Мистериозният полет МН370

| от |

Във времена, в които АНС шпионира целия свят, един Боинг 777 успява да изчезне безследно. Целенасочената промяна на курса на полет МН370 от Куала Лумпур за Пекин остава загадка. Докъде стигнаха разследванията? Обзор на Дойче веле.

Malaysia_Airlines_Boeing_777-200ER;_9M-MRJ@HKG;04.08.2011_615lg_(6207355949)

Кой? Защо? Къде? Тези въпроси задава правителственият малайзийски вестник „New Straits Times“ в неделното си издание. Отговори за мистериозното изчезване на Боинга с 239 пасажери на борда обаче все още няма. Междувременно зоната на издирване обхваща 11 държави и големи райони от Индийския океан.

Малайзийската полиция разследва случая по три версии – за отвличане, саботаж и тероризъм. Знае се, че самолетът е направил рязък завой след излитането си от Куала Лумпур, което води да заключението, че е бил пилотиран от опитен пилот. Междувременно разследващите проучват миналото на целия екипаж, търсейки възможни връзки с екстремистки организации.

Полицията потвърди, че в дома на капитана на самолета е открит летателен симулатор, който в момента се анализира от експерти. 53-годишният капитан на Боинга – Захари Ахмад Шах – работи от 1981 година за „Малейжа еърлайнс“ и има зад гърба си над 18 000 летателни часа. Вторият пилот на самолета – 27-годишният Фарук Абдул Хамид – отскоро е правоспособен пилот на Боинг 777. Неговото жилище също е било обискирано от следователите. Властите в Малайзия заявиха също така, че водят разследване и сред техническия и наземен персонал. Те разпитват техниците, които са били във връзка с екипажа преди старта на машината.

Една от най-загадъчните драми

„Мистериозното изчезване на пътническия самолет се очертава като една от най-загадъчните драми в историята на въздухоплаването“, пише германският вестник „Франкфуртер Рундшау“. В публикацията четем, че все по-вероятна става версията за отвличане или саботаж, тъй като комуникационните системи са били изключени ръчно. Министър-председателят на Малайзия Наджип Разак заяви, че комуникациите на самолета са били изключени преднамерено и Боингът е бил във възуха още шест или седем часа след прекъсването на връзката. Премиерът обяви, че властите са набелязали два възможни маршрута за проследяване – северен (от Северен Тайланд до границата с Казахстан и Туркменистан) и южен (от Индонезия към южната част на Индийския океан).

Малайзийското правителство вече отправи официална молба за международна помощ в издирването на изчезналия самолет. На пресконференция в Куала Лумпур министърът на транспорта заяви, че се е обърнал официално към САЩ, Китай и Франция с молба тези страни да предоставят допълнители сателитни данни. Междувременно в издирването на изчезналия самолет се включиха 25 страни. Индия пък прекратява временно участието си в акцията. До този момент страната участваше в операцията по издирването с кораби и самолети.

От разследванията става ясно, че нощем повечето малайзийски военни радари за наблюдение на въздушния трафик са изключени. Същевременно обаче ядрените сили Индия и Пакистан интензивно контролират въздушното пространство. Как тогава самолетът е прелетял без да бъде засечен от военните радари? Нима във времето, когато на бял свят излизат все повече информации за шпионските методи на американските, британските и други тайни служби, един Боинг 777 може просто да изчезне безследно? Как е възможно това?

 
 

Няма да повярвате колко много това момиче прилича на Ариана Гранде

| от |

Тийн идолката Ариана Гранде си има двойничка. Едно към едно!

Името й е Джаки Васкес и 20-годишната американка наистина е абсолютно копие на поп звездата.

Заради приликата си с Гранде, Джаки вече има малка армия от над 200 000 последователи в Instagram, а дори певицата е коментирала част от снимките й, невярвайки на колко много всъщност двете си приличат.

„Ариана коментира една от снимките ми, след като един от братовчедите й й казал, че ме е помислил за нея и не можех да повярвам”, споделя Джаки.

Васкес работи като сервитьорка във Вирджиния и посетители в ресторанта постоянно искат снимки с нея.

„Хората започнаха да ми казват, че изглеждам като Ариана през 2010-а. Оттогава още не мога да осъзная колко много си приличаме”, казва още Джаки.

В галерията може да видите още за Джаки Васкес. Опитайте се да я различите от Ариана Гранде.

 
 

48 години Range Rover

| от chronicle.bg |

Две минути са кратко, но достатъчно време за Land Rover да чества една автомобилна икона.

Land Rover показват еволюцията на своя луксозен SUV автомобил в рамките на четири поколения чрез анимация с продължителност 120 секунди.

Специално поръчаният клип е създаден, за да отбележи ключови дати в историята на автомобила, тъй като производството на оригиналния модел с две врати бива спряно преди 23 години през този месец (януари), а SVAutobiography Dynamic ще бъде пуснат в продажба из целия свят.

Историята на Range Rover започва с 26-те модела преди масовото производство, които са носели емблемата Velar в опит да скрият идентичността си – „velare“ означава „скривам“ на италиански – направена от букви от емблемата Land Rover, която обикновено стои отпред или отзад на автомобила. Следва  класическия модел Range Rover с две врати, като изображенията показват следващите поколения, завършвайки с най-мощната версия – SVAutobiography Dynamic с 550 к.с., конструирана от отдела Special Vehicle Operations (SVO) на Jaguar Land Rover.

Когато е пуснат за първи път на пазара през 1970 г., Range Rover е един от първите автомобили, осигуряващи постоянно задвижване на всички колела, докато при много други това все още е било избираемо. През 1971 г. оригиналният модел е наречен „образцов продукт на индустриалния дизайн“, когато става първия автомобил, изложен в световноизвестния музей Лувър в Париж, и оттогава е начело на иновациите в дизайна и инженерните решения.

Вариантът с четири врати е представен през 1981 г., последван бързо от първото приложение на автоматична трансмисия в Range Rover през 1982 г. През 1989 г. луксозният SUV е първият автомобил 4х4, оборудван с антиблокираща система на спирачките (ABS), а през 1992 г. става първият в света SUV с електронен контрол на сцеплението и автоматично електронно въздушно окачване.

Пионерните инженерни решения продължават през 2012 г., когато RangeRover става първия в света изцяло алуминиев SUV автомобил. Наскоро, през 2014 г., луксозният SUV стана първият автомобил, използващ усъвършенстваната полуавтоматична технология All-Terrain Progress Control (ATPC) на Land Rover, която в своята същност е офроуд автопилот за автономен контрол на скоростта по всякакъв терен.

Последният модел, включен в анимацията, SVAutobiography Dynamic, споделя двигателя си V8 с високооценения Range Rover Sport SVR и е специално калибриран да осигурява 680 Нм въртящ момент и ускорение от 0 до 100 км/ч само за 5,4 секунди. Подобренията в интериора, включително кожената тапицерия с ромбоидна шарка и контрастни шевове, придават изключителен финес и привлекателност.

 От пускането му на пазара преди 48 години флагманът на LandRover е достигнал над 1 700 000 продажби в цял свят и си е спечелил репутацията на върхов луксозен автомобил за всякакъв терен.

 

 
 

Мелания Тръмп носи Ralph Lauren на церемонията

| от chronicle.bg |

Всички погледи бяха насочени към Мелания Тръмп, докато съпругът й се заклеваше във вярност към американските граждани, а тя ставаше първа дама.

За церемонията г-жа Тръмп беше избрала елегантна бледа синя рокля с жакет с голяма яка, изработен от същата материя и ръкавици. Тоалетът е дело на иконичния дизайнер Ралф Лорън.

Появилата се информация, че Лорън ще работи заедно с Карл Лагерфелд по тоалета на Мелания Тръмп не е вярна. Лагерфелд няма нищо общо с модното решение на първата дама. Или поне не под лейбъла на Chanel, което може да означава, че е германският дизайнер е работил през своя собствен лейбъл.

 
 

Новото летище на Берлин няма да заработи и през 2017

| от CHR Aero с БТА |

Дългоочакваното откриване на новото летище на Берлин няма да стане факт и през 2017 г., потвърди ръководителят му Карстен Мюленфелд, цитиран от ДПА.

Въпреки отдавна обявеното откриване все още има затруднения пред пускането в експлоатация на новото международно летище на германската столица. Първоначалните планове бе то да заработи през 2011 г.

Откриването през тази година бе поставено под въпрос по-рано тази седмица, след като възникнаха проблеми с вратите на летището.

Летище „Берлин-Бранденбург“ се строи в Шьонефелд, извън града, на мястото на старото берлинско летище с ограничен капацитет. Новият аеропорт трябва да замени летище „Тегел“, което е близо до центъра на столицата и няма възможност за разширение.