easyJet отпразнува 20-годишния си юбилей

| от CHR Aero |


Водещата европейска авиокомпания easyJet отбелязва днес своя 20-годишен юбилей. Първият полет излита на 10 ноември 1995 г. от Лутън за Глазгоу. Двадесет години по-късно, авиокомпанията превозва над 68 млн. пътници до 137 летища в 31 държави и оперира 768 маршрута в цяла Европа.

Капитан Фред Райвът е в пилотската кабина, Лиса Бъргър (сега отговаряща за потребителските отношения) чекира първия пътник, а основателят на easyJet Стелиос се присъединява към пътниците и медиите на борда на този първи полет. Всички те, заедно с други лица от първите дни на авиокомпанията, бяха сред гостите на специалното празнично събитие днес в централата на компанията в Лутън.

easyJet представи един от своите самолети, украсен със специална ливрея. Визията й е оформена като мозайка от над 100 000 любими снимки на пътници, направени по време на пътуванията им в Европа през последните 20 години. Самолетът символизира ролята, която авиокомпанията е изиграла за промяната на начина, по който хората в Европа пътуват, благодарение на ниските цени, приятелското обслужване и достъпните възможности.

Изпълнителният директор на easyJet Каролин Маккол споделя: „Щастливи сме да празнуваме успеха на авиокомпанията през последните две десетилетия. Преди 20 години easyJet промени начина, по който Европа пътува. Отправихме предизвикателство към високоценовите монополи на традиционните авиокомпании и създадохме възможности за ново поколение хора от всички възрасти, с различни доходи и интереси, да се насладят на Европа. Оттогава сме превозили над 600 милиона пътници и извършили над 4,7 милиона полети, но предизвикателният ни дух сега е по-силен отвсякога.

Започнахме с тарифи до Глазгоу от £29 (брит. лири) – или както се рекламирахме по онова време – на цената на един чифт дънки. Чифт дънки Levis 501 сега ще ви струват £75, докато нашите сегашни тарифи до Глазгоу започват от £27.49.

Всичко това не би било възможно без хората, които са били в авиокомпанията през цялото това време. Те са работили изключително усърдно, за да направят пътуването по-лесно и достъпно за нашите пътници.

Трябва също да благодаря на нашите фантастични клиенти за лоялността и подкрепата и, разбира се, на доставчиците и партньорите за техния професионализъм и ангажираност.

Въпреки, че днес празнуваме 20 години на „поколението easyJet“, ние сме още по-развълнувани за бъдещето. Ще продължим да отправяме предизвикателства към конвенционалното мислене и с нетърпение очакваме до къде ще ни отведат следващите две десетилетия“.

Стелиос Хаджи-Йоану, основател и собственик на марката easyJet, коментира от събитието в Лутън: „Днес е най-добрата възможност да благодаря на всички 30 000 души, които работят в авиокомпанията всеки ден. Искам да благодаря на тези служители и подизпълнители – както на земята, така и във въздуха – които направиха easyJet през последните 20 години такава страхотна инвестиция за акционерите и такава велика марка за потребителите“.

Капитанът на първия полет Фред Райвът си припомня онзи момент: Спомням си качването на първите пътници на борда. Беше студена тъмна сутрин и салонът на самолета се изпълни с развълнувани хора, които знаеха, че са част от нещо ново. Бяха заплатили много малко за местата си! Това беше много специален момент за мен и екипажа. Краткият полет до Глазгоу беше напълно рутинен, но сега знаем, че той е бил само началото на промяната на въздушния транспорт. Авиокомпанията е извървяла дълъг път за такъв кратък период от време и днес си припомням всички онези моменти. Страхотно е да се види какво ще бъде и бъдещето“.

Лиса Бъргър, директор на отдела за потребителски отношения, споделя от своя страна: „Винаги ще помня енергията, вълнението и емоцията около първия ни полет. Спомням си, обяснявайки на клиенти, докато ги чекирахме за първия полет, че техният резервационен номер е всичко, от което те се нуждят – а не билет, тъй като не предлагахме билети. В замяна им раздавахме пластмасови бордни карта за многократна употреба, обяснявайки, че имаме свободни места за настаняване и те могат да си изберат къде да седнат в самолета. Преди 20 години това беше революционно. Без билети, свободен избор на места, услуги на борда по избор. От първия ден започнахме да образоваме клиентите как да пътуват с нас и че пътуването може да е по-достъпно с премахване на комплексни елементи и разходи, които не носят стойност. Възприемането на мнозина беше, че ще бъдем поредната авиокомпания, която ще се появи и ще си отиде, но „оранжевият“ ни дух, както тогава, така и сега, заедно с вярата в модела и марката, означаваше, че няма да се поддадем на очакванията и създадохме една революция в начина на пътуване на хората. Изминаха 20 години и аз все още обичам предизвикателствата и иновациите, които стоят пред нас. Продължаваме да търсим начини да улесняваме пътуването на нашите пътници“

По време на събитието, на което присъстваха повече от 500 гости, сред които медии, партньори, доставчици, служители от миналото и настоящето на компанията, еasyJet представи последните две десетилетия с изложба на сувенири – например широкорекламираните първи полети на цената на един чифт дънки. Дефиле демонстрира емблематичните униформи на екипажите от 1995 г. до наши дни.

еasyJet също гледа към следващите 20 години в авиацията. Компанията представи футуристични униформи с вградени преносими технологии за екипажите и инженерите, които биха подпомогнали разрешаването на задачи, процедурите за комуникация и безопасност.

Това е последната иновация на easyJet, която е винаги в челните редици на технологиите – от това да бъде една от първите авиокомпании, въвели онлайн резервациите през 1998 г., до въвеждането на инспекции на самолетите от автоматизирани дрони по-рано тази година. Нововъведението предоставя един вълнуващ поглед върху бъдещите самолетни униформи.

Технологичните елементи в униформите на кабинния екипаж включват:

  • Светодиоди на раменете и осветени подгъви за предоставяне на допълнително осветление в случай на аварийна ситуация;
  • Светодиоди на реверите на якетата, показващи важна информация, като номерата на полетите и дестинациите;
  • Вградени микрофони за подобряване на комуникацията между екипажа, пилотите и пътниците;
  • Светодиоди в ръкавите на якетата на наземния персонал, за да подпомогнат движението на самолета на земята;

Технологичните елементи в униформите на инженерите включват:

  • Светодиоди в качулките на якетата, за да осветяват работните пространства и да оставят свободни ръцете за проверки и поддръжка на самолетите;
  • Лазерно осветяване за подпомагане видимостта в определени зони на летателното поле;
  • Вградени видео камери със звук за дистанционна диагностика на технически въпроси, както и с вграден микрофон за незабавна комуникация;
  • Сензор за качество на атмосферния въздух и барометрични данни за наблюдение на работната среда на инженерите, както и за създаване на карта с качеството на въздуха в различни градове, за информация на пътниците;

За това нововъведение easyJet си партнира със световната модна компания CuteCircuit. Последната от своя страна работи в тясно сътрудничество с кабинния екипаж и инженерите, за да се анализират техните ежедневни движения и дизайна на униформите, който е най-подходящ за техните нужди.

Тина Милтън, началник на кабинния екипаж в easyJet, коментира: „Основна грижа на екипажа е безопасността на всички пътници, така че е наистина вълнуващо да се работи по тази нова технология, която би могла да трансформира възможностите на нашите униформи, за да помогне на екипажа да бъде по-лесно идентифициран в случай на аварийна ситуация, както и да предоставя добро обслужване на пътниците“.

Иън Дейвис, директор на инженерния отдел на easyJet, споделя: „С характеристики като LED качулка, видео стрийминг и комуникационни способностти, тези невероятни дизайни предлагат много практични решения за инженерите на рампата, като в същото време повишават безопасността.“

С лансирането на ниско-тарифния модел в Европа през 1995 г., иновацията е в ДНК-то на easyJet. От 2011 г. авиокомпанията работи по развитието на технологията за идентификация на вулканична пепел в полет – AVOID. Целта е да се поддържа въздушното пространство отворено в случай на вулканични изригвания и така да се ограничават последствията за пътниците. През юни 2015 г. авиокомпанията обяви, че е завършила тестовите инспекции на самолетите от автоматизирани дрони и има за цел да въведе дроните в експлоатация през 2016 г.

Франческа Розела, творчески директор и съосновател на CuteCircuit също споделя своите мисли:

„Развълнувани сме да работим с еasyJet в създаването на бъдещето на авиацията. Униформите на кабинния екипаж и инженерите представляват иновация в технологиите и са първите в авиационната индустрия. Те обединяват модерен стил с нови функционалности, повишавайки безопасността и комуникацията с пътниците, за да се създаде едно уникално изживяване по време на полет. Разработени са спрямо нуждите на екипажа и очакваме с нетърпение да започнем тестовете във въздуха и на земята.“

20 години easyJeteasyJet отпразнува 20-годишнината си с празнично украсен самолет и футуристични униформи

Posted by easyJet in Bulgaria on Tuesday, November 10, 2015

 
 

Ванкувър обмисля забрана на продажбата на котки и кучета в зоомагазини

| от chronicle.bg |

Ванкувър обмисля забрана за продажбата на кучета котки и зайци в зоомагазините, съобщават от местната управа.

Идеята се е появила след вълна от загрижени граждани заради отварянето на нов зоомагазин в града миналия месец. Причина за тревогата – лошо отношение към животните не само в зоомагазините, но и при размножаването на тези животни.

След проверка е установено, че много от животните идват от САЩ или други места зад граница, но нито може разкрито дали животните идват от „фабрики“ за размножаване, нито може да се упражни контрол върху развъдниците.

Магазинът, заради който се обмисля мярката, твърди, че всички животни, които предлага, са отглеждани в развъдници с добра репутация. Според неправителствени организации за защита на животните обаче нито един уважаван развъдник не би продавал домашни любимци в зоомагазини.

 
 

„Имението Даунтън“ се завръща на големия екран

| от chronicle.bg |

Феновете на „Имението Даунтън“ вече могат донякъде да си отдъхнат (и да започнат да чакат)  – продуценти от NBCUniversal потвърдиха , че филмът е на път и снимките ще започнат през 2018 г. Откакто през 2015 г. излезе последният епизод на хитовата поредица на PBS непрестанно се спекулира относно създаването на пълнометражен филм за благородническото семейство Кроули.

Майкъл Едстайн, продуцент от компанията казва, че работата по филма е започнала преди известно време. „В момента работим по сценария. След това ще видим дали ще можем да съберем актьорския състав отново заедно.“

„Имението Даунтън“ е създаден от носителя на Оскар за най-добър сценарии (за „Госфорд парк“), Джулиян Фелоус, и тръгна по малкия екран през 2010 г. Сериалът отбеляза рекорден рейтинг и всеки един от шестте сезона попадаше ежегодно в списъка на наградите Еми.

Последната кампания около сериала е световната изложба, която включва костюми, възстановки на снимачни площадки и невиждани досега видео материали от поредицата. Нейната премиера се състоя в Сингапур нa 17 юни, а обиколката включва няколко страни от различни континенти.

Още не е ясно дали някои от най-популярните актьори, като Мишел Докъри(Лейди Мери Кроули), Хю Боневил(Лорд Грантъм) и Маги Смит (Лейди Вайълет Кроули), ще участват във филма. Интересно е, че актьорите дори не са знаели че проектът е в действие и разбират за него от медиите.

Засега не обявена дата за премиерата, но едно е сигурно – филм, за наше щастие, ще има и отново ще можем да се потопим в изискания свят на английската аристокрация.

 
 

Фейсбук, благодаря ти за тормоза

| от Анка Забраванка |

Някога Facebook беше чудесно място, на което приятелите ти качват снимки от купони и пътувания, поуквате се от време на време, вместо да си „клипвате“ на телефона в знак „мисля си за теб“, а на стената на близък човек от компанията нямаше проблем да напишете: „Пепо ма, аре да ходим до барчето“, защото освен вас и Пепа най-вероятно нямаше да го видят кой знае колко хора, които да се тагнат, чекнат и снимат в барчето. За да те покани някой на събитие, включваше те в група със съобщения, вместо да прави „ивент“. Месинджър беше функция на социалната мрежа, а не отделно приложение. Някога Фейсбук беше златно място.

Днес обаче човек трудно може да се ориентира в десетте хиляди емотикони, с които да дефинираш себе си, да изразиш настроение и да се възмутиш с гиф в коментарите едновременно. Всичко се движи и мърда, а на стената ти се опитват да се вмъкнат десетки непознати, които да ти кажат нещо в коментарите, спамейки същевременно месинджъра ти.

Ето няколко от най-дразнещите функции на „новия“ Фейсбук. Марк, благодарим ти за тормоза.

Всички видеа тръгват автоматично

Няма значение дали пухкаво бяло зайче подскача по смешен начин, коте мърка и се върти, или зарин е залял цяло село и хора се гърчат в агония. Фейсбук ти позволява да видиш всичко, дори и да не искаш. Автоматичните видеа превръщат преживяването в социалната мрежа с една идея по-неприятно, отколкото би могло да бъде.

Еди-кой си хареса еди-какво си

Вместо в нюзфийда ти да излиза нормална информация за това какво правят приятелите ти, къде са и колко бебешки снимки са качили, е пълно с реклами на страници, които някой някъде е харесал и Фейсбук очаква от теб също да харесаш. Така в продължение на седмица може всеки ден да ти излиза по сто пъти едно и също рекламно съдържание, което не искаш да виждаш. Ако го скриеш и любезно помолиш Фейсбук да го махне, то той ти предлага…друго!

Потърси „приятели“

Ти не искаш да търсиш приятели. Имаш всички приятели на света, дори с около 500 отгоре. Не искаш всякакви странни хора, които един-два пъти си срещал на улицата да надникват в личния ти живот през социалната мрежа. Вместо това обаче Фейсбук настоява да добавиш тия 30 000 непознати, които всеки ден ти изникват в каренца по средата на нюзфийда. Така, докато кротко скролираш през телефона си, след инцидентен клик с тлъстия си палец, може да се окажеш сприятелил се с някой сингъл чичо от Карнобат, със съмнителна профилна снимка и информация за колите, които харесва. И когото не познаваш, никога не си виждал, защото никога не си стъпвал в Карнобат, никога не си искал да познаваш, но за сметка на това Фейсбук иска да ви сближи.

Добави личния си лекар

Социалната мрежа се е изпедепцала дотолкова, че да ти предлага за приятели дори хора, с които…хм… не би искал да делиш едно социалномрежово пространство. Като личния лекар. Или гинеколожката. Уви, Фейсбук явно знае всичко и обича да ти го напомня, предлагайки тези приятели.

Вижте как тя изчисти нацвъканото от чайка с един прост трик!

Всички възможни спам статии, които майка ти лайква, защото мисли, че са истина. Фейсбук ни кара да вярваме в невъзможното, да вярваме, че черното е бяло и бялото е черно. И че може да стане пак бяло, ако го търкаме с оцет и сода.

Фейсбук live

Дори не става дума за трагичните случаи на убийства и самоубийства, излъчени на живо, благодарение на Фейсбук. Самата идея, че в реално време ще излъчваш за всичките си посветени приятели от училище как ядеш пържола или пиян като смок се клатиш в дискотека, звучи абсурдно. Това май не е точно комуникацията, от която имаме нужда, нали?

Автоматичното отваряне на съобщения + seen

Това, че живеем в технологичен век, не означава, че трябва да отговаряме на всичко, на всички, веднага. Всеки път, когато отвориш Фейсбук и видиш 3 прозореца, в които някой те е питал нещо и очаква спешен отговор, а самото отваряне на страницата вече е дало seen на поне един от тях, те превръща в злобар, който „се прави“, вместо в човек, който има живот и извън виртуалното и точно в момента няма как да ти отговори на жизнено важните въпроси за температурата навън и какво ще яде за обяд.

 
 

Модерните храни, които ни карат да отслабваме

| от chronicle.bg |

Ако се подигравате на модата за поглъщане на авокадо, чия и замезване с хумус, то може би трябва да си помислите втори път. Оказва се, че промяната на хранителните ни навици променя и начинът, по който тялото ни реагира на храната.

Според ново изследване тези храни променят начина, по който тялото ни реагира на глада.
Учените от Университета в Джорджия откриват, че храните, богати на полинаситени мазнини влияят на хормоните ни и променят апетита.

Храните като авокадо, киноа, чия, сьомга, семената от чия, зехтина и орехите отдавна вече са свързани с подобряване на паметта и уменията за решаване на проблеми. Сега обаче учените твърдят, че те могат да допринесат и за свалянето на килограми. Те се надяват, че тези промени в хранителните навици могат да възпрат епидемията от затлъстяване по света.

Учените са изследвали промените в хормоните на хора на възраст между 18 и 35 години, проверявайки психологическите проявления на глада и засищане след диета с храни, богати на полинаситени мазнини.

Участниците в изследването отговарят на въпроси за това колко са гладни, описвайки усещането чрез количеството храна, което мислят, че могат да изядат.

Онези, които консумират повече полинаситени мазнини описват по-слабо чувство на глад и по-дълго се усещат заситени от онези, които не следват такава диета.

Хормоните на апетита играят важна роля в регулирането на количеството храна, което изяждаме, казва Джейми Купър, който ръководи изследването. Според него от проучването могат да бъдат направени изводи, че приемането на храни, богати на този тип мазнини може да промени хормоните, които регулират апетита, така че да се чувстваме сити по-дълго време. Важно е обаче да се отбележи, че в изследването са участвали само 26 души, т.е. за да можем да вярваме на резултатите, трябва да бъде направено по-всеобхватно изследване.