Изчезването на полет MH370: една невъзможна мистерия

| от |

Изчезването на полет MH370 на малайзийската авиокомпания Malaysia airlines е от този тип мистерии, които не се предполага, че още са възможни, пише американският в. „Вашингтон пост“. Информационната ера е също така време на следене, взаимосвързаност, облачните сървъри, Джи Пи Ес сателити, разузнавателни агенции, които могат да наблюдават действията на терористи от космоса или да наредят да се извърши нападение с безпилотен самолет от контролна конзола на другия край на света. До този момент обаче технологичните очи и уши на света не успяват да открият изчезналия самолет. Боинг 777 с 239 души на борда тихичко се изпари в събота рано сутринта на път за Китай, изчезвайки от радарите така внезапно и необяснимо, че може да е влетял в друго измерение, отбелязва „Вашингтон пост“. Граждански и военни ресурси на редица държави са впрегнати в издирване на останки на Малайския полуостров, в Тайландския залив и  Малакския проток.

malaysia-airlines-boeing-777-200-640x353

Властите в Малайзия сега смятат, че самолетът може драстично да е сменил курса си приблизително по времето, когато е изгубил връзка с авиодиспечерите – информации, които създадоха чувство за объркване и безпорядък около разследването и спасителната операция, пише в. „Ню Йорк таймс“. Появиха се противоречиви обяснения за вероятната смяна на курса и за това какво се е случило после. В момент, когато критиките към неспособността на малайзийските власти да намерят каквато и да е следа от самолета, държавни служители неколкократно подчертаха, че правят всички по силите си да разрешат мистерията с оскъдните данни, с които разполагат. Въпреки това правителството и авиокомпанията поднесоха неясна, непълна и понякога неточна информация, като цивилните власти на моменти си противоречат с военните, посочва американското издание.

Мистерията, объркването и бъркотията около изчезналия самолет се влошиха още повече вчера, след като източник от малайзийската армия заяви, че летателната машина не само е направила обратен завой, но и е летяла обратно през Малайския полуостров, отбелязва британският в. „Гардиън“. Спасителните екипи не намериха и следа от Боинг 777 в Малакския проток вчера, а военни от Малайзия, Тайланд и Индонезия започнаха да пренасочват усилията си северно от Андаманско море, пише в. „Дейли телеграф“.

Изчезването на самолета може да се обясни с катастрофа насред морето или разпадане на части по време на полета, пише в. „Монд“. Тъй като обаче апаратът е бил засечен да поема по грешен маршрут и не е изпратен никакъв сигнал за бедствено положение, „Вашингтон пост“ споменава за възможността пилотът да се е самоубил, посочва френският ежедневник.

Интерпол отхвърли хипотезата за терористичен акт, защото случаите с откраднатите самоличности са свързани по-скоро с опит за нелегална имиграция, пише „Монд“.

Извънземните в космоса не отвличат самолети. Всеки, който се чуди дали няма еквивалент на Бермудския триъгълник по крайбрежието на Югоизточна Азия, трябва да запомни, че Бермудският триъгълник е мит. Самолетът е някъде там, пише „Вашингтон пост“.

 
 

Новото гадже на Риана е бизнесменът Хасан Джамил

| от chronicle.bg, по БТА |

Риана е полудяла от любов по новото си гадже – бизнесмена Хасан Джамил, съобщи в. „Дейли мирър“.

Те бяха заснети да си разменят ласки в джакузи по време на много разгорещена почивка в Испания около 6 месеца след като започнаха да се срещат.

Хасан, чието семейство от Саудитска Арабия притежава правата за търговията с автомобили на „Тойота“, преди имаше връзка с Наоми Кембъл. Манекенката се познава добре с Риана. Мъжът е и заместник-президент на семейната компания „Абдул Латиф Джамил“.

„Риана сподели на приятелите си, че е влюбена в него. Двамата прекарват много време заедно далеч от любопитните очи и връзката им е сериозна. Истински се наслаждават един на друг“, каза близък на певицата.

Снимките са папарашки и затова – с лошо качесто, но дават обща представа за любовта на младите.

 

 
 

Боксофис класацията у нас

| от chronicle.bg, по БТА |

„Трансформърс: Последният рицар“ е най-гледаният филм за миналия уикенд, сочат обобщените данни от киносалоните у нас. Приключенският екшън на Майкъл Бей е гледан от 14 313 зрители и има 162 764 лева приходи за първите три дни у нас.

На втора позиция е анимацията „Колите 3″, в който Маккуин Светкавицата се впуска в надпреварата за купата Пистън. За десетте дни у нас филмът е гледан от 42 643 зрители и отчита 377 148 лева приходи от билетите им.

Трети по ред сред най-гледаните филми е екшънът „Мумията“. Филмът с Том Круз, чието повествование има допирни точки с едноименния филм от 90-те, но пък представя още начини за надмощието над свръхсилата, идваща от древен Египет, е вече 17 дни на екраните у нас и за това време отчита 59 417 зрители и 635 535 лева приходи.

Четвърта позиция е за приключенския „Карибски пирати: Отмъщението на Салазар“. Прекосяването на моретата от капитан Джак Спароу в търсенето на тризъбеца на Посейдон е гледано от 154 815 зрители и има 1 625 452 лева от билетите им за месец на екраните у нас.

На пето място е „Спасители на плажа“. Познатото заглавие от 90-те години, но вече в пълнометражен филмов формат с нови актьори и забъркани в историята му наркотици и комични ситуации, е от месец на екраните у нас и за това време има 69 058 зрители и 558 315 лева приходи.

Екшънът „Жената чудо“ с израелския топ модел Гал Гаднот в главната роля е на шесто място. За месец на екраните у нас историята за битките на принцесата на Амазония Диана да спре бушуващата война, е гледана от 38 332 зрители и има 558 315 лева приходи.

Седма позиция е за комедията „Тежка нощ“. Историята, започваща със средно ентусиазирано моминско парти с четири приятелки от колежанските години и завършваща с обезвреждането на опасни бандити, е от десет дни на екраните у нас и за това време е гледана от 7 801 зрители и има 66 810 лева приходи.

Осмо място е за анимацията „Дийп“. Испанският поглед върху живота от 2100-та година на Земята, обитавана само от морски създания, е гледан от 8 502 души и има 68 206 лева приходи за 17-те дни на екраните у нас.

На девета позиция е българският екшън „Бензин“. Филмът е от месец и половина на екраните у нас и за това време е гледан от 95 062 зрители и има 768 932 лева приходи.

Десето място сред най-гледаните филми у нас е за втората премиера от миналия уикенд – „Последното лице“. Романтичната драма на Шон Пен с Хавиер Бардем и Шарлийз Терон в главните роли е гледана от 476 зрители и има 4 567 лева от билетите им за първите три дни у нас.

 
 

Мързелът на мъжете

| от |

Мъжете това, мъжете онова, знам. Но мъжете наистина сме мързеливи дотолкова, че когато видиш някой всеотдайно работлив, си мислиш, че му има нещо. И най-вероятно действително му има нещо. Или получава неадекватно голяма доза самочувствие от това, че върши познато до болка действие много добре, или бяга от някакви кофти събития в живота си, или няма никакви други събития в живота си. Има, разбира се, и мъже, които намират приключение в работата си. Но сега ще говорим за мързеливото болшинство. Нека подчертаем, че мързелът не е  безотговорност, но за това – после.

Колеги ми разказаха за два поредни идентични случая в автомивка. Закарват колата си там в 3 следобед. Мъжът им казва, че, уви, приключва в 6 и няма време. „Можеш ли да останеш малко?“ – запитват, но „Не мога, много съм уморен“. На следващия ден – същото. От една страна човекът работи до 6 и да го попиташ дали не може да работи повече е все едно да питаш таксиметровия шофьор дали не може да кара над ограничението. Има си причини да откаже. От друга страна обаче – аре стига глупости! Таксиметровият шофьор може да кара над ограничението преспокойно! Автомивката също може да остане малко повече.

Мързелът е модерната чума, но си има причина за нея. Просто ни става скучно много бързо.

Дори да работиш с разнообразие, в един момент започваш да очакваш определено ниво на разнообразие. Така ти става скучно и губиш мотивация. Това се отнася до поне 80% от мързеливите мъже.

Мотивация.

Мързеливите не са безотговорни. Безотговорните хора са малко и те бързо са отблъснати от обществото, защото всички мразим да се грижим за несериозни пикльовци. Болшинството мързеливи мъже просто нямат мотивация. Нека пак вкараме двете страни: от една страна, човекът работи на автомивка и чисти коли. Този мъж чисти коли, всеки ден, по няколко и всичките са еднакви. Колко е интересно да чистиш коли. От друга страна обаче не е спечелил длъжността си от Супершоу Невада. Не е като да е изтъркал едно талонче „Златните пирамиди“ и бум – печелите миене на коли. Знае с какво се е захванал, което автоматично значи, че се се съгласил да го прави – тогава да заминава да го прави. Сори. Същото е и с някои полицаи (малко, но ги има). „Ама ние работим в опасни ситуации“. Човече, да… Ти си полицай, това правят полицаите. Радвай се, че има опасни ситуации, иначе ще трябва да разтърваваш пияни холандци по дискотеките.

Разбирам, че мотивацията е ниска, прекалено ниска. Но разваляш хорото, ако не го играеш.

Разсейване.

Мързелът е заешка дупка като в приказката за Алиса. Ако вършиш нещо познато за пореден път и не си набрал достатъчно инерция, за да го изкараш докрай, посредством волята си – YouTube е на два клика. (Разбира се, другите социалки са още по-близо, но моят фаворит е YouTube.) Разсейването е като да губиш на сварка – загубите се увеличават с геометрична прогресия. Ако загубиш 50% от стотинките си, с остатъка трябва да изкара 100% печалба, само за да излезеш на чисто. Мисълта ми е, че се изисква много по-малко воля, за да се дотътриш да си свършиш задълженията, за които си се съгласил, отколкото за да се изкараш от красивите, уютни прегръдки на бездънния YouTube.

 

 

*В текста се правят безпардонни обобщения, които, разбира се, имат своите изключения.

 
 

Най-доброто от киното на 2017 досега

| от chronicle.bg |

Първата половина на 2017-та мина и е време да направим равносметка какво хубаво ни поднесе киноиндустрията за този период.

Преди време ви показахме най-добрите сериали за първото полугодие на 2017-та, а сега ще направим подбор на най-доброто от широкия екран. Немалко от хитовете досега изненадаха аудиторията. Някои от тях са създадени от млади екип, а сюжетите им впечатляват със своята  зрялост.

Сред оглавяващите  класацията заглавия има както традиционните блокбъстъри, които са гарант за  възвращаемост на бюджета,  така и елитарни продукции,  засягащи типичните за европейското кино теми.

Най-добре сами вижте (в галерията горе) най-успешните филми на 2017-та досега.