easyJet отпразнува 20-годишния си юбилей

| от CHR Aero |


Водещата европейска авиокомпания easyJet отбелязва днес своя 20-годишен юбилей. Първият полет излита на 10 ноември 1995 г. от Лутън за Глазгоу. Двадесет години по-късно, авиокомпанията превозва над 68 млн. пътници до 137 летища в 31 държави и оперира 768 маршрута в цяла Европа.

Капитан Фред Райвът е в пилотската кабина, Лиса Бъргър (сега отговаряща за потребителските отношения) чекира първия пътник, а основателят на easyJet Стелиос се присъединява към пътниците и медиите на борда на този първи полет. Всички те, заедно с други лица от първите дни на авиокомпанията, бяха сред гостите на специалното празнично събитие днес в централата на компанията в Лутън.

easyJet представи един от своите самолети, украсен със специална ливрея. Визията й е оформена като мозайка от над 100 000 любими снимки на пътници, направени по време на пътуванията им в Европа през последните 20 години. Самолетът символизира ролята, която авиокомпанията е изиграла за промяната на начина, по който хората в Европа пътуват, благодарение на ниските цени, приятелското обслужване и достъпните възможности.

Изпълнителният директор на easyJet Каролин Маккол споделя: „Щастливи сме да празнуваме успеха на авиокомпанията през последните две десетилетия. Преди 20 години easyJet промени начина, по който Европа пътува. Отправихме предизвикателство към високоценовите монополи на традиционните авиокомпании и създадохме възможности за ново поколение хора от всички възрасти, с различни доходи и интереси, да се насладят на Европа. Оттогава сме превозили над 600 милиона пътници и извършили над 4,7 милиона полети, но предизвикателният ни дух сега е по-силен отвсякога.

Започнахме с тарифи до Глазгоу от £29 (брит. лири) – или както се рекламирахме по онова време – на цената на един чифт дънки. Чифт дънки Levis 501 сега ще ви струват £75, докато нашите сегашни тарифи до Глазгоу започват от £27.49.

Всичко това не би било възможно без хората, които са били в авиокомпанията през цялото това време. Те са работили изключително усърдно, за да направят пътуването по-лесно и достъпно за нашите пътници.

Трябва също да благодаря на нашите фантастични клиенти за лоялността и подкрепата и, разбира се, на доставчиците и партньорите за техния професионализъм и ангажираност.

Въпреки, че днес празнуваме 20 години на „поколението easyJet“, ние сме още по-развълнувани за бъдещето. Ще продължим да отправяме предизвикателства към конвенционалното мислене и с нетърпение очакваме до къде ще ни отведат следващите две десетилетия“.

Стелиос Хаджи-Йоану, основател и собственик на марката easyJet, коментира от събитието в Лутън: „Днес е най-добрата възможност да благодаря на всички 30 000 души, които работят в авиокомпанията всеки ден. Искам да благодаря на тези служители и подизпълнители – както на земята, така и във въздуха – които направиха easyJet през последните 20 години такава страхотна инвестиция за акционерите и такава велика марка за потребителите“.

Капитанът на първия полет Фред Райвът си припомня онзи момент: Спомням си качването на първите пътници на борда. Беше студена тъмна сутрин и салонът на самолета се изпълни с развълнувани хора, които знаеха, че са част от нещо ново. Бяха заплатили много малко за местата си! Това беше много специален момент за мен и екипажа. Краткият полет до Глазгоу беше напълно рутинен, но сега знаем, че той е бил само началото на промяната на въздушния транспорт. Авиокомпанията е извървяла дълъг път за такъв кратък период от време и днес си припомням всички онези моменти. Страхотно е да се види какво ще бъде и бъдещето“.

Лиса Бъргър, директор на отдела за потребителски отношения, споделя от своя страна: „Винаги ще помня енергията, вълнението и емоцията около първия ни полет. Спомням си, обяснявайки на клиенти, докато ги чекирахме за първия полет, че техният резервационен номер е всичко, от което те се нуждят – а не билет, тъй като не предлагахме билети. В замяна им раздавахме пластмасови бордни карта за многократна употреба, обяснявайки, че имаме свободни места за настаняване и те могат да си изберат къде да седнат в самолета. Преди 20 години това беше революционно. Без билети, свободен избор на места, услуги на борда по избор. От първия ден започнахме да образоваме клиентите как да пътуват с нас и че пътуването може да е по-достъпно с премахване на комплексни елементи и разходи, които не носят стойност. Възприемането на мнозина беше, че ще бъдем поредната авиокомпания, която ще се появи и ще си отиде, но „оранжевият“ ни дух, както тогава, така и сега, заедно с вярата в модела и марката, означаваше, че няма да се поддадем на очакванията и създадохме една революция в начина на пътуване на хората. Изминаха 20 години и аз все още обичам предизвикателствата и иновациите, които стоят пред нас. Продължаваме да търсим начини да улесняваме пътуването на нашите пътници“

По време на събитието, на което присъстваха повече от 500 гости, сред които медии, партньори, доставчици, служители от миналото и настоящето на компанията, еasyJet представи последните две десетилетия с изложба на сувенири – например широкорекламираните първи полети на цената на един чифт дънки. Дефиле демонстрира емблематичните униформи на екипажите от 1995 г. до наши дни.

еasyJet също гледа към следващите 20 години в авиацията. Компанията представи футуристични униформи с вградени преносими технологии за екипажите и инженерите, които биха подпомогнали разрешаването на задачи, процедурите за комуникация и безопасност.

Това е последната иновация на easyJet, която е винаги в челните редици на технологиите – от това да бъде една от първите авиокомпании, въвели онлайн резервациите през 1998 г., до въвеждането на инспекции на самолетите от автоматизирани дрони по-рано тази година. Нововъведението предоставя един вълнуващ поглед върху бъдещите самолетни униформи.

Технологичните елементи в униформите на кабинния екипаж включват:

  • Светодиоди на раменете и осветени подгъви за предоставяне на допълнително осветление в случай на аварийна ситуация;
  • Светодиоди на реверите на якетата, показващи важна информация, като номерата на полетите и дестинациите;
  • Вградени микрофони за подобряване на комуникацията между екипажа, пилотите и пътниците;
  • Светодиоди в ръкавите на якетата на наземния персонал, за да подпомогнат движението на самолета на земята;

Технологичните елементи в униформите на инженерите включват:

  • Светодиоди в качулките на якетата, за да осветяват работните пространства и да оставят свободни ръцете за проверки и поддръжка на самолетите;
  • Лазерно осветяване за подпомагане видимостта в определени зони на летателното поле;
  • Вградени видео камери със звук за дистанционна диагностика на технически въпроси, както и с вграден микрофон за незабавна комуникация;
  • Сензор за качество на атмосферния въздух и барометрични данни за наблюдение на работната среда на инженерите, както и за създаване на карта с качеството на въздуха в различни градове, за информация на пътниците;

За това нововъведение easyJet си партнира със световната модна компания CuteCircuit. Последната от своя страна работи в тясно сътрудничество с кабинния екипаж и инженерите, за да се анализират техните ежедневни движения и дизайна на униформите, който е най-подходящ за техните нужди.

Тина Милтън, началник на кабинния екипаж в easyJet, коментира: „Основна грижа на екипажа е безопасността на всички пътници, така че е наистина вълнуващо да се работи по тази нова технология, която би могла да трансформира възможностите на нашите униформи, за да помогне на екипажа да бъде по-лесно идентифициран в случай на аварийна ситуация, както и да предоставя добро обслужване на пътниците“.

Иън Дейвис, директор на инженерния отдел на easyJet, споделя: „С характеристики като LED качулка, видео стрийминг и комуникационни способностти, тези невероятни дизайни предлагат много практични решения за инженерите на рампата, като в същото време повишават безопасността.“

С лансирането на ниско-тарифния модел в Европа през 1995 г., иновацията е в ДНК-то на easyJet. От 2011 г. авиокомпанията работи по развитието на технологията за идентификация на вулканична пепел в полет – AVOID. Целта е да се поддържа въздушното пространство отворено в случай на вулканични изригвания и така да се ограничават последствията за пътниците. През юни 2015 г. авиокомпанията обяви, че е завършила тестовите инспекции на самолетите от автоматизирани дрони и има за цел да въведе дроните в експлоатация през 2016 г.

Франческа Розела, творчески директор и съосновател на CuteCircuit също споделя своите мисли:

„Развълнувани сме да работим с еasyJet в създаването на бъдещето на авиацията. Униформите на кабинния екипаж и инженерите представляват иновация в технологиите и са първите в авиационната индустрия. Те обединяват модерен стил с нови функционалности, повишавайки безопасността и комуникацията с пътниците, за да се създаде едно уникално изживяване по време на полет. Разработени са спрямо нуждите на екипажа и очакваме с нетърпение да започнем тестовете във въздуха и на земята.“

20 години easyJeteasyJet отпразнува 20-годишнината си с празнично украсен самолет и футуристични униформи

Posted by easyJet in Bulgaria on Tuesday, November 10, 2015

 
 

Най-доброто от Мартин Скорсезе

| от |

Мартин Скорсезе е един от най-великите живи режисьори на нашето време. За своите 74 години този дребен американец от италиански произход е променил основните правила на седмото изкуство повече пъти, отколкото всеки друг режисьор.

С над 50 заглавия във филмовата си кариера, един спечелен „Оскар“ и близо 60 продуцентски проекта Мартин Скорсезе прави от киното онова, заради което хората го наричат „изкуство“. Остри кадри, близки планове, тишината в сцените, динамичният разказ, неконвенционалните персонажи са онези неща, които правят Скорсезе отличителен, запомнящ се, забележителен. Гледате ли негов филм, дори само един, няма връщане назад и така трябва да бъде.

Скорсезе прави кино в чист вид. Епични шедьоври, удоволствие за сетивата за всеки киноман, които ще останат в историята на седмото изкуство, много след като нас и него няма да ни има. И отново – така трябва да бъде.

Мартин Скорсезе е един от най-великите режисьори покорили Холивуд и всеки, който мисли различно е или голям глупак или не разбира от кино. Толкова е просто.

След две години тишина Скорсезе се завръща на голям екран с „Мълчание“ – един проект, който иска да направи от много години. История за безпрецедентната, безкористна вяра и религията, както той я разбира. Защото религията и вярата имат много малко общо. И „Мълчание“ е тук, за да разкаже това.

Адаптация по романа на японеца Шюсако Ендо „Мълчание“ е трудна, бавна, тъжна и мълчалива история. Тя подлага на съмнение и дълги и мъчителни изпитания най-фундаменталните въпроси и чувства заложени в човека.

Тишина ли е Бог? Ако Него изобщо го има. Защо остава мълчалив, дори когато ти говориш с него? Трябва ли да продължиш да го търсиш и да вярваш, дори когато той не ти отговаря със същото? „Am I just praying to silence?“ е основният мотив загнезден в тази тъжна приказка за божественото и отвъд него. И отговорът на всички тези въпроси е „да“.

Религията, вярата и изпитанията, които идват след като се отдадеш на тях, са теми, които вълнуват Скорсезе и той често ги прокарва по един или друг начин във филмите си. Понякога го прави директно, взима религията, чопли я, унищожава я, показва най-лошото й, най-хубавото й и накрая оставя зрителят да реши сам за себе си. Като в „Последното изкушение на Христос“.

Религията според Скорсезе е много по-многопластова и интересна, отколкото според църквата, която винаги се опитва да ни я пробуда с една по-ведра, но някак назидателна страна. Вярата от друга страна е нещо, което всички ние носим в себе си. Тя е заложена в ДНК-то ни и само ние можем да изберем как и накъде да я насочим. Да вярваме или не изобщо не е въпросът! Въпросът е „в какво“?

В този ред на мисли „Мълчание“ е някак задължителен за гледане, защото е кино в чист вид, защото е по една от любимите теми на своя режисьор и защото ще подложи на изпитание и вас, като зрители.

По повод премиерата на „Мълчание“, която е на 14.01. в зала 1 на НДК, като част от програмата на „Киномания“, ние се обръщаме към Мартин Скорсезе и аплодираме неговото величие на голям екран. Защото този дребен мъж с проблемен, странен и динамичен живот е създал повече кино, отколкото някои хора ще успеят да видят в живота си.

Вие се подгответе за „Мълчание“, а дотогава 10 от най-добрите заглавия на маестро Скорсезе са от нас за вас. В галерията горе. Наздраве!

 
 

„Туин Пийкс”: Агент Купър, това ти ли си?

| от chronicle.bg |

След като наскоро разбрахме коя е датата, на която „Туин Пийкс” се завръща, вече можем да погледнем и към още едно много очаквано завръщане. Как изглежда агент Дейл Купър днес?

И Дейвид Линч, и Марк Фрост мълчат за това, което ни очаква в новите епизоди.

Голяма част от звездите в оригиналните епизоди се завръщат, с изключение на Джоан Чен, Лара Флин Бойл, Пайпър Лори, Майкъл Онткийн и Ерик Да Ре.

Новият сезон започва на 21 май с двучасов епизод. Предлагаме ви тийзър, с който да надникнем към това, което ни очаква.

 
 

Рецепта за гъбено ризото

| от Росица Гърджелийска |

Росица работи във филмовата индустрия, но обича да готви и да пътува. Живее няколко години във Великобритания, преди да се завърне в България. Обича да посещава интересни места по света. В блога на Роси www.primalyum.co.uk може да намерите рецепти за интересна и здравословна храна, както и истории за пътешествия. Днес ви предлагаме рецептата й за гъбено ризото. 

След всичките пържоли, мезета, ядки, баклави, баници имам нужда да хапна нещо топло и семпло. Деликатният вкус на гъбеното ризото винаги ми напомня, че пролетта ще се завърне бързо и слънцето отново ще изгрее. И запомнете – бялото вино в рецептата е за готвене, а не за пиене.
Нужни съставки:

1 литър пилешки или зеленчуков бульон

1 голяма глава лук

2 глави чесън – накълцани на дребно

1 тиквичка

400 гр гъби – нарязани

90 гр пармезан – настърган

2 с.л. зехтин или олио

1 с.л. масло

400 гр ориз за ризото

2 ч.ч. бяло сухо вино

пресен копър за сервиране

Начин на приготвяне:

Загрейте 1 с.л. зехтин в дълбок тиган. Добавете гъбите и чесъна и гответе докато гъбите омекнат – около 15 мин. Прехвърлете в друг съд гъбите и соковете от тях.

Добавете към същия тиган 1 с.л. зехтин и добавете нарязаната на много дребно тиквичка и лук. Гответе 10 минути.

Добавете ориза към лука и тиквичката и разбъркайте, за да се овъргаля ориза в мазнината. Когато оризът стане златист и леко прозрачен започнете да добавяте вино до пълното му абсорбиране в ориза. Започнете да добавяте постепенно бульона по същия начин, малко по малко докато, оризът напълно поеме цялата течност и омекне до степен „ал денте“, не прекалено твърд, но не и прекалено сварен.

Махнете ориза от котлона, добавете към него гъбите, заедно с техните сокове, маслото, пресен лук (чайвс) и малко пресен копър за украса.

DSCN7507

 
 

Най-известните „голи” корици

| от chronicle.bg |

Рано или късно в кариерата на всяка звезда идва момент, в който трябва да прецени: съгласна ли съм/съгласен ли съм да го направя. Става дума за поставянето на собственото голо тяло върху корица на списание.

Част от най-известните имена  в киното са се снимали без дрехи – дори не е нужно да говорим за всички снимки на Памела Андерсън за Playboy.

Не само еротичните списания обаче работят с плътта на моделите си.

Корицата на Time с Бенедикт Къмбърбач го доказва.

В галерията събрахме най-известните „голи” корици на всички времена, които включват част от най-известните лица днес. Вижте ги.