easyJet прилага софтуерен изкуствен интелект

| от CHR Aero |


easyJet, водещата авиокомпания на Европа, назначи своя първи ръководител „Научни данни“, за да ускори процесите по използване на софтуерен изкуствен интелект. Технологията ще спомогне за подобряване на ефективността, намаляване на разходите, увеличаване на приходите и повишаване удовлетвореността на клиентите, чрез по-нататъшно подобряване на редица области, като полетните разписания, надеждността на флота, изборът на бордни продукти (храни и напитки) по време на полет, новата програма за лоялност на авиокомпанията Flight Club.

Изкуственият интелект работи с компютърни програми за анализ на огромни масиви данни – например на 170-те милиона храни и напитки, предлагани годишно във всички полети на еasyJet, на 1,5-те милиарда часове, прелетявани всяка година от компонентите на всички самолети, на 1,3-те милиарда търсения на easyJet.com през последните 12 месеца.

Традиционните компютърни технологии просто отчитат и записват такива данни, докато модерните компютърни решения с изкуствен интелект, започват да използват тези данни с цел предвидимост на бъдещи събития. Например предсказването на отказ на даден компонент, така че да може да бъде заменен по планиран начин, елиминира неочакваната повреда, която би могла да доведе до забавяне на полет. Друг пример е предсказването на категориите търсене на определени храни и напитки за всеки полет, така че доставките да съответстват на търсенето на клиентите, без да привършват или надвишават нужното количество.

Изпълнителният директор на easyJet Керълайн Маккол обяснява стратегията за въвеждането на изкуствения интелект:

„От нашия старт преди 20 години, easyJet винаги има предимство с иновациите и последните технологии, които подобряват непрекъснато нашия бизнес. Използването на огромния потенциал на изкуствения интелект чрез ускоряване употребата на научни данни вътре в компанията, ще подобри нашата ефективност, ще намали разходите, увеличи приходите и реализира голяма удовлетвореност сред клиентите.“

Алберто Рей-Вияверде, директор „Научни данни“ в easyJet, коментира: ‎‎

„easyJet е голяма авиокомпания с опростен модел на действие. Четвърти сме по големина в Европа, всички резервации се правят чрез easyJet.com, летим с един тип самолети и само на къси разстояния. Тази комбинация произвежда огромно количество данни. Прилагането на изкуствен интелект има изключителен успех в обработването на такъв обем от данни. Същевременно предоставя опция за създаване на модели и тенденции, извлечени от базата данни.

Към днешна дата анализите касаят способностите и тяхното диагностициране. Модерният изкуствен интелект е повече фокусиран  върху предсказуемите способности, така че да можем да разбираме по-добре бъдещето и плановете за него.“

Други области, в които ще се прилага компютърния изкуствения интелект, включват полетното разписание на авиокомпанията, за да се гарантира, че най-добре отговаря на търсенето на пътниците; развиването на новата програма за лоялност Flight Club, за да предложи повече възможности за задържане на често пътуващите пътници в компанията; използването на големия брой търсения всяка година на easyJet.com, за да се разбере и отговори по-добре на търсенето на клиентите – чрез оптимизиране на дестинациите и полетните часове.

easyJet вече има водеща позиция в областта на софтуерния изкуствен интелект, след прилагането на технологията преди 5 години в системата за управление на приходите. Тази система, разработена към и реагираща на движенията в потребителското търсене, определя цените на билетите. Авиокомпанията вече има около 25 анализатори, които работят в сферата на научните данни. Това повишава техните възможности и им помага да разработват по-интелигентни инструменти за работа.

Иновацията е в ДНК-то на easyJet – от създаването на авиокомпанията преди 20 години, когато промени начина, по който хората летят – до наши дни, когато easyJet има водеща роля в индустрията в дигиталните, уеб, инженерни и оперативни иновации, за да превръща пътуването в по-лесно и достъпно за пътниците. Превозвачът в момента работи по редица иновации като технологията за идентификация на вулканична пепел AVOID, футуристичните униформи с вградени преносими технологии, инспекции на самолетите от автоматизирани дрони и проучване на приложенията на други нови технологии като 3D печат.

 
 

Какво ли би написал Андерсен днес?

| от |

На днешната дата Ханс Кристиан е издал първата си книга с приказки. Той е роден през 1800 и някоя година, няма значение, никой не го интересува. Живял е в Дания преди времето на фейсбук и дори преди Дания да е в Европейския съюз, това също не е интересно. Интересно е обаче какво би написал днес Андерсен. И дали въобще би станал писател.

Някои хора биха казали, че да си писател е призвание и мисия. Това са същите хора, които започват текстове за историческа личност с дата на раждане и местожителство. Днес Андерсен сигурно би броил кликове. В днешно време кой не брои кликове. Също така може би би се занимавал с реклама – копирайтър или някакъв криейтив. Както всички знаем, какво ти пише в длъжностната характеристика в договора не е от някакво ангажиращо значение. По-важно е какъв е продуктът на работата ти, всъщност най-важно. Та какво би написал? Кой би посмял да предположи? Ми ние.

Имало едно време, разбира се, една риба. Тя се казвала Малката руса. Малката руса много искала да отиде на земята и да стане човек. Върху коралите по тротоарите в морето често имало залепени обяви за бърз кредит. Обявите представлявали номер на телефон и надпис над него „Бърз кредит“. Тайно от баща си – царят на морето, тя взела такъв бърз кредит и си купила крака, защото искала да е себе си и да се развива. Краката били пластмасови, направени от пластмасата, която човеците изхвърляли в морето, макар че нямало нужда, защото човеците често изхвърляли и направо готови протези. Една вечер Малката руса се направила, че й е лошо и повръща, тайно се натокала, оваляла се в галета, сложила краката и отишла сред хората. Слязла до центъра на града, където били питейните заведения и локали. Там намерила особено примамливо място и влезнала да види тука как е. Заозъртала се и погледът й спрял на едно сепаре. Там седели храбрият напомпан войник и грозното бате. Тя отишла при тях, разбира се.

– Седай – казал й войникът, докато гасял цигарата у пластмасова чаша с вода.

– Оууу… – и седнала, няма да стои права – И сега? Какъв е планът, войниче?

Храбрият напомпан войник й начертал един план и тя се съгласила. После двамата какво да правят – заживели заедно.

Не щеш ли, а тя много не щяла, ония от морето тръгнали да си търсят парите. Семейството й се опитвало да върне каквото може, но те постоянно си измисляли някакви задължения. Накрая семейството й фалирало. Царят бил гол. Когато се научил на тази новина, войникът бързо инструктирал своите две леви ръце – грозното бате, да види да оправи нещата. Решението било фирмата да се срине и да спрат да се искат заеми от нея. Батето се обадило на малката хибридопродавачка там да уреди нещата, тя уредила нещата и нещата вече били уредени.

Междувременно, за да има хепи енд и за да укроти децибелените мъки от злощастието на другарката си, войникът реши да я заведе на хирург да я пооправят. И отишли на хирург.

– Докторе, имам трето зърно. Искам да ми го махнете.

– Дайте да видя, госпожа.

– Госпожица съм. Вижте.

– Ама, госпожице… Това зърно е грахово.

Резил за Малката руса. Както и да е, де. Докторът я разпорил като риба и махнал гарнитурата.  Накрая храбрият напомпан войник я зарязал и тръгнал с някаква Малечка Палечка. Малката руса нямало какво да прави без образование и работен стаж и се върнала се при техните в морето. Край.

Така, всякаква прилика с реални неща е абсолютно нарочна, разбира се. Използвани са най-клишираните образи от средата ни, именно защото са клиширани – а клишетата са клишета с причина.

 
 

Coolpad представи смартфона Cool Changer 1C

| от chronicle.bg |

Coolpad  официално представи втория смартфон от серията Cool, разработен съвместно с LeEco. Името на новия телефон е Cool Changer 1C.

Cool Changer 1C идва при потребителите с 5.5-инчов дисплей с 1080p резолюция, Snapdragon 652 процесор, 3 GB оперативна (RAM) памет, 32 GB вградена, 13-мегапикселова основна и 8-мегапикселова предна камера, скенер за пръстови отпечатъци и капацитет на батерията от 4060 mAh.

Устройството работи с LeEco eUI потребителски интерфейс.

Цената на телефона в Китай ще е 899 юана (130 щатски долара), а продажбите започват на 5 декември.

Източник: GSM Arena

 
 

Фитнес треньор качи 32 килограма с благородна цел

| от chronicle.bg, по diply.com |

За всички нас, които не сме Крис Хемсуърт и магическата му диета, да поддържаш добро ниво на фитнес е много трудно. 35-годишният фитнес инструктор от Ню Йорк Адонис Хил знае какво е усилието да сваляш килограми, защото е преминал през това два пъти.

Когато е на 27 бизнесът на Хил се срива и той изпада в депресия и качва килограми. След това обаче открива фитнеса като своя страст и сваля цели 45 килограма.  Адонис превръща фитнеса и в кариера.

Половин десетилетие след личния си успех, Хил решава да помогне на своята клиентка Алиса да свали драстично количество килограми като самият той качва 32 килограма. Идеята е треньорът да мотивира клиента си като си постави същата цел и тренира заедно с него.

В крайна сметка, след месеци усилени упражнения и няколко фалстарта, Алиса успява да свали 26 килограма. Това е достатъчно близо.

 
 

Drake е най-популярният изпълнител в Spotify за 2016 г.

| от chronicle.bg, БТА |

Drake е най-стриймваният изпълнител в Spotify за 2016 г., съобщи АP.

Канадският рапър е стриймван 4,7 милиарда пъти. Той може да се похвали с най-популярния албум – „Views“, стриймван 2,45 милиарда пъти, и най-популярната песен – „One Dance“, стриймвана 980 милиона пъти.

В челната петица са Justin Bieber, Rihanna, 21 Pilots и Kanye West.

Най-стриймваните албуми след „Views“ са „Purpose“ на Bieber, ‘Anti“ на Rihanna, „Blurryface“ на 21 Pilots, „Beauty Behind the Madness“ на Weekend.

При песните на второ място след „One Dance“ е „I Took a Pill in Ibiza – Seeb Remix“ на Майк Поснър, следван от „Don’t Let Me Down“ на Chainsmokers, „Work“ на Rihanna и Drake, и „Cheap Thrills“ на Сия.

Зейн от One Direction, който тази година издаде самостоятелен албум, е изпълнителят с най-впечатляващ пробив.

Drake е и най-стриймваният изпълнител в историята на Spotify с общо 8,7 милиарда слушания.