Кой “приземи“ Луфтханза?

| от |

Стачката е уникална – за три дни самолетите на „Луфтханза“ остават на земята, което й носи гигантски щети. В дългосрочен план протестът може да постави под въпрос дори бъдещето на компанията, смята Хенрик Бьоме от Дойче веле.

За три дни вътрешните и международните полети на „Луфтханза“ се превръщат в неизбежно предизвикателство. Най-малкото за онези, които са си купили билети на тази авиокомпания. Самолетите ще трябва да останат на земята, защото са обект на шантаж от страна на пилотите. Те са едва 10% процента от личния състав на компанията, но затова пък получават общо 40% от средствата, предвидени за пенсионно осигуряване на служителите.

Пилотите, в чиито ръце действително е животът на всички пътници, получават парични възнаграждения, които са солидни. Годишните им заплати стигат до 250 000 евро. При това те се радват на привилегията за по-ранно пенсиониране – средно на 59 години, а във времето до достигане на редовната възраст за пенсия получават и щедри компенсации в размер на 60% от предишната им заплата.

Естествено пилотите също имат право на трудов протест. Но фактът, че тяхната стачка нанася огромни щети на авиокомпанията, които възлизат на по 30-40 милиона евро на ден, определено е повод за загриженост. Все пак „Луфтханза“ в момента се намира в условия на засилваща се конкуренция, включително и от страна на държавно субсидирани авиокомпании като тези от Персийския залив.

„Луфтханза“ не е вече неоспоримият лидер в бранша

„Луфтханза“ също е била държавен концерн, но това е минало. Междувременно 15% от акциите са собственост на англосаксонски инвеститори. Те очакват печалби, за които разчитат на мениджмънта. Той обаче се намира и под друг натиск – да осигурява парите за ранно пенсионираните свои пилоти. Все пак става дума за 11 милиарда евро годишно. Това е финансово време, поето през минали, по-добри времена, когато „Луфтханза“ не е била принудена да се съобразява с голям брой нови конкуренти като „Emirates“ или „Etihad“.

„Etihad“, например, заедно с партньора си „Ер Берлин“ се готви да атакува лидерските позиции на Луфтханза“ в бранша. Това не би трябвало да остави германската авиокомпания безучастна – нужно е така да намали разходите си, че да остане конкурентноспособна поне за момента, ако не и в по-дълготрайно бъдеще.

Нима тогава наистина са грешни плановете на мениджмънта на „Луфтханза“ за актуализиране на компенсациите при ранно пенсиониране? Тези планове и без друго не са особено драстични. За сегашните пилоти всичко остава по старому, бъдещите ще трябва да приемат известни съкращения. Онези, които сега навлизат в професията ще трябва сами да се осигуряват за старини, без да разчитат на държавна помощ.

Такава е впрочем ситуацията и на повечето от останалите германски граждани… И още нещо, почти скандално: покрай актуалния повод за стачката се забравя и другото искане на синдикалното сдружение на пилотите – а именно увеличаване на заплатите, не с колко да е, а с 10 процента!!!

 
 

Вижте първия трейлър на „Възвишение“ по романа на Милен Русков

| от chronicle.bg |

Ако не сте чели романа на Милен Русков „Възвишение“, сте пропуснали едно от събитията в съвременната българска литература и е добре да поправите пропуска.

През 2012г. писателят е отличен с награда „Златен век“ на Министерството на културата и с Национала награда за литература „Христо Г. Данов“.

Творбата проследява съдбата на един български националреволюционер от Котел в авантюрите му с четата на Димитър Общи преди и след обира в Арабаконак, който води до провала на Вътрешната революционна организация. Романът представя разказ в първо лице ед.ч. и обединява житейска изповед, вътрешен монолог и потока на съзнанието на главния герой Гичо.

По филма има театрална постановка, режисирана от Иван Добчев, в която играят Бойко Кръстанов, Асен Блатечки, Красимир Василев, Ивайло Христов др.

А скоро ще можем да гледаме и кино версията на „Възвишение“ с Александър Алексиев ( „Откраднат живот“), и кукления актьор Стоян Дойчев  в главните роли.

От днес вече има и трейлър. Вижте го:

 
 

„За тялото и душата“ е най-добър филм на кинофестивала в Берлин

| от chronicle.bg |

Унгарската лента „За тялото и душата“ на режисьорката Илдико Енеди получи наградата за най-добър филм „Златна мечка“ на международния кинофестивал в Берлин, предадоха Франс прес и ДПА.

Церемонията по обявяването на победителите на тазгодишното издание на Берлиналето – един от най-престижните кинофестивали в света – се състоя тази вечер.

„За тялото и душата“ не бе смятан предварително за един от фаворитите за „Златна мечка“. Унгарският филм разказва за любовната история на мъж и жена в кланица в Будапеща. Те се желаят, но не могат да общуват, освен в съня, който и двамата сънуват. В съня мъжът се превъплъщава в елен, а жената – в кошута.

Първата лента на Илдико Енеди, „Моят 20-и век“, печели наградата за най-добър дебютен филм „Златна камера“ на кинофестивала в Кан през 1989 г.

Финландецът Аки Каурисмеки получи наградата „Сребърна мечка“ за най-добър режисьор за своя филм „Другата страна на надеждата“. Лентата разказва за сирийския бежанец Халед, озовал се пряко волята си в „сивата“ Финландия, и местен собственик на ресторант, разделен със съпругата си алкохоличка, който му идва на помощ.

Това е повече от добра утеха за Каурисмеки, чийто филм в подкрепа на мигрантите бе приет много добре от критиката и бе смятана за основен претендент за „Златна мечка“ наред с чилийския „Фантастична жена“.

Лентата на режисьора Себастиан Лелио повдига въпроса за равноправието на хората с нетрадиционна сексуална ориентация, разказвайки за транссексуална жена, която трябва да се пребори със загубата на своя партньор.

Миналата година наградата за най-добър филм на Берлиналето спечели „Огън в морето“ на италианеца Джанфранко Рози, който е в подкрепа на мигрантите.

Австриецът Георг Фридрих и южнокорейката Ким Мин-хи бяха удостоени с награда „Сребърна мечка“ съответно за най-добър актьор и актриса.

Фридрих бе отличен за ролята си във филма „Светли нощи“ на германския режисьор от турски произход Томас Арслан. Той играе ролята на баща, който се опитва да възстанови връзката си със своя син тийнейджър. Двамата поемат на пътешествие в Северна Норвегия, за да се преоткрият, след като почти не са общували помежду си.

Ким Мин-хи спечели „Сребърна мечка“ за най-добра актриса за ролята си във филма „Нощем на брега сама“ на южнокорейския режисьор Хон Сан-су.

Лентата разказва за жена, решила да си „почине“ от връзка. Героинята на Ким Мин-хи, една от водещите актриси в Южна Корея, се скита из северния пристанищен германски град Хамбург, търсейки смисъла на любовта.

Наградата „Сребърна мечка“ за най-добър документален филм спечели „Лов на духове“ на палестинеца Раед Андони. Лентата показва бивши затворници, които правят възстановка на случки в главния център за разпити в Израел.

 
 

Кейт Ъптън на корицата на „Sports Illustrated“

| от chronicle.bg |

Броевете с бански на списание „Sports Illustrated“ са легендарни.

Тази година от корицата ни гледа Кейт Ъптън. За нея обаче една корица е малко, затова списанието прави цели три, който може да видите в галерията ни. Темата на броя е „многообразието на човешкото тяло и възраст“.

Други известни личности в броя са тенис легендата Серена Уилямс

 

A post shared by Serena Williams (@serenawilliams) на

 

Ашли Греъм  

A post shared by A S H L E Y G R A H A M (@theashleygraham) на

 

Кристи Бринкли

A post shared by Christie Brinkley (@christiebrinkley) на

 

Хънтър Макгрейди  

A post shared by Hunter McGrady (@huntermcgrady) на

 
 

Toyota вече има над 10 милиона продажби на хибридни автомобили

| от chronicle.bg |

Автомобилният гигант Toyota официално съобщи, че към 31 януари е продала над 10 милиона хибридни автомобила.

„Когато представихме Prius, никой нямаше представа какво е това хибрид”, каза Такеши Учимада, председател на Съвета на директорите на Toyota.

„Тези, които го караха, бяха наричани гийкове и как ли не още. Днес, благодарение онези, които дадоха шанс на Prius, хибридните автомобили имат все по-нарастваща популярност, яхнали са вълната на успеха и вървят към установяването им като стандартна технология.”

Припомняме, че Toyota Prius е първата масово произвеждана хибридна електрическа кола, която се появи през 1997 година. Хибридът вече е на цели 20 години.