EasyJet обяви финансовите си резултати за шестмесечието на 2014

| от |

EasyJet обяви финансовите си резултати за шестмесечиетодо 31 март 2014 г. Стратегията на авиокомпанията продължава да носи възвръщаемост и печеливш ръст. EasyJet реализира положително финансово представяне през първата половина на годината, в следствие на фокуса върху разпределението на капацитета, инициативите за управление на приходите и по-ефективно от очакваното управление на разходите.

Стратегическо развитие:

Управление на търсенето, преобразуване и възвръщаемост в Европа

  • Общият приход от място нарасна с 1.5% при постоянна валута и с 2.6% на отчетна база, до 54,80 лири, в резултат на различните интерактивни инициативи и инициативите за управление на приходите, нарасналата средна секторна дължина на полетите и фиксираното настаняване на борда на самолетите.
  • EasyJet превози 12 милиона бизнес пътници за първи път в рамките на 12 месеца до 31 март 2014 г.
  • Средната затовареност на полетите е нараснала с 0.4 процентни пункта до 89,0%, докато капацитетът нарасна с 3.6% до 31,1 милиона места.

Поддържане на ценово предимство

  • Общият разход за място (изключвайки горивата) нарасна с 0,5% при постоянна валута и с 0,8 % на отчетна база до 39,20 лири. Планираното увеличение на разходите за поддръжка и лизинг се компенсира от по-ниските спрямо очакваните нива на разходите за противообледенителни процедури на самолетите и прекъсвания в дейността през второто тримесечие, както и от инициативи за спестявания на  авиокомпанията.
  • еasyJet реализира спестявания в размер на 14 милиона лири през този период.

Изграждане на силна номер 1 и 2 позиция в мрежата

  • EasyJet откри своята нова и общо трета база в Италия в Неапол, както и своята втора за Германия в гр. Хамбург, достигайки до 24 бази в цялата мрежа.

Стриктно използване на капитал

  • В шестте месеца до 31 март 2014 г., EasyJet изплати 308 милиона лири или 77,6 пенса на акция на акционерите чрез обикновен и специален дивидент.
  • ЕasyJet завърши първата половина на финансовата година с 1,069 млн. англ. лири кеш, което представлява намаление със 125 милиона, в сравнение с миналата година главно поради изплащането на специалeн дивидент. Нетният кеш към към 31 март 2014 г. е 449 милиона лири, в сравнение с 433 милиона към 31 март 2013 година.

Каролин Маккол, изпълнителен директор на EasyJet заявява: „EasyJet реализира силно представяне през първата половина на годината, въпреки по-неблагоприятната среда за нашия капацитет. Резултатите отразяват напредъка ни по отношение на стратегическите приоритети и демонстрират структурното предимството на EasyJet срещу традиционната и нискотарифна конкуренция в европейския пазар за полети на къси разстояния. Продължаваме да изпълняваме стратегията си, предлагайки на клиентите по-ниски тарифи към интересни дестинации с приятелско обслужване, съсредоточавайки се същевременно върху управлението на разходите. По този начин можем да продължим да постигаме устойчив растеж и възвръщаемост за нашите акционери. Продължават да съществуват редица атрактивни възможности за EasyJet да се развива печелившо в Европа и очакваме с нетърпение да реализираме допълнителен напредък през втората половина на годината“.

 

   2014 2013      Промяна
Общо приходи (милион англ. лири) 1,702 1,601 6.3 %
Загуба преди данъчно облагане (милион англ. лири) (53) (61) 13.6 %
Нетен марджин преди данъци (%) (3.1) (3.8) +0.7 ппт
Загуба на акция (британски пенса) (10.4) (12.0) 13.3 %
Възвръщаемост на използвания капитал (%)(1) (1.2) (0.9) -0.3 ппт
 
 

И ний сме естети, и ний сме гледали на Ким Кардашиян дупарата!

| от в. "Сега" |

През последната седмица новостите в света на българската песенна култура бият като барабанен огън.

Социалните мрежи се възпалиха и кипнаха първо на почва Издислав и Фики Стораро, сега естетите и меломаниаците анализират Гери-Никол и новата й песен. Стръвта, на която кълват възмутените и вдъхновените, е рефренът: „яката дупара – кой ще я бара?“

Общо взето на Шопенхауер му е все тая, ама само Шопенхауер ли е естет на тоя свят? Едно магаре ли се казва Марко? И ний сме естети, и ний сме гледали на Ким Кардашиян дупарата!

***

Неслучайно на български основният офис на една компания се нарича седалище; и по-рядко – главен офис. У нас е по-важно да имаш дупара, нежели глава. Това е видимо и при други идиоми. На английски се казва – „трябва да имаш черва за еди-какво си“ (to have guts); на български за същото казваме – „трябва да имаш дупе“ (или евентуално топки). В дупарата сме куражлии!

***

Българо-македонският фолклор пази различни бивалици и небивалици с такава постройка: една работа се върши или с пари, или с дупара; пари нема – действайте.

***

В днешно време обаче има лидери едновременно с голяма и щедра дупара, но и приказно богати. От двете страни на един шпигел имаме две прекрасни корпулентни дупари. И не са стиснати – особено едната! Много обича да дава. На народа дава, но и на заслужили дупари дава – предимно обществени поръчки.

***

Благоразумието и прагматизмът ни учат: ако искаш мира, стой си на дупарата и кротувай! Но един неблагодарен дупарин пиян на мотика изрече непристойни и клеветнически думи за приключенията на Голямата дупара в Симитли.

***

Напънала се планината и родила мишка. Напънала се дупарата…

***

Дянков щеше да пляска дупарата на руската мечка. В действителност отиде и целуна пръстена, с извинение – влезе в управлението на голяма руска банка и икономически институт. На това му се вика дупара с две лица, казано на изящен език – това е стилът на Двуликия Анус.

***

И Христо Ботев е писал за Musculus gluteus maximus, но с ето такива възрожденски думи:

„Отзад кир Михалаки беше някак по-деликатен: вратът му – като талията на свинята, гърбът – като табашки кош, а под гърба – кръгла манастирска трапеза.“

Текстът е публикуван във в. „Сега“. 

 
 

„Смъртоносен улов“ се завръща по Discovery Channel

| от chronicle.bg |

Популярната поредица на Discovery Channel – „Смъртоносен улов“ – се завръща с нови истории. Новият 15-и сезон на отличената с награда „Еми“ продукция е озаглавен „Дънджън Коув“, и можем да гледаме премиерата му на 13-и декември, вторник, от 20:00 ч.

Новите серии представят живота в Нюпорт, Орегон – едно от последните рибарски селища на ръба на опасното „Гробище на Пасифика“, разпростиращо се от Орегон до Британска Колумбия. Тук поколения ловци на раци и техните семейства рискуват всичко, за да изтръгнат прехраната си от морето. Хиляди плавателни съдове и животи са били изгубени в битка с морето, което го определя като мястото за най-смъртоносен комерсиален риболов в света. Орегонското крайбрежие гъмжи с морски обитатели, но и изненадва с лабиринт от плитчини и подводни течения.

Discovery Channel

„Смъртоносен улов: Дънджън Коув“ се качва на борда на корабите, които навигират сред бурните вълни и непредсказуеми условия в този участък на океана. Но какво означава това за онези, които остават на сушата? Поредицата показва живота на семействата, много от които живеят на това място от поколения. Всяка година има рибари, изгубени в коварните води, но семействата в Нюпорт понасят мъката, борейки се да запазят живо наследството на своя град.

Discovery Channel

Голяма част от героите, които ще видим в новия сезон, идват именно от семейства, в които поколения наред риболовът е служил за прехрана на фамилията и се е превърнал в традиция. Именно такава е историята на семейството на капитан Мики Редерфорд. Подобно на стотици рибари, Мики прави своите първи стъпки в занаята още като дете. Едва на 6 години той се сблъсква с рибарството, а на 21 вече управлява собствена лодка. 4 години след като напуска семейния бизнес поради несъгласия с баща си, Кени Рипка размисля и се връща обратно с ясната цел да докаже, че притежава необходимите качества, за да бъде част от семейния бизнес.

Ще успее ли новото поколение капитани да овладее морето въпреки проблемите, разяждащи флота му? Ще успеят ли героите на поредицата да съберат куража, който се изисква, за да станат легенди? Предстои да видим в новите епизоди.

 
 

Apple Music вече има повече от 20 млн. абонати

| от chronicle.bg |

Няма и две години от дебюта на музикалната стрийминг услуга Apple Music, а тя вече има повече от 20 милиона абонати. За сравнение, достигането на същия брой абонати отнема на Spotify седем години.

Информацията е потвърдена пред Music Business Worldwide. През април абонатите бяха 13 млн., през юни – 15 млн., а през септември – 17 млн.

Най-големият конкурент на Apple Music – Spotify, обяви, че към септември тази година платените абонати на услугата са 40 млн. От компанията очакват броят им да нарасне до 50 млн. в началото на 2017.

Източник: Apple Insider

 
 

Китай покорява света с блокбастър и Мат Деймън

| от chronicle.bg, по BBC |

Въпреки дългогодишната традиция на Китай в киното, към момента страната не е произвеждала истински голям блокбастър. Това обаче е напът да се промени. „Великата китайска стена” е един от най-скъпите филми, снимани някога в Китай.

Живата легенда на китайското кино Джан Имоу режисира пищната лента, в която участват филмови икони като…Мат Деймън. Американската звезда има водеща роля във филма.

Мат Деймън играе чуждестранен наемник, който идва в Китай, за да краде барут. С това, че и персонажът му е чужденец се избягва въпросът за „избелването” на филмите.

Бюджетът на филма е най-малко 100 милиона долара – колаборация между САЩ и Китай. Сред приоритетите на китайското правителство е да разпространи по света културата си. Ако успее да развие филмовата си индустрия, страната ще развие и своята „мека сила”и да популяризира културата си така, както американските филми успяха да пренесат духа на Америка по света. Мат Деймън посочва, че нито за момент не е приемал филма като пропаганден инструмент.

„”Мисля, че светът ни е много по-добро място, когато говорим един с друг и работим заедно, и правим изкуство заедно”, казва той.

Джан Имоу, който е запознат много добре с политическите ограничения пред изкуството в САЩ, казва, че Холивуд също има своите рестрикции.

„Това е система, основата върху продуценти и компании. Доколкото става дума за креативност, не мисля, че има 100% свобода за който и да е режисьор по света. Работата на режисьора е да даде най-доброто от себе си в ситуация на ограничения”, казва той.

мат деймън великата китайска стена