Малайзия отхвърли критиките за обърканост в организацията на издирването на изчезналия самолет

| от |

Малайзия оговори на критиките по издирването на изчезналия от повече от четири дни самолет Боинг 777 на „Malaysia airlines“ и отхвърли твърденията, че организацията им е объркана, предаде Франс прес. „Не съм на това мнение. Далеч не. Обърканост има само ако се стремите да видите обърканост“, заяви малайзийският министър на транспорта Хишамудин Хюсейн на пресконференция.

malaysia-airlines

Малайзийски военен радар е засякъл възможна следа от самолета в Малакския проток, на стотици километри от мястото, където е изчезнал от екраните на авиодиспечерите, съобщи командващият малайзийските военновъздушни сили Родзали Дауд, цитиран от Ройтерс.

Засичането е станало в 02.15 ч. сутринта местно време в събота, около 45 минути след като самолетът с 239 души на борда изчезна от авиодиспечерските екрани между източното крайбрежие на Малайзия и Виетнам. Мястото на възможната следа било на 320 км северозападно от остров Пенанг на западното крайбрежие на Малайзия. Родзали Дауд обаче подчерта, че тази информация трябва да бъде потвърдена.

Към този момент в търсенето на изчезналия самолет участват 42 плавателни съда и 35 самолета от различни държави – Малайзия, Китай, Сингапур, Виетнам, Филипините, Индонезия и Съединените щати, посочва ИТАР-ТАСС.

Виетнам поднови търсенето на изчезналия малазийски самолет, предаде ДПА.

Търсенето е възобновено на юг и на изток от последното известно местоположение на самолета, съобщи заместник-командирът на Генералния щаб на Виетнамската народна армия Во Ван Туан.

По информации на медиите от вчера военен радар за последно е регистрирал самолета близо до Пулау Перак, остров в Малакския проток, припомня ДПА. Малазийските военновъздушни сили обаче после отрекоха информациите. Това наложи виетнамските и малайзийските власти да координират действията си и Виетнам да реши поднови търсенето в разширен периметър от последното известно местоположение на самолета – на път от Куала Лумпур за Пекин, малко преди навлезе във виетнамското въздушно пространство.

Китай днес разкритикува потока от хаотична информация относно изчезването на самолета на малайзийските авиолинии, предаде Франс прес.

Говорителят на китайското външно министерство Цин Ган каза, че за момента има много хаотични сведения относно самолета, идващи от малайзийска страна и че е трудно да се разбере и потвърди кое е вярно и кое не.

Цин Ган обаче изрази благодарност към Япония, която помага за издирването на самолета, предаде Ройтерс. Това е доста необичаен жест предвид обтегнатите отношения между двете страни относно териториален спор. Токио обяви, че праща четири военни самолета, за да помогнат в издирването на самолета.

По този повод говорителят на външното министерство каза: „Смятам, че при подобен инцидент, международната общност, било то Малайзия, Китай или техните съседи споделят едно и също безпокойство“.

В операцията по издирването на самолета участват 10 страни. Тя се извършва в Тайландския залив и Южнокитайско море, в Малакския проток и Андаманско море.

 

 
 

10-те най-богати, здрави, щастливи и модерни държави

| от chronicle.bg |

Или къде да отидем, когато (ако) Тръмп и Великобритания заключат вратите.

Лондонският институт Legatum пусна десетия си годишен „Индекс на благополучието“ – глобално изследване, което прави класация на най-просперитетните държави в света. То изследва 104 елемента – от стандартните БВП и процент безработица до по-интересни като колко са защитените интернет сървърa в държавата и колко отпочинали се чувстват хората ежедневно.

Тези елементи след това се разделят в 9 графи: качество на икономиката, бизнес среда, политика, образование, здраве, безопасност, лична свобода, социален капитал и околна среда.

Норвегия беше начело на класацията 7 години поред. През 2016 година обаче имаме нов лидер.

 
 

Тези хора на 70+ години ще разбият стереотипите ви за възраст

| от chronicle.bg |

По линията на стереотипите, обхващащи възрастните хора, всички сме виновни.

Повечето от нас са убедени, че веднъж щом човек навърши 70 години, хубавата част от живота му е приключила и това, което предстои, включва единствено болести, декубитални дюшеци и наливане на минерална вода в Княжево.

Разбира се, това далеч не се отнася до всички пенсионери. Фотографът Владимир Яковлев е посветил доста време на проекта си „Age of Happiness“, където снима хора между 70 и 100 години, които все още следват мечтите си, откриват нови неща и живеят на пълни обороти.

Вижте в галерията част от снимките, които е направил той и веднага счупете предразсъдъците.

 
 

48 години Range Rover

| от chronicle.bg |

Две минути са кратко, но достатъчно време за Land Rover да чества една автомобилна икона.

Land Rover показват еволюцията на своя луксозен SUV автомобил в рамките на четири поколения чрез анимация с продължителност 120 секунди.

Специално поръчаният клип е създаден, за да отбележи ключови дати в историята на автомобила, тъй като производството на оригиналния модел с две врати бива спряно преди 23 години през този месец (януари), а SVAutobiography Dynamic ще бъде пуснат в продажба из целия свят.

Историята на Range Rover започва с 26-те модела преди масовото производство, които са носели емблемата Velar в опит да скрият идентичността си – „velare“ означава „скривам“ на италиански – направена от букви от емблемата Land Rover, която обикновено стои отпред или отзад на автомобила. Следва  класическия модел Range Rover с две врати, като изображенията показват следващите поколения, завършвайки с най-мощната версия – SVAutobiography Dynamic с 550 к.с., конструирана от отдела Special Vehicle Operations (SVO) на Jaguar Land Rover.

Когато е пуснат за първи път на пазара през 1970 г., Range Rover е един от първите автомобили, осигуряващи постоянно задвижване на всички колела, докато при много други това все още е било избираемо. През 1971 г. оригиналният модел е наречен „образцов продукт на индустриалния дизайн“, когато става първия автомобил, изложен в световноизвестния музей Лувър в Париж, и оттогава е начело на иновациите в дизайна и инженерните решения.

Вариантът с четири врати е представен през 1981 г., последван бързо от първото приложение на автоматична трансмисия в Range Rover през 1982 г. През 1989 г. луксозният SUV е първият автомобил 4х4, оборудван с антиблокираща система на спирачките (ABS), а през 1992 г. става първият в света SUV с електронен контрол на сцеплението и автоматично електронно въздушно окачване.

Пионерните инженерни решения продължават през 2012 г., когато RangeRover става първия в света изцяло алуминиев SUV автомобил. Наскоро, през 2014 г., луксозният SUV стана първият автомобил, използващ усъвършенстваната полуавтоматична технология All-Terrain Progress Control (ATPC) на Land Rover, която в своята същност е офроуд автопилот за автономен контрол на скоростта по всякакъв терен.

Последният модел, включен в анимацията, SVAutobiography Dynamic, споделя двигателя си V8 с високооценения Range Rover Sport SVR и е специално калибриран да осигурява 680 Нм въртящ момент и ускорение от 0 до 100 км/ч само за 5,4 секунди. Подобренията в интериора, включително кожената тапицерия с ромбоидна шарка и контрастни шевове, придават изключителен финес и привлекателност.

 От пускането му на пазара преди 48 години флагманът на LandRover е достигнал над 1 700 000 продажби в цял свят и си е спечелил репутацията на върхов луксозен автомобил за всякакъв терен.

 

 
 

Google не успява да произведе достатъчно смартфони Pixel

| от chronicle.bg |

Google не смогва да отговори на потребителското търсене на смартфоните от серията Pixel, особено на модела с 5.5-инчов екран Pixel XL.

В момента XL във всичките му версии не е достъпен в онлайн магазина на Google. Стана ясно, че 128 GB моделът пък няма наличности от 30 ноември насам.

Основният партньор на Google – американския оператор Verizon – сочи като най-ранна дата за доставки втората седмица на март (за модела със 128 GB).

Стандартният 5-инчов Pixel бил по-лесен за откриване както от Google, така и от Verizon.

Източник: The Verge