ЕasyJet сключи договор с CFM за поръчка на двигатели за самолети A320

| от |

Авиокомпания ЕasyJet обяви днес, че след силно конкурентен процес за избор на доставчик на двигатели, е избрала CFM International S.A. Производителят ще осигури 270 двигателя за поръчката на 35 нови самолета Airbus настояща генерация и за 100 самолета Airbus A320neo от ново поколение. Авиокомпанията има правата и върху бъдеща покупка на още 100 двигателя за новото поколение самолети Airbus.

easyJet

Самолетите A320neo ще бъдат задвижвани с двигатели CFM LEAP-1A, които ще допринесат за подобрение на горивната ефективност с очаквани 13-15%, а също и за намаляване на нивата на шум, които ще бъдат с до 15% децибела по-ниски спрямо стандарта на ICAO, глава 4. Самолетите от настоящо поколение A320 ще използват двигатели CFM56-5B.

Новите самолети A320 настояща генерация са планирани за доставка между 2015 – 2017 г., а A320neo – в периода 2017 – 2022 г. Рамковите споразумения, свързани с тези самолети и техните двигатели, са одобрени от акционерите на easyJet на 11 юли 2013 г.

След детайлни преговори със CFM, ЕasyJet постигна известно подобрение в ценообразуването на общите рамкови споразумения. Условията по тях са обект на поверителност и не се различават по същество от споразуменията, описани в проспекта до акционерите, публикуван на 18 юни 2013 г.

180-местните самолети A320neo се очаква да доведат до 11% – 12% спестявания в разхода за едно място, в сравнение със 156-местните A319 самолети от сегашно поколение. По-голямата част от новите самолети ще замени остаряващите летателни апарати в момента на връщане на лизингодателите им. Поръчката на самолети за флота предоставя висока степен на гъвкавост на EasyJet. Авиокомпанията е клиент на CFM от 1995 г. насам и целият й флот се захранва от CFM56 двигатели  – 225 самолета от фамилията A320 с двигатели CFM56-5B.

Новите двигатели ще бъдат произведени в Париж в завода на CFM. 450 доставчици ще предоставят части за двигателите LEAP, като CFM изчислява, че те ще подкрепят около 10 000 работни места в Европа и САЩ.

Изпълнителният директор на EasyJet Каролин Маккол коментира:

„И двата производителя искаха да спечелят поръчката за нашите двигатели и се състезаваха сериозно по време на задълбочен процес. В края на краищата CFM ни предложи най-добрите условия. Доволни сме, че подписахме договор със CFM – компания, с която имаме дълга история и задълбочени работни взаимоотношения – и с нетърпение очакваме да интегрираме новите LEAP-1A двигатели в нашия флот. Двигателите ще помогнат на EasyJet да поддържа своята ниско тарифна база и новото поколение A320neo се очаква да доведат до спестявания в разходите за едно място между 11% – 12%, в сравнение с настоящите А319. Те също така ще осигурят важни ползи за околната среда чрез значително подобряване на горивната ефективност и намаляване на шума“.

 Жан Пол Ебанга, президент и изпълнителен директор на CFM, казва:

„Страхотно е да приветстваме EasyJet към нарастващия списък с клиенти на двигателите LEAP. Имаме изградена силна връзка с тази авиокомпания през годините и очевидно сме поласкани от продължаване на тяхното доверие в продуктите на CFM“.

Гаел Меюст, вицепрезидент продажби в CFM, добавя:

„Всички предимства, които въвеждаме в двигателя LEAP са проектирани да имат положително въздействие за EasyJet. Този двигател ще предостави безпрецедентни нива на ефективност и отговорност към околната среда, същевременно запазвайки наследството на най-надеждната продуктова линия в авиацията – семейството на CFM56″.

 В основата на двигателя LEAP са характеристики като модерна аеродинамика, екологични функции, както и материално-технологични програми за развитие. Функционалността на двигателя ще осигури двойни подобрения в намаляване разхода на гориво и въглеродните емисиите, в сравнение с най-добрия в момента CFM двигател, заедно с драматично намаляване на шума и емисиите. Цялата тази технология носи със себе си легендарната надеждност на CFM и ниските разходи за поддръжка.

Първият завършен LEAP-1A двигател започна наземни тестове два дни предсрочно през септември 2013 г., стартирайки най-мащабната наземна и полетна изпитателна сертификационна програма в историята на CFM. Програмата, която обхваща всички три LEAP варианта на двигателя, включва 28 наземни и полетни теста на двигателите CFM, заедно с 32 полетни изпитания на двигателите за Airbus, Boeing и COMAC.

През следващите три години, тези двигатели ще натрупат около 40 000 цикъла, обуславяйки въвеждането в експлоатация. По времето, когато този двигател влезе в търговска експлоатация, CFM ще е отбелязала повече от 15 години работа за авиокомпании с разработени над 60 различни двигателя.

Когато EasyJet обяви новата поръчка на самолети през юни 2013 г., тя определи ценови списък за самолетите (представляващ сумата от ценовите рамки за самолетния корпус, ценовите опции за двигателите и цената на някои спецификации, подлежащи на промени), срещу което бяха направени отстъпки в цените, базирани на каталожната цена на самолетите през януари 2012 г. в съответните икономическите условия към тази дата:

 Настояща генерация самолет A320 –  $ 76,260,569

 Нова генерация самолет A320neo – $ 92,346,946

EasyJet е договорила значителна отстъпка в ценовия списък.

 
 

10-те най-богати, здрави, щастливи и модерни държави

| от chronicle.bg |

Или къде да отидем, когато (ако) Тръмп и Великобритания заключат вратите.

Лондонският институт Legatum пусна десетия си годишен „Индекс на благополучието“ – глобално изследване, което прави класация на най-просперитетните държави в света. То изследва 104 елемента – от стандартните БВП и процент безработица до по-интересни като колко са защитените интернет сървърa в държавата и колко отпочинали се чувстват хората ежедневно.

Тези елементи след това се разделят в 9 графи: качество на икономиката, бизнес среда, политика, образование, здраве, безопасност, лична свобода, социален капитал и околна среда.

Норвегия беше начело на класацията 7 години поред. През 2016 година обаче имаме нов лидер.

 
 

Няма да повярвате колко много това момиче прилича на Ариана Гранде

| от |

Тийн идолката Ариана Гранде си има двойничка. Едно към едно!

Името й е Джаки Васкес и 20-годишната американка наистина е абсолютно копие на поп звездата.

Заради приликата си с Гранде, Джаки вече има малка армия от над 200 000 последователи в Instagram, а дори певицата е коментирала част от снимките й, невярвайки на колко много всъщност двете си приличат.

„Ариана коментира една от снимките ми, след като един от братовчедите й й казал, че ме е помислил за нея и не можех да повярвам”, споделя Джаки.

Васкес работи като сервитьорка във Вирджиния и посетители в ресторанта постоянно искат снимки с нея.

„Хората започнаха да ми казват, че изглеждам като Ариана през 2010-а. Оттогава още не мога да осъзная колко много си приличаме”, казва още Джаки.

В галерията може да видите още за Джаки Васкес. Опитайте се да я различите от Ариана Гранде.

 
 

Мелания Тръмп носи Ralph Lauren на церемонията

| от chronicle.bg |

Всички погледи бяха насочени към Мелания Тръмп, докато съпругът й се заклеваше във вярност към американските граждани, а тя ставаше първа дама.

За церемонията г-жа Тръмп беше избрала елегантна бледа синя рокля с жакет с голяма яка, изработен от същата материя и ръкавици. Тоалетът е дело на иконичния дизайнер Ралф Лорън.

Появилата се информация, че Лорън ще работи заедно с Карл Лагерфелд по тоалета на Мелания Тръмп не е вярна. Лагерфелд няма нищо общо с модното решение на първата дама. Или поне не под лейбъла на Chanel, което може да означава, че е германският дизайнер е работил през своя собствен лейбъл.

 
 

Двойката не е за Радев

| от Радостина Хлебарова |

Речта пред парламента по случай встъпването в длъжност бе първото сериозно политическо изпитание за г-н Радев.

Преди да поставяме оценки обаче, трябва да си зададем въпроса какво прави неговият екип през трите месеца между изборите и встъпването в длъжност. За самия Радев знаем – отиде на пленум на БСП, на опера и се разходи до Хитрино. Толкова.

Три месеца са достатъчно време за него и екипа му, за да напишат една смислена реч и той да я репетира, за да не остави впечатление за неувереност.

Това време бе достатъчно и да се прочете и осмисли конституцията и правомощията на президента, което очевидно не е направено, щом г-н Радев остави впечатлението, че не е съвсем наясно със собствените си, вече влезли в сила, правомощия, както и със съдържанието на Конституцията.

В допълнение, непознаването на политическия етикет и протокол, що се отнася до най-елементарните му аспекти – обръщението към патриарха и пропуска да поздрави мюфтията, са очевидни гафове. Те лесно могат да бъдат избегнати на цената на малко усилия, в името на онези 2,5 милиона гласоподаватели, които делегираха доверие на г-н Радев. Как да се обърнеш към някого е един от на-лесните въпроси, не е от онези сложните като например кой трябва да излезе пръв – кралицата или министър-председателя. Това са по-сложни въпроси, но г-н Радев ще се сблъска и с тях в най-скоро време. Какъв ще бъде резултатът, ако екипът му продължава да не си върши добре работата, е ясно.

Да сгрешиш не е порок, неговата грешка лесно може да бъде отдадена на напрежение, липса на опит в публичните изяви и пр. и лесно можеше да бъде подмината, ако бе последвала адекватна реакция.

Но реакцията на г-н Радев бе меко казано смехотворна. Той си изпусна нервите и показа неувереност и тревожност. Не гафът сам по себе си е проблема, а реакцията, с която той не заслужава уважение.

Какво са правили г-н Радев и екипа му през последните 3 месеца, не е много ясно, но това, което е съвсем очевидно, е какво не са правили. Не са се подготвили. А това време беше за това. Да се надяваме, че ще извадят поука и че насочат усилията си в подготовка, макар и закъсняла. Иначе лошо, ще се смеем, ама с криви усмивки.

Заслужава висока оценка фактът, че г-жа Радева е работила усилено по въпроса за стайлинга си и нейните усилия са се увенчали с успех.

Шестица за стилиста й и за това, че е следвала неговите/нейните съвети. Сега остава и някой да обясни на тази дама, че не тя е избрана за президент, а съпруга й. И да престане да го води под ръка като някое 6-годишно синче, което властната му майка го побутва в стаята за изпит със заплахата „Ще влезеш в това училище – иначе пердах и никакво колело!“

Госпожа Радева е добре да озаптява поривите си за собственическо и покровителствено поведение.

Поне в публичните прояви, пък какво прави тя по домашному с президента си е тяхна работа. Госпожата, макар и самозвано да се смята за PR, като такъв беше редно не само да коригира собственото си поведение (което в някаква степен направи като изтри фейсбук профила си с грубите си махленски изказвания), но и да помогне на съпруга си в подготовката за президентския пост. Нещо, което не се случи.

Засега оценката на работата на екипа на г-н Радев е двойка.

Можем да се надяваме и да бъдем оптимисти, че ще има прогрес. Иначе все едно сме избрали продавачка за министър. Възможно е да бъде добър министър, но е малко вероятно.