Двайсетте най-добри авиокомпании в света

| от |

Нарастването на цените на самолетните билети и понижаването на качеството на обслужване могат да вгорчат и най-добре планираната ваканция. За щастие, все още има авиокомпании, които поставят клиента на първо място.

BusinessInsider публикува своята класация с 20-те най-добри авиокомпании в света. За втора поредна година, тя се оглавява от SingaporeAirlines (Сингапурските авиолинии). За да направят този списък, авторите на сайта разработват система за класиране, която се базира на два от най-важните фактора за едно приятно пътуване: приятно изживяване на борда на самолета и навременно излитане и пристигане. Комбинирайки данните от двете категории, на всяка авиокомпания се дава оценка по 100-балната система.

А ето и класацията:

20. AustrianAirlines (Австрия)

Точност: 82

Цялостно изживяване: 75

Austrian Airlines

Въпреки множеството трудови спорове, които компанията претърпява през последните години, AustiranAirlines продължава да има безупречно обслужване по време на полетите си. Базираната във Виена компания, която е собственост на Lufthansa, разполага с наскоро реновирани Boeing 767-300ER и 777-200 самолети. Член на Star Alliance.

19. Swiss International Air Lines (Швейцария)

Точност: 83

Цялостно изживяване: 75

Swiss International Air

Още един член на корпоративното семейство на Lufthansa успява да намери своето място сред най-добрите авиолинии. SwissInternationalAirLines е създадена през 2002 след разпада на вече несъществуващата Swissair. Базираната в Базел компания има флот от сравнително нови AirbusA330-300 и A340-300. Пътниците дават високи оценки за професионалната на екипажа и високия стандарт на обслужване.

18. VirginAustralia (Австралия)

Точност: 81

Цялостно изживяване: 77

Virgin Australia

VirginAustralia е перлата в короната на империята на милиардера Ричард Брансън. Компанията, основана преди 14 години, се разраства изключително бързо в азиатско-тихоокеанския регион. Флотът ѝ се състои от Boeing 777 и Airbus A330, оборудвани с модерни таблети като система за забавление.

17. JapanAirlines (Япония)

Точност: 82

Цялостно изживяване: 77

JAL

JapanAirlines продължава да бъде критерии за добро качество в продължение на повече от 60 години. Член на OneworldAlliance. Флотът на JAL е предимно съставен от самолети на Boeing, начело с най-модерните 787 Dreamliners.

16. Cathay Pacific (Хонг Конг)

Точност: 69

Цялостно изживяване: 83

Cathay Pacific

CathayPacific получава почти максимален брой точки за цялостно изживяване по време на полет благодарение на просторните седалки, невероятното обслужване и храна. Компанията губи от фактът, че е базирана в Хонг Конг, където климатът е непредсказуем и често се случва да има забавени или отменени полети.

15. GarudaIndonesia (Индонезия)

Точност: 77

Цялостно изживяване: 80

Garuda International

Компанията, която е била смятана за опасна да лети в ЕС от 2007 до 2009, успява да изненада всички с драматичен обрат през последните няколко годините. Авиопревозвачът на Индонезия е предприел мащабни мерки за обновяване на флота си и възвръщане на доверието на пътниците си. През март компанията става член на SkyteamAlliance.

15. TurkishAirlines (Турция)

Точност: 77

Цялостно изживяване: 80

Turkish Airlines

Базираната в Истанбул авиолиния лети до повече от 100 държави и над 200 градове навсякъде по земното кълбо, което я прави авиокомпанията с най-много дестинации. Член на StarAlliance. Skytrax я определя за Най-добрата авиолиния в Европа в три последователни години.

15. Etihad (ОАЕ)

Точност: 77

Цялостно изживяване: 80

Etihad

Официалната авиокомпания на ОАЕ е базирана в Абу Даби. Флотът ѝ е съставен от смесица от Airbus и Boeing самолети, които летят до 96 дестинации. Компанията предлага слушалки за намаляване на шума и осветление, което се настроява, за да се чувстват пътниците добре отпочинали.

12. AirAstana (Казахстан)

Точност: 89

Цялостно изживяване: 75

Air Astana

Не много хора са чували за AirAstana, но казахстанската авиокомпания бързо се сдобива с репутацията на една от най-добрите в региона. Компанията може да се похвали с невероятна точност заради доброто си управление, новите самолети и ненатоварените летища в региона. Air Astana е базирана в Алмати.

11. South African Airlines (ЮАР)

Точност: 82

Цялостно изживяване: 78

South African Airlines

Авиокомпанията предлага разнообразие от хранителни опции и забавления по време на полетите си, което я прави една от най-добрите в региона според Skytrax. Базираната в Йоханесбург компания е член на StarAlliance и лети до повече от 42 дестинации навсякъде по света.

11. ThaiAirways (Тайланд)

Точност: 82

Цялостно изживяване: 78

Thai Airways

ThaiAirways винаги са били стандарт за добро качество и обслужване щом се отнася за бизнес и първа класа, затова не е изненада, че даже и пътниците, които не могат да си позволят този лукс, са възхитени от авиолинията. Приятелски-настроените стюарди и стюардеси са достатъчни, за да бъдат пренебрегнати по-старите самолети, с които разполага компанията.

9. OmanAir (Оман)

Точност: 76

Цялостно изживяване: 82

Oman Air

Базираната в Мускат оманска авиолиния е най-малката от близкоизточните компании в класацията, но се развива с изключително бързи темпове. Skytrax дава високи точки за комфорта в кабината на новите AirbusA330, които са гръбнака на флота на авиолинията.

8. Lufthansa (Германия)

Точност: 80

Цялостно изживяване: 80

Lufthansa

Въпреки бюджетните съкращения, на които е подложена през последните няколко години, най-голямата авиокомпания в Европа успява да запази своя изключително висок стандарт. Компанията получава високи точки за всички критерии според повечето пътниците. Авиопаркът е обновен с новите AirbusA380 и Boeing 748-8 Intercontinetal.

7. KoreanAir (Южна Корея)

Точност: 84

Цялостно изживяване: 78

Korean Air

KoreanAir прави невероятен обрат в сферата на безопасността след поредицата от тежки катастрофи в края на 90-те години на минали век. Сега авиокомпанията е една от най-сигурните в света благодарение на промяната в управленческите методи и избирането на кадри. Кабините на техните Boeing 747/777 и AirbusA330/A380 винаги са безупречно чисти и просторни.

6. Emirates (ОАЕ)

Точност: 79

Цялостно изживяване: 82

Emirates

През последните 10 години, базираната в Дубай Emirates става най-добрата компания за дълги полети в света. Авиолинията има най-много AirbusA380 и Boeing 777 самолети в света.  Перлата в обслужването им е невероятна система за забавления, която е гласувана в девет поредни години за най-добрата в света според Skytrax. Emirates лети до над 140 дестинации, разположени на 6 континента.

5. Malaysia Airlines (Малайзия)

Точност: 77

Цялостно изживяване: 83

Malaysia Airlines

Въпреки наскорошната трагедия с изчезването на полет MH370 преди няколко месеца, никой не може да отрече качеството на обслужване в MalaysiaAirlines. Компания претърпява тежки сътресения в момента, назначавайки нови мениджъри и мъчейки се да обнови старите си самолети.

4. Asiana Airlines (Южна Корея)

Точност: 78

Цялостно изживяване: 85

Asiana Airlines

Втората основа южнокорейска авиолиния се задържа на 4та позиция в класацията на BusinessInsider и е една от малкото авиокомпании, които получават пет звезди от Skytrax. Авиолинията бива похвалена за бързото и адекватно реагиране след инцидента в Сан Франциско, където Boeing 777 катастрофира на летището. Адекватното поведение на екипажа успява да предотврати по-високия брой на жертви според официалните доклади.

3. Qatar Airways (Катар)

Точност: 71

Цялостно изживяване: 90

Qatar Airways

Катарските авиолинии получават почти перфектен резултат за комфорт, система за забавления, храна и обслужване. Даже пътниците в economyclass имат възможност да свържат телефоните и таблетите си с екраните на седалките си. Линията лети до над 125 града от базата си в Доха. Авиолинията даже можеше да бъде на първо място ако не беше старото и нереновирано летище DohaInternationalAirport, което има само една писта за излитане. Може би със завършването на новото летище HamadInternationalAirport, QatarAirways ще успея да вземат челното място в класацията.

2. All Nipon Airways/ANA (Япония)

Точност: 83

Цялостно изживяване: 85

ANA

Японски стандарт с японско качество. Авиокомпанията има във флота си най-много от новите Boeing 787 Dreamliners в света.

1. SingaporeAirlines (Сингапур)

Точност: 83

Цялостно изживяване: 90

Singapore Airlines

За втора поредна година класацията на BusinessInsider и Skytrax бива оглавявана от SingaporeAirlines, а в това няма нищо учудващо.  Просторни седалки, чисти самолети, почти швейцарска точност, учтиви стюарди и стюардеси са само част от нещата, които впечатляват пътниците. Летящите в economyclass имат достъп до лични телевизори и горещи кърпи, а екипажът винаги поставя клиентът на първо място.

За повече информация по темата, можете да следите сайтовете на Skytrax и Flightstats.com.

 
 

Рецепта за кокосови гофрети

| от Росица Гърджелийска |

Роси успява да осъществи мечтата на мнозина, които страдат от различни алергии – тя успява да създаде гофрети без глутен, без лактоза и без ядки. Тайната – банани.

Росица Гърджелийска работи във филмовата индустрия, но обича да готви и да пътува. Живее няколко години във Великобритания, преди да се завърне в България. Обича да посещава интересни места по света. В блога на Роси www.primalyum.co.uk може да намерите рецепти за интересна и здравословна храна, както и истории за пътешествия.

Ето и нейната рецепта за кокосови гофрети.

 

Нужни продукти:

3 банана;
4 яйца;
1/3 ч.ч. кокосово брашно;
2 щипки бакпулвер;
олио за гофретника.

Начин на приготвяне:

Загрейте гофретника.
Блиндирайте бананите, яйцата и кокосовото брашно.
Оставете на престои 10 мин. и блиндирайте пак.
Добавете бакпулвера и разбъркайте добре.
Намазнете добре гофретника, изсипете черпак от сместа в него и го затворете.
Гответе няколко минутки и след това бавно започнете да отваряте гофретника. Ако гофретата е готова, би трябвало да се отвори лесно и да не залепне.

Прекрасни са сервирани с вишни и кокосови стърготини.

гофрети роси

 
 

Премиерата на „Красавицата и Звяра“ съвпадна с бурята Дорис

| от chronicle.bg |

Звездите на „Красавицата и Звяра“ понесоха стоически лошото време, предизвикано от бурята Дорис, за да присъстват на състоялата се в Лондон премиера на игралната версия на класическата анимация на „Дисни“ от 1991 г., съобщава БТА.

26-годишната Ема Уотсън приличаше на истинска принцеса, постигната благодарение на приказна сребристосива рокля с пелерина, сътворена от дизайнерката Емилия Уикстед. Актрисата сподели, че „твърде прогресивната“ й героиня Бел е по-различна от останалите принцеси на „Дисни“.

На премиерата на филма присъстваха също Дан Стивънс, който се превъплъщава в образа на Звяра/Принца, Люк Еванс (Гастон, отхвърлен съперник за сърцето на Бел), Ема Томпсън и Иън Маккелън, които озвучават персонажите Мисис Потс и Когсуърт, режисьорът Бил Кондън.

Кондън не скри, че се е чувствал напрегнат заради предизвикателство да създаде игрална версия на класическата анимация. Маккелън сподели, че с известно безпокойство е очаквал моментът, в който ще може да сравни новия филм с оригиналната анимационна лента.
Игралната версия на „Красавицата и Звяра“ излиза на екран във Великобритания, САЩ и България на 17 март.

 
 

Как да не бъдем идиоти, когато ходим на лекар

| от |

След като великите мислители от Националната здравно-осигурителна каса заложиха в проекта за Националния рамков договор за 2017 г. идеята лекарите да бъдат глобявани, в случай че 6 месеца след изписване на лечение, пациентът не е постигнал идеалните стойности в изследванията си, концепцията за това що е то лекар и има ли почва у нас, тотално помътня.

Бруталните неуредици в здравната реформа, започнала през 2000 г., доведоха до масово стопяване на доверието между пациенти и лекари и до заклеймяване на лекарското съсловие като черната овца на обществото. Участие в тази упорита деградация взеха и политиците, докоснали се до здравната реформа, и недобросъвестните и некомпетентни лекари, и процъфтяването на самодиагностиката и самолечението, и други неща.

Резултатът в крайна сметка е ясен: много недоволни лекари, много млади медици, заминаващи зад граница и много разочаровани пациенти.

За да подпомогнем поне леко изтупването на мръсотията от лекарската професия, ви предлагаме кратък наръчник за нормално поведение при посещение на лекар. В случая ще говорим за семейните лекари или т.нар. джипита, но повечето правила се отнасят със същата сила и до специалистите.

Не вдигаме скандали пред кабинета

Някои лекари приемат със записани часове, други – не. Във всички случаи е възможно да почакате малко пред лекарския кабинет. Да, наясно сме, че си имате друга работа – трябва да подписвате договори, да пишете проекти, да спите, да гледате в една точка или да управлявате японските финансови пазари. Но каквато и да е работата ви, вие сте там, защото имате нужда. И както са открили учени от Занзибар, никой за нищо не ви е длъжен. Ако се появи спешен случай, той ще влезе преди вас, дори да сте с час. Ако се появи лекар – колега на вашия лекар – също. Ако дъщерята или майката на вашия лекар намине за „здрасти“, тя вероятно също ще се вмъкне преди вас. Не правете от това грандиозен проблем, а се възползвайте от времето да си поцъкате малко на телефона.

Не нахълтваме в кабинета с искания

Сега, това трябва да е ясно. Ако имате симптом, да кажем гадене, и сте проверили в Google на какво може да се дължи този симптом, след което сте решили, че имате нужда от ядрено-магнитен резонанс, то е препоръчително да пропуснете личния си лекар и да отидете в някоя частна болница. Там срещу необходимата сума, ще ви направят ЯМР. Вие не казвате на лекаря си от какви изследвания и от какви медикаменти имате нужда. Той преценява това и назначава изследвания или предписва лекарства, ако сметне, че е необходимо. Ако желаете да разчитате на самодиагностика и самолечение, никой не може да ви спре, но и никой не е задължен да удовлетворява исканията ви и да поема отговорност за решенията ви. Особено когато става дума за отговорност за живота и здравето ви. Искате доплерово изследване, защото имате обрив на петата? ОК. Намерете медицинско лице, което да ви го направи, платете си и си го разчитайте. В противен случай се доверете на лекаря си и неговата преценка.

Внимаваме с думата „направление“

Е, да. Лекарите са твърде чувствителни, когато опре до направления. Знаете ли защо? Направленията за специалисти са чекове на стойност 15 лв. И са лимитирани от НЗОК. Когато личният лекар надвиши лимита, го глобяват. И това се случва често, тъй като понякога много пациенти наистина се нуждаят от направления, а те не стигат. А човеколюбието и професионалното отношение, присъщи на добрите лекари, не им позволяват да отказват направление на хора, които действително имат нужда от тях. Това е причината лекарите да реагират малко агресивно на изказването „Искам направление“. Особено когато не е придружено от оплакване и обяснение.

Не спорим с лекаря на медицинска тематика

Ако обичате да водите спорове на разнородна тематика – имате Facebook и кварталната кръчма. В лекарския кабинет може да се водят спорове (стига случайно „джипито“ да има време да си говори с вас за предстоящите избори, Григор Димитров, нивото на телевизионната журналистика и у нас и каквото друго ви вълнува), но не и на медицинска тематика. Ако вие разчитате на „интуиция“, „познаване на собствения организъм“, „Google“, „група във Facebook“, статия в „Трета възраст“ и „вуйна ми е имала същото и каза…“, човекът срещу вас разчита на 7+ години медицинско образование, тежки колоквиуми и зубрене на учебници, с тежестта на хипопотам единия и пълни с думи, които вероятно не можете да произнесете, камо ли да разберете. Затова по-добре стойте спокойно и слушайте. Ако нещо ви притеснява в преценката на лекаря, винаги може да потърсите второ мнение при друг медицински специалист. И това е съвсем в реда на нещата.

Не занимаваме лекаря със странични неща

Със сигурност имате и други проблеми, освен здравословните. Всички имаме. И искате да ги споделите. Почти всички искаме. Възможно е близките да не ви обръщат внимание, колегите да пренебрегват страданията ви, а психотерапевтът ви да е в отпуск. Уви, лекарят не е човекът, който трябва да изслуша скръбната ви тирада за това как дъщерята от Щатите не се обажда, бащата е започнал да изкуфява, гаджето се държи кофти, шефът пак не е вдигнал заплата (скапан задник) т.н. Не е честно да превръщате лекаря си в психотерапевт или приятел. Дори той да е така добър да ви изчака „да си кажете“, пропиляването на времето му не е справедливо към онези, които висят пред кабинета и също чакат за неговото внимание. Ако толкова искате да говорите точно на този човек за живота си, поканете го на кафе.

Не задаваме въпроса „Ама ти как никога не се разболяваш, някаква тайна ли имаш?“

В този въпрос има зловредна завист, която дразни. Освен това, съдържа невярно твърдение. Лекарите не само че се разболяват, но и умират. И поради високо стресовото естество на работата им, всъщност смъртността при тях е на много високо ниво. Ако се удивлявате на това, че при лекарите непрекъснато ходят болни хора, някои от тях заразноболни, а те си стоят все здрави, успокойте се. Това може да се дължи на имунитет или на ползване на маска, но със сигурност не е вследствие на някакво тайно хапче, което всички медици пият всяка сутрин, за да пребъдат, докато пациентите им тънат в болести и дезинформация.

Не навираме здравното си осигуряване в лицето на лекаря

Това, че сте здравно осигурени, не е похвално, а нормално. Някакви ваши пари всеки месец отиват някъде, за да имате спокойствието, че ако/когато ви се наложи да ползвате медицински услуги, няма да се налага да теглите бърз кредит. Здравното осигуряване обаче не покрива всичко. НЗОК отпуска определени пари за определени неща и лекарят ви е безсилен пред системата, която е дефинирала какво ви се полага срещу сумата, която внасяте. Затова не се дръжте надменно и изискващо поради факта, че си плащате здравните осигуровки. Когато сте в лекарския кабинет, вие не сте клиент, а пациент. Клиент сте във фризьорския салон. Нали? Има разлика.

 
 

Последни билети и броени дни до магическия филм-концерт от сагата за Хари Потър

| от chronicle.bg |

Тази събота, на 25-и февруари,можем да се насладим на премиерата на първия филм от приказната поредица за Хари Потър под съпровода на симфоничен оркестър.

Над 80 души ще изпълнят музиката на знаменития Джон Уилямс към „Хари Потър и Философският камък“, донесла му номинация за Оскар, както и две за награда Грами. Целият филм ще бъде прожектиран с висока разделителна способност на 12-метров екран в зала 1 на НДК.

2016-11-03-HP-in-concert

Билетите за филм-концерта са изчерпани напълно в някои сектори, като все още са в продажба ограничени количества от най-евтините категории. Събитието тази година гостува в Германия, Финландия, Италия, Австралия, Полша, САЩ.

Специално за шоуто у нас пристига британският диригент Тимоти Хенти, дирижирал някой от най-престижните оркестри в цяла Европа като Кралския Шотландски Национален Оркестър, номиниран три поредни години за награда „Грами“ за най-добро изпълнение, Филхармоничния оркестър на Люксембург и Оркестъра на Кралската Опера в Ковънт Гардън. Лично диригентът ще донесе в България и нотите, които се съхраняват в студиото на Уорнър Брос. в Бърбанк, Калифорния.

Вратите на зала 1 в НДК за „Хари Потър и Философският камък“ с музика на живо отварят в 18:00 ч., а събитието започва в 19:00 ч. Билетите са достъпни в бензиностанции OMV, The Mall, Билетен Център НДК, Български Пощи и мрежата на Eventim.bg.