глобална маркетинг кампания под мотото „Open for more”.

Кампанията предлага на младите потребители редица нови елементи, създадени да вдъхновят различни културни общности на различни пазари – в Източна Европа, Русия и Азия. Двете основни теми в кампания 2017 ще бъдат „музика“ и „традиции – от 1880 досега“.

Tuborg_5

Нова комуникация на всички нива (електронна, дигитална, външна, в търговските обекти) следва освежаването на марката, което започна с промяна във визията на всички видове опаковки на Tuborg (малка и голяма стъклена бутилка, кен, PET).

Тази промяна е първата от 2012 година насам и представлява изцяло нова иконография на бранда с нова цветна схема на логото, включваща сини елементи, които да отличат Tuborg пред повечето „зелени“ брандове. Дело е на дизайнера Turner Duckworth, който е запазил и обновил и някои съществуващи елементи – в един по-динамичен и младежки дух.

Вече е активен и новият сайт на марката. 

 
 

Първи снимки на Алисия Викандер като Лара Крофт

| от chronicle.bg |

Животът в Tomb Raider е прашен, но под прахоляка на снимачната площадка изплува едно скандинавско видение – Алисия Викандер в ролята на Лара Крофт. 

Шведската носителка на „Оскар“ стъпва в обувките на Анджелина Джоли, за да влезе в кожата на известната героиня от видеоигрите.

Викандер описва Лара Крофт като „истински иконичен характер“, който е „модел за много млади жени“.

Във филма виждаме Лара като млада жена, умна и способна, но пилееща енергията си. Проследяваме нейното опасно пътешествие, което ще я накара да тества границите си във всеки един смисъл.

През 2001 и 2003 година в ролята на героинята беше актрисата Анджелина Джоли.

алисия викандер

 
 

Помните ли тези сериали? А бихте ли ги гледали пак?

| от chronicle.bg |

В последните години телевизията направи бум в създаването на сериали.

Епизодите не отстъпват по качество на многомилиардни холивудски продукции, а зрителите им се умножават.

Имаше обаче и друго време в телевизионната история – времето на ситкомите.

Не че сега няма комедийни сериали като The Big Bang Theory („Теория за Големия взрив“). Преди 10-20 години обаче всички теми можеха да бъдат поставени на малкия екран през епизоди.

Повечето от тях днес изглеждат архаични и малко странни. Макар че наскоро стана ясно, че ще има нови епизоди от „Уил и Грейс“, колко от вас биха седнали да гледат сериала днес и то – след „Как се запознах с майка ви“ и „Модерно семейство“, които по съвсем различен начин гледат и на странните семейства, и на приятелствата.

Предлагаме ви в галерията списък със ситкоми, които може би не бихте гледали днес. Все пак обаче се надяваме, че помните поне най-знаковите от тях.

 
 

Норвегия строи единствения в света корабен тунел

| от chronicle.bg |

През последните години десетки моряци са изгубили живота си във водите, където се срещат Норвежко и Северно море.

Заради това крайбрежната агенция на Норвегия е решила да изкопае „корабен тунел“ – за да  създаде едно по-сигурно преминаване на търговските плавателни съдове.

По план съоръжението ще струва 272 милиона щатски долара.

Тунелът ще бъде с височина от 46 метра, 36 метра широк и дълъг една миля (1,6км). Норвежкият парламент е отделил един милиард норвежки крона за проекта „Национален план за транспорта за 2014-2023″. Очаква се строителство да започне през 2018г.

Корабите ще осъществяват достъп до тунела от север в Селе, с южен достъп чрез Молдфйорд. Това е най-тясното място на полуостров Стад. Настоящото предложение за тунела включва и мост в близост до южния достъп, така че пешеходците да могат да виждат корабите, които преминават.

Източник: The Verge