ЕasyJet сключи договор с CFM за поръчка на двигатели за самолети A320

| от |

Авиокомпания ЕasyJet обяви днес, че след силно конкурентен процес за избор на доставчик на двигатели, е избрала CFM International S.A. Производителят ще осигури 270 двигателя за поръчката на 35 нови самолета Airbus настояща генерация и за 100 самолета Airbus A320neo от ново поколение. Авиокомпанията има правата и върху бъдеща покупка на още 100 двигателя за новото поколение самолети Airbus.

easyJet

Самолетите A320neo ще бъдат задвижвани с двигатели CFM LEAP-1A, които ще допринесат за подобрение на горивната ефективност с очаквани 13-15%, а също и за намаляване на нивата на шум, които ще бъдат с до 15% децибела по-ниски спрямо стандарта на ICAO, глава 4. Самолетите от настоящо поколение A320 ще използват двигатели CFM56-5B.

Новите самолети A320 настояща генерация са планирани за доставка между 2015 – 2017 г., а A320neo – в периода 2017 – 2022 г. Рамковите споразумения, свързани с тези самолети и техните двигатели, са одобрени от акционерите на easyJet на 11 юли 2013 г.

След детайлни преговори със CFM, ЕasyJet постигна известно подобрение в ценообразуването на общите рамкови споразумения. Условията по тях са обект на поверителност и не се различават по същество от споразуменията, описани в проспекта до акционерите, публикуван на 18 юни 2013 г.

180-местните самолети A320neo се очаква да доведат до 11% – 12% спестявания в разхода за едно място, в сравнение със 156-местните A319 самолети от сегашно поколение. По-голямата част от новите самолети ще замени остаряващите летателни апарати в момента на връщане на лизингодателите им. Поръчката на самолети за флота предоставя висока степен на гъвкавост на EasyJet. Авиокомпанията е клиент на CFM от 1995 г. насам и целият й флот се захранва от CFM56 двигатели  – 225 самолета от фамилията A320 с двигатели CFM56-5B.

Новите двигатели ще бъдат произведени в Париж в завода на CFM. 450 доставчици ще предоставят части за двигателите LEAP, като CFM изчислява, че те ще подкрепят около 10 000 работни места в Европа и САЩ.

Изпълнителният директор на EasyJet Каролин Маккол коментира:

„И двата производителя искаха да спечелят поръчката за нашите двигатели и се състезаваха сериозно по време на задълбочен процес. В края на краищата CFM ни предложи най-добрите условия. Доволни сме, че подписахме договор със CFM – компания, с която имаме дълга история и задълбочени работни взаимоотношения – и с нетърпение очакваме да интегрираме новите LEAP-1A двигатели в нашия флот. Двигателите ще помогнат на EasyJet да поддържа своята ниско тарифна база и новото поколение A320neo се очаква да доведат до спестявания в разходите за едно място между 11% – 12%, в сравнение с настоящите А319. Те също така ще осигурят важни ползи за околната среда чрез значително подобряване на горивната ефективност и намаляване на шума“.

 Жан Пол Ебанга, президент и изпълнителен директор на CFM, казва:

„Страхотно е да приветстваме EasyJet към нарастващия списък с клиенти на двигателите LEAP. Имаме изградена силна връзка с тази авиокомпания през годините и очевидно сме поласкани от продължаване на тяхното доверие в продуктите на CFM“.

Гаел Меюст, вицепрезидент продажби в CFM, добавя:

„Всички предимства, които въвеждаме в двигателя LEAP са проектирани да имат положително въздействие за EasyJet. Този двигател ще предостави безпрецедентни нива на ефективност и отговорност към околната среда, същевременно запазвайки наследството на най-надеждната продуктова линия в авиацията – семейството на CFM56″.

 В основата на двигателя LEAP са характеристики като модерна аеродинамика, екологични функции, както и материално-технологични програми за развитие. Функционалността на двигателя ще осигури двойни подобрения в намаляване разхода на гориво и въглеродните емисиите, в сравнение с най-добрия в момента CFM двигател, заедно с драматично намаляване на шума и емисиите. Цялата тази технология носи със себе си легендарната надеждност на CFM и ниските разходи за поддръжка.

Първият завършен LEAP-1A двигател започна наземни тестове два дни предсрочно през септември 2013 г., стартирайки най-мащабната наземна и полетна изпитателна сертификационна програма в историята на CFM. Програмата, която обхваща всички три LEAP варианта на двигателя, включва 28 наземни и полетни теста на двигателите CFM, заедно с 32 полетни изпитания на двигателите за Airbus, Boeing и COMAC.

През следващите три години, тези двигатели ще натрупат около 40 000 цикъла, обуславяйки въвеждането в експлоатация. По времето, когато този двигател влезе в търговска експлоатация, CFM ще е отбелязала повече от 15 години работа за авиокомпании с разработени над 60 различни двигателя.

Когато EasyJet обяви новата поръчка на самолети през юни 2013 г., тя определи ценови списък за самолетите (представляващ сумата от ценовите рамки за самолетния корпус, ценовите опции за двигателите и цената на някои спецификации, подлежащи на промени), срещу което бяха направени отстъпки в цените, базирани на каталожната цена на самолетите през януари 2012 г. в съответните икономическите условия към тази дата:

 Настояща генерация самолет A320 –  $ 76,260,569

 Нова генерация самолет A320neo – $ 92,346,946

EasyJet е договорила значителна отстъпка в ценовия списък.

 
 

„Междузвездни войни“ навърши 40 години

| от chronicle.bg, по БТА |

През 1977 г. никой не бе чувал за лазерен меч или за медни бикини и не се обръщаше към непознати с думите „Нека Силата е с нас“, предаде Франс прес.

Нещата обаче бяха на път да се променят. Предстоеше да се появи по екраните третият филм на младия 33-годишен режисьор Джордж Лукас – за борбата между доброто и злото.

40 години по-късно „Междузвездни войни“ е най-рентабилната филмова сага на всички времена, а поклонници на джедайската религия има в много страни. „Не ми достигат епитети, за да опиша влиянието на „Междузвездни войни“ – заяви експертът Шон Робинс от специализирания сайт BoxOffice.com. – Четири десетилетия, свързани с рекорди, с нов вид развлечения посредством филмите от поредицата, с видеоигрите, книгите, играчките и всички артикули, вдъхновени от сагата. Това говори много.“

Първият филм от поредицата, излязъл по екраните на 25 май 1977 г., е с бюджет 11 милиона долара. Прожектиран е в само 32 киносалона и донася 1,6 милиона долара приходи през първия уикенд след появата си по екраните.

Актьорският му състав включва малко известни по онова време актьори – Марк Хамил /Люк Скайуокър/, Кари Фишър /принцеса Лея/ и Харисън Форд /Хан Соло/. Вестта за интересния филм обаче се предава между фенове „от уста на ухо“ и не след дълго се извиват големи опашки за билети пред киносалоните. В края на краищата първият филм от поредицата събра 221,3 милиона долара приходи, които дори се удвоиха след новата му редакция, извършена от „Туентиът сенчъри фокс“.

„Предпремиерата му е в емблематичния Китайски театър в Лос Анджелис, където филмът е прожектиран пред пълна зала 5 пъти дневно повече от година“, припомни кинокритикът Леви Тинкър. Той отбеляза, че тълпите фенове буквално протрили мокета в залата.

Двата следващи филма от поредицата – „Империята отвръща на удара“ и „Завръщането на джедаите“, събраха по над 200 милиона долара приходи.

Следващите три филма, излезли по екраните между 1999 г. и 2005 г., обаче не бяха толкова успешни. Действието в тях се развива преди случващото се във филмите от поредицата, появили се по екраните през 1977 г., 1980 г. и 1983 г.

 
 

Италианската дизайнерка Лаура Биаджоти е в мозъчна смърт

| от chronicle.bg, по БТА |

Лекарите са започнали процедура по оценка на състоянието на мозъка на италианската дизайнерка Лаура Биаджоти с опасението, че тя е изпаднала в мозъчна смърт, предаде ТАСС.

74-годишната модна законодателка е била откарана в една от римските болници, след като получила пристъп. Според лекарите тя е претърпяла сърдечен удар, съпроводен със спиране на сърцето, което е могло да доведе до необратими процеси в главния мозък. В болничното заведение екипът е успял отново да задейства сърцето на Биаджоти, но при все това състоянието на пациентката е крайно тежко.

Дизайнерката се е почувствала зле в своята резиденция в Гуидония край Рим, където тя живее от началото на 80-те години в замък от ХI век. Родената в Рим Биаджоти започва кариерата си в модния бранш в началото на 60-те години. Туя бе първата западна дизайнерка, която представи свои колекции в Пекин /1988 г./ и в Москва /1996 г./.

 
 

Най-тъпите български рекламни кампании в историята на вселената

| от |

Едно от най-гадните неща на света е да имаш рехава брада. Хем на практика нямаш брада, хем трябва да я бръснеш. Горе-долу същото е и с рекламата – хем не е наука, хем е сложна. Това, разбира се, не е оправдание, поне не уважително, за някои неадекватно скъпи, но за сметка на това нелепи интелектуални бисери от бранша. Ако грешките, така изказани по-долу, ви се струват нормални или стандартни – искам да ви напомня, че са направени от група възрастни хора, начело на големи дългогодишни бизнеси – клиентите, както и от други хора специалисти в рекламата, отново – от дълги години. Те са обсъдили всеки елемент от кампанията и в крайна сметка са казали окей на всичко. За тях тези неща изглеждат окей. Тези неща:

 

„Pod igoto“ на шльокавица. Тази „скандална“ книга е набиване на ресурси, за да се изкаже нещо, което всички вече знаят и няма да постигне нищо освен PR за издателството. Проблемът е подходът, видите ли: ако въпросното издателство трябваше да направи кампания за безопасен секс, решението им щеше да е да хванат сифилис и да кажат „Ето. Не правете така“.

 

Песента на Фантастико. Знам, че вадя някакви неща от нафталина, но песента на Фантастико е иконична за авторските песни в рекламите. Текстописците традиционно са недооценени, така че спокойно можете да дадете 50 лева на някой, който няма да римува „пет“ с „двайсет и пет“ и знае какво е прозодия. Например, на човека измислил стихчето:

Аз такива бабо-сандвичи не ям,

между две филии – резенче салам.

Аз обичам сандвичи от тия,

между два салама – тъъъъъничка филия.

 

Еми, хубаво е! Ритъм, рима, идея – всичко. Браво!

 

Борола и Арт-93. Борола правят Имунобор, а Арт-93 – колани и портмонета. Двете фирми нямат нищо общо помежду си освен инфантилните реклами, които правят. Видеата на Борила са посмешище, съжалямвам. „Ама, Мартине, във всяка класация, където мрънкаш по реклами, ли ще се споменава тоя Имунобор“. Да, не ме интересува, дори Имунобор да е панацея и да те кара да живееш до 200 години.

Билбордовете на Арт-93 са мацка, колан и логото „Арт“. Прилича на прощъпулник на абитуриент. Не знам колко им върши работа, съмнявам се да им върши работа, но ако им върши работа – окей. Въпросът е, че може да стане пъти по-добра с нищожно малко усилия и неполагането на тези усилия е вулгарността, срещу която така страстно се газирам.

 

Бързи кредити. Ама от ония, които на бял лист пише „Бързи кредити“ и телефон. Не ме разбирайте погрешно – като реклама е окей. Предава посланието правилно и недвусмислено, информацията стига до хората, нищо не разсейва вниманието им – за кампания е добра кампания. Но… изглежда зле, цялото нещо просто изглежда сенчесто и незаконно. Скъпи родители, не плашете децата с това, че някой батко ще дойде и ще им даде наркотици безплатно. Никой не раздава наркотици безплатно! Плашете децата си, че някоя батка ще дойде и ще им даде „бърз кредит“, от който никога няма да се измъкнат със здрави колене.

 

Всички онези реклами, в които се случва нещо яко, но никой не помни бранда.

Това е тоооолкова типична грешка на рекламистите. Фирмата налива 100 000+ пари за спотове и там други неща, за да не знае никой накрая марката, но всички да повтарят „Ооо, Пепи…“. На какво е реклама „Ооо, Пепи“? На салами, да, ама на кои салами? Има 100 салама, на кои? „Човек 1: Аз го открих. Човек 2: Ама аз го купих.“ на кредитите на коя банка е реклама? „Какво му трябва на един мъж?“. Същото – на коя бира? Знаете ли какво му трябва на един мъж – трябва му рекламист, който ще напише в сценария за спота името на бранда преди слогана, за да знаем после всички години наред, че именно Ариана е „На една ръка разстояние“.

P.S. Всъщност след известно обсъждане в редакцията стигнахме до извода, че „На една ръка разстояние“ май беше слоган на Астика. Още едно доказателство в подкрепа на казаното по-горе.

 
 

Първият трейлър на седми сезон на Game of Thrones е тук

| от chronicle.bg |

Първият пълен трейлър на седмия сезон от култовия сериал на HBO – „Игра на тронове“ – е вече тук и всички фенове са развълнувани.

Няма да разваляме кефа ви със спойлери, макар че след като гледате трейлъра 2-3 пъти, някои неща, които предстоят, вероятно ще ви станат ясни. Трейлърът е чудесен, изпълнен с напрежение и подсказки за това какво ще вълнува героите през новия сезон.

Първият епизод от седми сезон на „Игра на тронове“ излиза в България на 17 юли. А дотогава очакваме поне още 2-3 трейлъра.