ЕasyJet сключи договор с CFM за поръчка на двигатели за самолети A320

| от |

Авиокомпания ЕasyJet обяви днес, че след силно конкурентен процес за избор на доставчик на двигатели, е избрала CFM International S.A. Производителят ще осигури 270 двигателя за поръчката на 35 нови самолета Airbus настояща генерация и за 100 самолета Airbus A320neo от ново поколение. Авиокомпанията има правата и върху бъдеща покупка на още 100 двигателя за новото поколение самолети Airbus.

easyJet

Самолетите A320neo ще бъдат задвижвани с двигатели CFM LEAP-1A, които ще допринесат за подобрение на горивната ефективност с очаквани 13-15%, а също и за намаляване на нивата на шум, които ще бъдат с до 15% децибела по-ниски спрямо стандарта на ICAO, глава 4. Самолетите от настоящо поколение A320 ще използват двигатели CFM56-5B.

Новите самолети A320 настояща генерация са планирани за доставка между 2015 – 2017 г., а A320neo – в периода 2017 – 2022 г. Рамковите споразумения, свързани с тези самолети и техните двигатели, са одобрени от акционерите на easyJet на 11 юли 2013 г.

След детайлни преговори със CFM, ЕasyJet постигна известно подобрение в ценообразуването на общите рамкови споразумения. Условията по тях са обект на поверителност и не се различават по същество от споразуменията, описани в проспекта до акционерите, публикуван на 18 юни 2013 г.

180-местните самолети A320neo се очаква да доведат до 11% – 12% спестявания в разхода за едно място, в сравнение със 156-местните A319 самолети от сегашно поколение. По-голямата част от новите самолети ще замени остаряващите летателни апарати в момента на връщане на лизингодателите им. Поръчката на самолети за флота предоставя висока степен на гъвкавост на EasyJet. Авиокомпанията е клиент на CFM от 1995 г. насам и целият й флот се захранва от CFM56 двигатели  – 225 самолета от фамилията A320 с двигатели CFM56-5B.

Новите двигатели ще бъдат произведени в Париж в завода на CFM. 450 доставчици ще предоставят части за двигателите LEAP, като CFM изчислява, че те ще подкрепят около 10 000 работни места в Европа и САЩ.

Изпълнителният директор на EasyJet Каролин Маккол коментира:

„И двата производителя искаха да спечелят поръчката за нашите двигатели и се състезаваха сериозно по време на задълбочен процес. В края на краищата CFM ни предложи най-добрите условия. Доволни сме, че подписахме договор със CFM – компания, с която имаме дълга история и задълбочени работни взаимоотношения – и с нетърпение очакваме да интегрираме новите LEAP-1A двигатели в нашия флот. Двигателите ще помогнат на EasyJet да поддържа своята ниско тарифна база и новото поколение A320neo се очаква да доведат до спестявания в разходите за едно място между 11% – 12%, в сравнение с настоящите А319. Те също така ще осигурят важни ползи за околната среда чрез значително подобряване на горивната ефективност и намаляване на шума“.

 Жан Пол Ебанга, президент и изпълнителен директор на CFM, казва:

„Страхотно е да приветстваме EasyJet към нарастващия списък с клиенти на двигателите LEAP. Имаме изградена силна връзка с тази авиокомпания през годините и очевидно сме поласкани от продължаване на тяхното доверие в продуктите на CFM“.

Гаел Меюст, вицепрезидент продажби в CFM, добавя:

„Всички предимства, които въвеждаме в двигателя LEAP са проектирани да имат положително въздействие за EasyJet. Този двигател ще предостави безпрецедентни нива на ефективност и отговорност към околната среда, същевременно запазвайки наследството на най-надеждната продуктова линия в авиацията – семейството на CFM56″.

 В основата на двигателя LEAP са характеристики като модерна аеродинамика, екологични функции, както и материално-технологични програми за развитие. Функционалността на двигателя ще осигури двойни подобрения в намаляване разхода на гориво и въглеродните емисиите, в сравнение с най-добрия в момента CFM двигател, заедно с драматично намаляване на шума и емисиите. Цялата тази технология носи със себе си легендарната надеждност на CFM и ниските разходи за поддръжка.

Първият завършен LEAP-1A двигател започна наземни тестове два дни предсрочно през септември 2013 г., стартирайки най-мащабната наземна и полетна изпитателна сертификационна програма в историята на CFM. Програмата, която обхваща всички три LEAP варианта на двигателя, включва 28 наземни и полетни теста на двигателите CFM, заедно с 32 полетни изпитания на двигателите за Airbus, Boeing и COMAC.

През следващите три години, тези двигатели ще натрупат около 40 000 цикъла, обуславяйки въвеждането в експлоатация. По времето, когато този двигател влезе в търговска експлоатация, CFM ще е отбелязала повече от 15 години работа за авиокомпании с разработени над 60 различни двигателя.

Когато EasyJet обяви новата поръчка на самолети през юни 2013 г., тя определи ценови списък за самолетите (представляващ сумата от ценовите рамки за самолетния корпус, ценовите опции за двигателите и цената на някои спецификации, подлежащи на промени), срещу което бяха направени отстъпки в цените, базирани на каталожната цена на самолетите през януари 2012 г. в съответните икономическите условия към тази дата:

 Настояща генерация самолет A320 –  $ 76,260,569

 Нова генерация самолет A320neo – $ 92,346,946

EasyJet е договорила значителна отстъпка в ценовия списък.

 
 

5 сериала за телевизията, които да гледате по телевизията

| от |

Телевизията е велика магия. Можеш да покажеш всичко, да излъжеш, да пускаш глупости с часове, да се правиш на маймуна и винаги ще има поне един човек, който ще те гледа и дори ще те хареса. Телевизията е медията с най-силно влияние в модерния свят и нито интернет, нито онлайн стриймовете могат да я победят.

Телевизията е истинска магия. Там може да си на места, без реално да бъдеш на тях, може да си тъп, но да изглеждаш умен, можеш да си забавен без да имаш и един грам чувство за хумор. Телевизията придава онзи дребен блясък върху хората, след който всеки се чувства с 10 см по висок.

Негово величество малкият екран! Той ти дава толкова много и те мами по онзи приятно сладък начин. Той може да е мелодраматичен в тежките моменти и силно захаросан в сладките. И ти нямаш нищо против. От „Малката булка“ да майстори-готвачи, телевизията предлага всичко. Там има всичко. От експерти, които говорят мъдро по всякакви въпроси до маймуни, които правят фокуси.

Телевизията е сладкото изкушение и понякога се прави трудно. Особено, когато се стремиш към добра телевизия. Дали такава е останала, някои хора се съмняват, но ние не. Затова и имаме една селекция от пет адски добри сериала, правени за телевизия, в които се разкава за правенето на телевизия. Приятно четене.  

 
 

Истинският Париж през погледа на гениите

| от Дилян Ценов |

 Париж – мястото, което не може да бъде сложено в никакви рамки. Не можеш да опишеш Париж. В този град всеки ще намери онова, от което се нуждае – така е било и така ще бъде винаги.

Магията там е навсякъде – в кварталите с тесните улички, познали падението и възхода, в големите булеварди, в спокойните води на Сена и под нейните мостове. Тя е в нощния мрак, който те изкушава да захвърлиш задръжките и страховете.  Париж е копнежът, който всички носим в себе си.

Но в последните три години обликът на града се промени под влиянието на тероризма. Атаките, на които все по-често става мишена, са удар по всички ценности, зад които той стои вече столетия наред. Страхът лесно измества фокуса на населението, и превръща Париж в опасно място, свързвано със заплахи за нови атентати. И се оказва много лесно  да забравим, че именно в Париж живеят и творят легенди като Едит Пиаф, Ив Сен Лоран, Жан Кокто, Оноре дьо Балзак, Виктор Юго, Хемингуей, Фицжералд и още стотици. Забравяме, че Париж е и винаги ще бъде град на творческата свобода и  вдъхновение за артистите, писателите, художниците на всяка епоха.

За него Фридрих Ницше казва: „Хората на изкуството имат един дом в Европа и това е Париж“.

Замисляли ли сте се защо атмосферата му не може да остави никого равнодушен? Кое е преходното и кое непреходното в този град? Как да продължим да гледаме на него като на люлка на изкуствата и културата?

Може би най-добрият подход в тази насока е ретроспекцията. Изкуството е онова, което запечатва истинския облик на града. Личностите, които едновременно черпят сили от града, но и създават образа му – те са Париж и той е тях. Французи или не, градът ги приема, както винаги ще приема всички хора на изкуството.

Нашата галерия ще ви припомни истинския Париж, защото един поглед назад във времето понякога върши учудващо добра работа.

 
 

Половин ден на снимачната площадка на „Съдби на кръстопът“

| от Евелина Бонева |

Водена от чувството за самоунижение, значително превъзхождащо баналното чувство за самосъхранение, отивам да се снимам във видно българско риалити шоу. Ще играя добра сестра. Денят започва подобаващо: алармата ми звъни в 07.00, 07. 05, 07.10 и 07.15, което е най-късният час за ставане.

Събуждам се в 08.05 ч. Грабвам петте тоалета за снимките, правя кафе за колежката, която ще ми вдигне косата с фиби и излизам. Полагам кафето внимателно в отредената му дупка в автомобила и през целия път карам изключително внимателно, за да остане там, където му е мястото. Пристигам благополучно на уреченото място и само два от петте тоалета са залети обилно с кафе. 

Закъсняла съм с малко повече от 30 минути и вече целият екип ме мрази.

Оказва се,че няма гримьор и в рамките на една минута трябва да преглътна мисълта,че ще ме дават по телевизията с анемична кожа на циреи. Нищо, никой не е перфектен, а и камерата ме обича. На касетките от детството ми съм супер сладка. Положителната страна е,че художничката харесва тоалетите ми и ги нарича стилни.Самата тя се е барнала в  пищящо лилава риза в стил граф Дракула и островърхи обувки на платформа. Това малко ме обърква, но нямам време да разсъждавам върху стила си,тъй като ме набутват в една кола, заедно с екранната ми фамилия и потегляме към дестинацията на снимките.

При преобличането установявам, че чорапогащникът ми се е скъсал отдолу, но не мисля,че е фатално, тъй като се преобличам само пред десетина човека. Гримирам се сама, така че да изглеждам като добра сестра с лек дневен грим и приятно лице. Уви, бъркам си със спиралата в окото, то започва да тече, размазва молива и заприличвам на хибрид между Кийт Флинт и клоуна Pennywise.

Първата сцена минава добре. Момчето, което отговаря за микрофона, залепва жици по бедрото и гърдите ми, което ме кара да се чувствам едновременно опасна, сексапилна и с поставен Холтер за следене на сърдечния ритъм. Нещо като Салма Хайек и Пенелопе Крус в онзи филм, в който са каубойки.

Само с едно единствено неволно движение на ръката залепям малкото микрофонче в ъгъла на съседната маса и от него започва да се чува пищящ звук.

След като го сменят с друго микрофонче, вече съм готова да демонстрирам таланта си. Оказва се, че съм доста естествена и режисьорът изпитва видимо удоволствие да работи с мен. Докато за другите е достатъчен само един дубъл, с мен прави поне по пет. Очевидно му харесва повече време да съм пред камерата.

Държа се толкова естествено, че на сцена номер 2 минавам вместо пред, през оператора, за да стигна до бара, при което го блъскам и той почти изпуска камерата, което май го докарва до прединфарктно състояние.

Вече е ясно,че телевизията е едно от моите призвания и се чувствам съвсем натурално пред обектива на камерата.

Уви, след малко става също толкова ясно,че сервитьорството не е. Опитът да пренеса табла с две чаши портокалов сок завършва със спорен успех, две счупени чаши и петна от портокал до петната от кафе. Но пък в крайна сметка актьорите не са длъжни да владеят други умения, освен да актьорстват. Не си представям Мерил Стрийп или пък Къванч Татлъту да носят табли. Така че злополуката по никакъв начин няма да попречи на Холивудската ми кариера.

И понеже съдбата обича смелите, утре продължавам.

 
 

Крис Прат вече има звезда на Алеята на славата

| от chronicle.bg |

Звездата от екшъни Крис Прат получи звезда на Холивудската алея на славата, съобщи БТА.

Прат дойде на церемонията заедно със съпругата си Ана Фарис и сина им Джак.

„Имах добри родители, които ме възпитаха да почитам другите – каза 37-годишният актьор. – Не бяхме богати, но в семейството ни винаги имаше много любов. Аз съм вярващ и смятам, че някои неща са дар от Бога.“

Сред присъстващите на церемонията знаменитости бяха Зоуи Салдана, Дейв Батиста и Майкъл Рукър, които му партнират в сагата „Пазители на галактиката“.

Прат благодари на режисьора Джеймс Гън, който му повери главна роля в „Пазители на галактиката“ и на студиата „Марвел“, филиала на „Дисни“, задето даде шанс на дебеличък по онова време актьор, който до този момент бе известен най-вече с ролята си в сериала „Паркове и отдих“.

Впоследствие Прат се превърна в търсен в Холивуд екшън актьор. Сред по-известните филми, в които се е снимал, са също „Враг номер едно“, „Джурасик свят“, „Великолепната седморка“, „Пасажери“.