easyJet отпразнува 20-годишния си юбилей

| от CHR Aero |


Водещата европейска авиокомпания easyJet отбелязва днес своя 20-годишен юбилей. Първият полет излита на 10 ноември 1995 г. от Лутън за Глазгоу. Двадесет години по-късно, авиокомпанията превозва над 68 млн. пътници до 137 летища в 31 държави и оперира 768 маршрута в цяла Европа.

Капитан Фред Райвът е в пилотската кабина, Лиса Бъргър (сега отговаряща за потребителските отношения) чекира първия пътник, а основателят на easyJet Стелиос се присъединява към пътниците и медиите на борда на този първи полет. Всички те, заедно с други лица от първите дни на авиокомпанията, бяха сред гостите на специалното празнично събитие днес в централата на компанията в Лутън.

easyJet представи един от своите самолети, украсен със специална ливрея. Визията й е оформена като мозайка от над 100 000 любими снимки на пътници, направени по време на пътуванията им в Европа през последните 20 години. Самолетът символизира ролята, която авиокомпанията е изиграла за промяната на начина, по който хората в Европа пътуват, благодарение на ниските цени, приятелското обслужване и достъпните възможности.

Изпълнителният директор на easyJet Каролин Маккол споделя: „Щастливи сме да празнуваме успеха на авиокомпанията през последните две десетилетия. Преди 20 години easyJet промени начина, по който Европа пътува. Отправихме предизвикателство към високоценовите монополи на традиционните авиокомпании и създадохме възможности за ново поколение хора от всички възрасти, с различни доходи и интереси, да се насладят на Европа. Оттогава сме превозили над 600 милиона пътници и извършили над 4,7 милиона полети, но предизвикателният ни дух сега е по-силен отвсякога.

Започнахме с тарифи до Глазгоу от £29 (брит. лири) – или както се рекламирахме по онова време – на цената на един чифт дънки. Чифт дънки Levis 501 сега ще ви струват £75, докато нашите сегашни тарифи до Глазгоу започват от £27.49.

Всичко това не би било възможно без хората, които са били в авиокомпанията през цялото това време. Те са работили изключително усърдно, за да направят пътуването по-лесно и достъпно за нашите пътници.

Трябва също да благодаря на нашите фантастични клиенти за лоялността и подкрепата и, разбира се, на доставчиците и партньорите за техния професионализъм и ангажираност.

Въпреки, че днес празнуваме 20 години на „поколението easyJet“, ние сме още по-развълнувани за бъдещето. Ще продължим да отправяме предизвикателства към конвенционалното мислене и с нетърпение очакваме до къде ще ни отведат следващите две десетилетия“.

Стелиос Хаджи-Йоану, основател и собственик на марката easyJet, коментира от събитието в Лутън: „Днес е най-добрата възможност да благодаря на всички 30 000 души, които работят в авиокомпанията всеки ден. Искам да благодаря на тези служители и подизпълнители – както на земята, така и във въздуха – които направиха easyJet през последните 20 години такава страхотна инвестиция за акционерите и такава велика марка за потребителите“.

Капитанът на първия полет Фред Райвът си припомня онзи момент: Спомням си качването на първите пътници на борда. Беше студена тъмна сутрин и салонът на самолета се изпълни с развълнувани хора, които знаеха, че са част от нещо ново. Бяха заплатили много малко за местата си! Това беше много специален момент за мен и екипажа. Краткият полет до Глазгоу беше напълно рутинен, но сега знаем, че той е бил само началото на промяната на въздушния транспорт. Авиокомпанията е извървяла дълъг път за такъв кратък период от време и днес си припомням всички онези моменти. Страхотно е да се види какво ще бъде и бъдещето“.

Лиса Бъргър, директор на отдела за потребителски отношения, споделя от своя страна: „Винаги ще помня енергията, вълнението и емоцията около първия ни полет. Спомням си, обяснявайки на клиенти, докато ги чекирахме за първия полет, че техният резервационен номер е всичко, от което те се нуждят – а не билет, тъй като не предлагахме билети. В замяна им раздавахме пластмасови бордни карта за многократна употреба, обяснявайки, че имаме свободни места за настаняване и те могат да си изберат къде да седнат в самолета. Преди 20 години това беше революционно. Без билети, свободен избор на места, услуги на борда по избор. От първия ден започнахме да образоваме клиентите как да пътуват с нас и че пътуването може да е по-достъпно с премахване на комплексни елементи и разходи, които не носят стойност. Възприемането на мнозина беше, че ще бъдем поредната авиокомпания, която ще се появи и ще си отиде, но „оранжевият“ ни дух, както тогава, така и сега, заедно с вярата в модела и марката, означаваше, че няма да се поддадем на очакванията и създадохме една революция в начина на пътуване на хората. Изминаха 20 години и аз все още обичам предизвикателствата и иновациите, които стоят пред нас. Продължаваме да търсим начини да улесняваме пътуването на нашите пътници“

По време на събитието, на което присъстваха повече от 500 гости, сред които медии, партньори, доставчици, служители от миналото и настоящето на компанията, еasyJet представи последните две десетилетия с изложба на сувенири – например широкорекламираните първи полети на цената на един чифт дънки. Дефиле демонстрира емблематичните униформи на екипажите от 1995 г. до наши дни.

еasyJet също гледа към следващите 20 години в авиацията. Компанията представи футуристични униформи с вградени преносими технологии за екипажите и инженерите, които биха подпомогнали разрешаването на задачи, процедурите за комуникация и безопасност.

Това е последната иновация на easyJet, която е винаги в челните редици на технологиите – от това да бъде една от първите авиокомпании, въвели онлайн резервациите през 1998 г., до въвеждането на инспекции на самолетите от автоматизирани дрони по-рано тази година. Нововъведението предоставя един вълнуващ поглед върху бъдещите самолетни униформи.

Технологичните елементи в униформите на кабинния екипаж включват:

  • Светодиоди на раменете и осветени подгъви за предоставяне на допълнително осветление в случай на аварийна ситуация;
  • Светодиоди на реверите на якетата, показващи важна информация, като номерата на полетите и дестинациите;
  • Вградени микрофони за подобряване на комуникацията между екипажа, пилотите и пътниците;
  • Светодиоди в ръкавите на якетата на наземния персонал, за да подпомогнат движението на самолета на земята;

Технологичните елементи в униформите на инженерите включват:

  • Светодиоди в качулките на якетата, за да осветяват работните пространства и да оставят свободни ръцете за проверки и поддръжка на самолетите;
  • Лазерно осветяване за подпомагане видимостта в определени зони на летателното поле;
  • Вградени видео камери със звук за дистанционна диагностика на технически въпроси, както и с вграден микрофон за незабавна комуникация;
  • Сензор за качество на атмосферния въздух и барометрични данни за наблюдение на работната среда на инженерите, както и за създаване на карта с качеството на въздуха в различни градове, за информация на пътниците;

За това нововъведение easyJet си партнира със световната модна компания CuteCircuit. Последната от своя страна работи в тясно сътрудничество с кабинния екипаж и инженерите, за да се анализират техните ежедневни движения и дизайна на униформите, който е най-подходящ за техните нужди.

Тина Милтън, началник на кабинния екипаж в easyJet, коментира: „Основна грижа на екипажа е безопасността на всички пътници, така че е наистина вълнуващо да се работи по тази нова технология, която би могла да трансформира възможностите на нашите униформи, за да помогне на екипажа да бъде по-лесно идентифициран в случай на аварийна ситуация, както и да предоставя добро обслужване на пътниците“.

Иън Дейвис, директор на инженерния отдел на easyJet, споделя: „С характеристики като LED качулка, видео стрийминг и комуникационни способностти, тези невероятни дизайни предлагат много практични решения за инженерите на рампата, като в същото време повишават безопасността.“

С лансирането на ниско-тарифния модел в Европа през 1995 г., иновацията е в ДНК-то на easyJet. От 2011 г. авиокомпанията работи по развитието на технологията за идентификация на вулканична пепел в полет – AVOID. Целта е да се поддържа въздушното пространство отворено в случай на вулканични изригвания и така да се ограничават последствията за пътниците. През юни 2015 г. авиокомпанията обяви, че е завършила тестовите инспекции на самолетите от автоматизирани дрони и има за цел да въведе дроните в експлоатация през 2016 г.

Франческа Розела, творчески директор и съосновател на CuteCircuit също споделя своите мисли:

„Развълнувани сме да работим с еasyJet в създаването на бъдещето на авиацията. Униформите на кабинния екипаж и инженерите представляват иновация в технологиите и са първите в авиационната индустрия. Те обединяват модерен стил с нови функционалности, повишавайки безопасността и комуникацията с пътниците, за да се създаде едно уникално изживяване по време на полет. Разработени са спрямо нуждите на екипажа и очакваме с нетърпение да започнем тестовете във въздуха и на земята.“

20 години easyJeteasyJet отпразнува 20-годишнината си с празнично украсен самолет и футуристични униформи

Posted by easyJet in Bulgaria on Tuesday, November 10, 2015

 
 

Какво става, когато свалиш 50 килограма

| от chronicle.bg |

Да свалиш килограми не е никак лесно. Да успееш да смъкнеш 50 кг е истинско постижение. Преди да тръгнете на дългото пътешествие към красивото тяло обаче, трябва да знаете какво правите – увиснала кожа и различни здравословни проблеми са само част от рисковете, за които е добре да бъдете подготвени. Независимо дали искате да свалите 10 килограма или 100, трябва да сте наясно, че това ще промени целия ви живот.

Предлагаме ви историите на няколко жени пред „Today“. Те са свалили много килограми и разказват за нещата, които биха предпочели да знаеха, преди да започнат.

 
 

Изследване: Kои професии са най-склонни да изневеряват?

| от chronicle.bg, по БТА |

Много хора свързват професията на медицинската сестра с дълги работни часове и грижа за пациентите. В мъжките представи униформената дама е обект на сексуални фантазии. Резултатите от ново проучване, направено във Великобритания, показват, че жените с тази професия са сред най-големите кръшкачки сред трудещите се дами, пише в. „Дейли експрес“.

Допитването, обхванало над 5000 потребителки на сайта за извънбрачни запознанства Victoria Milan показва, че жените, упражняващи определени професии, са по-склонни да изневеряват. Най-често рога на съпрузите или приятелите си слагат дамите, заети във финансовата сфера – банкерки, брокерки, анализаторки. На второ място са дамите, изявяващи се в сферата на авиацията – жени пилоти и стюардеси. На трето място са медицинските сестри и останалите професионалистки, работещи в здравеопазването.

В Топ 10 на кръшкачките намират място също служителките в сферите на бизнеса (изпълнителни директорки, мениджърки, секретарки), спорта (атлетки, инструкторки, служебни лица), изкуствата (музикантки, модели, актриси, фотографки), нощния живот (жени диджеи, танцьорки, сервитьорки), правото (адвокатки, секретарки, прокурорки, съдийки), комуникациите (журналистки, пиарки) и в други сектори.

Анкетата показва също, че две трети от неверните дами се възползват от възможностите, които им се предоставят на работното място, за да слагат рога на партньорите си.

 
 

Премиерата на „Красавицата и Звяра“ съвпадна с бурята Дорис

| от chronicle.bg |

Звездите на „Красавицата и Звяра“ понесоха стоически лошото време, предизвикано от бурята Дорис, за да присъстват на състоялата се в Лондон премиера на игралната версия на класическата анимация на „Дисни“ от 1991 г., съобщава БТА.

26-годишната Ема Уотсън приличаше на истинска принцеса, постигната благодарение на приказна сребристосива рокля с пелерина, сътворена от дизайнерката Емилия Уикстед. Актрисата сподели, че „твърде прогресивната“ й героиня Бел е по-различна от останалите принцеси на „Дисни“.

На премиерата на филма присъстваха също Дан Стивънс, който се превъплъщава в образа на Звяра/Принца, Люк Еванс (Гастон, отхвърлен съперник за сърцето на Бел), Ема Томпсън и Иън Маккелън, които озвучават персонажите Мисис Потс и Когсуърт, режисьорът Бил Кондън.

Кондън не скри, че се е чувствал напрегнат заради предизвикателство да създаде игрална версия на класическата анимация. Маккелън сподели, че с известно безпокойство е очаквал моментът, в който ще може да сравни новия филм с оригиналната анимационна лента.
Игралната версия на „Красавицата и Звяра“ излиза на екран във Великобритания, САЩ и България на 17 март.

 
 

Повече плодове и зеленчуци – по-дълъг живот

| от chronicle.bg |

Хапването на повече плодове и зеленчуци може да удължи значително живота ви, сочи изследване, проведено от Imperial College в Лондон. Според тях промяната в хранителнитeлния режим може да предотврати преждевременната смърт на 7.8 милиона души годишно.

Екипът на университета е идентифицирал и конкретни плодове и зеленчуци, които могат да намалят риска от рак и сърдечни болести, съобщава Би Би Си.

Анализите показват, че дори и в малки количества, плодовете и зеленчуците имат положителен ефект върху здравето. Колкото повече, толкова по-добре. Малък банан, круша или три препълнени лъжици спанак например.

Изводите са направени от 95 отделни проучвания за хранителните навици на 2 млн. души.

С по-нисък риск от рак е свързана консумацията на зелени зеленчуци – като спанака, на жълти зеленчуци – като чушките и на кръстоцветни зеленчуци (например карфиол).

По-малък риск от удар и сърдечни заболявания носи хапването на ябълки, круши, цитрусови плодове, салати, кръстоцветни зеленчуци.

Резултатите от изследването, публикувани в Международния журнал по епидемиология, сочат, че повече плодове и зеленчуци в диетата предотвратяват и ранната смърт.

Ако всеки ден консумирате по 200 грама, намалявате риска от сърдечно-съдови заболявани с 13%, а ако изяждате по 800 грама – с 28%. Същите количества могат да намлят риска от рак с по съответно – 4% и 13%.

200 грама плодове или зеленчуци на ден намаляват риска от преждевременна смърт с 15%, а по 800 грама – с до 31%. Все още обаче няма доказателства, които да покажат по-големи ефекти при още по-голяма консумация на плодове и зеленчуци.

Ясно е обаче, че те намаляват нивата на холестерола, кръвното налягане и помагат на кръвоносните съдове и имунната система.