Двайсетте най-добри авиокомпании в света

| от |

Нарастването на цените на самолетните билети и понижаването на качеството на обслужване могат да вгорчат и най-добре планираната ваканция. За щастие, все още има авиокомпании, които поставят клиента на първо място.

BusinessInsider публикува своята класация с 20-те най-добри авиокомпании в света. За втора поредна година, тя се оглавява от SingaporeAirlines (Сингапурските авиолинии). За да направят този списък, авторите на сайта разработват система за класиране, която се базира на два от най-важните фактора за едно приятно пътуване: приятно изживяване на борда на самолета и навременно излитане и пристигане. Комбинирайки данните от двете категории, на всяка авиокомпания се дава оценка по 100-балната система.

А ето и класацията:

20. AustrianAirlines (Австрия)

Точност: 82

Цялостно изживяване: 75

Austrian Airlines

Въпреки множеството трудови спорове, които компанията претърпява през последните години, AustiranAirlines продължава да има безупречно обслужване по време на полетите си. Базираната във Виена компания, която е собственост на Lufthansa, разполага с наскоро реновирани Boeing 767-300ER и 777-200 самолети. Член на Star Alliance.

19. Swiss International Air Lines (Швейцария)

Точност: 83

Цялостно изживяване: 75

Swiss International Air

Още един член на корпоративното семейство на Lufthansa успява да намери своето място сред най-добрите авиолинии. SwissInternationalAirLines е създадена през 2002 след разпада на вече несъществуващата Swissair. Базираната в Базел компания има флот от сравнително нови AirbusA330-300 и A340-300. Пътниците дават високи оценки за професионалната на екипажа и високия стандарт на обслужване.

18. VirginAustralia (Австралия)

Точност: 81

Цялостно изживяване: 77

Virgin Australia

VirginAustralia е перлата в короната на империята на милиардера Ричард Брансън. Компанията, основана преди 14 години, се разраства изключително бързо в азиатско-тихоокеанския регион. Флотът ѝ се състои от Boeing 777 и Airbus A330, оборудвани с модерни таблети като система за забавление.

17. JapanAirlines (Япония)

Точност: 82

Цялостно изживяване: 77

JAL

JapanAirlines продължава да бъде критерии за добро качество в продължение на повече от 60 години. Член на OneworldAlliance. Флотът на JAL е предимно съставен от самолети на Boeing, начело с най-модерните 787 Dreamliners.

16. Cathay Pacific (Хонг Конг)

Точност: 69

Цялостно изживяване: 83

Cathay Pacific

CathayPacific получава почти максимален брой точки за цялостно изживяване по време на полет благодарение на просторните седалки, невероятното обслужване и храна. Компанията губи от фактът, че е базирана в Хонг Конг, където климатът е непредсказуем и често се случва да има забавени или отменени полети.

15. GarudaIndonesia (Индонезия)

Точност: 77

Цялостно изживяване: 80

Garuda International

Компанията, която е била смятана за опасна да лети в ЕС от 2007 до 2009, успява да изненада всички с драматичен обрат през последните няколко годините. Авиопревозвачът на Индонезия е предприел мащабни мерки за обновяване на флота си и възвръщане на доверието на пътниците си. През март компанията става член на SkyteamAlliance.

15. TurkishAirlines (Турция)

Точност: 77

Цялостно изживяване: 80

Turkish Airlines

Базираната в Истанбул авиолиния лети до повече от 100 държави и над 200 градове навсякъде по земното кълбо, което я прави авиокомпанията с най-много дестинации. Член на StarAlliance. Skytrax я определя за Най-добрата авиолиния в Европа в три последователни години.

15. Etihad (ОАЕ)

Точност: 77

Цялостно изживяване: 80

Etihad

Официалната авиокомпания на ОАЕ е базирана в Абу Даби. Флотът ѝ е съставен от смесица от Airbus и Boeing самолети, които летят до 96 дестинации. Компанията предлага слушалки за намаляване на шума и осветление, което се настроява, за да се чувстват пътниците добре отпочинали.

12. AirAstana (Казахстан)

Точност: 89

Цялостно изживяване: 75

Air Astana

Не много хора са чували за AirAstana, но казахстанската авиокомпания бързо се сдобива с репутацията на една от най-добрите в региона. Компанията може да се похвали с невероятна точност заради доброто си управление, новите самолети и ненатоварените летища в региона. Air Astana е базирана в Алмати.

11. South African Airlines (ЮАР)

Точност: 82

Цялостно изживяване: 78

South African Airlines

Авиокомпанията предлага разнообразие от хранителни опции и забавления по време на полетите си, което я прави една от най-добрите в региона според Skytrax. Базираната в Йоханесбург компания е член на StarAlliance и лети до повече от 42 дестинации навсякъде по света.

11. ThaiAirways (Тайланд)

Точност: 82

Цялостно изживяване: 78

Thai Airways

ThaiAirways винаги са били стандарт за добро качество и обслужване щом се отнася за бизнес и първа класа, затова не е изненада, че даже и пътниците, които не могат да си позволят този лукс, са възхитени от авиолинията. Приятелски-настроените стюарди и стюардеси са достатъчни, за да бъдат пренебрегнати по-старите самолети, с които разполага компанията.

9. OmanAir (Оман)

Точност: 76

Цялостно изживяване: 82

Oman Air

Базираната в Мускат оманска авиолиния е най-малката от близкоизточните компании в класацията, но се развива с изключително бързи темпове. Skytrax дава високи точки за комфорта в кабината на новите AirbusA330, които са гръбнака на флота на авиолинията.

8. Lufthansa (Германия)

Точност: 80

Цялостно изживяване: 80

Lufthansa

Въпреки бюджетните съкращения, на които е подложена през последните няколко години, най-голямата авиокомпания в Европа успява да запази своя изключително висок стандарт. Компанията получава високи точки за всички критерии според повечето пътниците. Авиопаркът е обновен с новите AirbusA380 и Boeing 748-8 Intercontinetal.

7. KoreanAir (Южна Корея)

Точност: 84

Цялостно изживяване: 78

Korean Air

KoreanAir прави невероятен обрат в сферата на безопасността след поредицата от тежки катастрофи в края на 90-те години на минали век. Сега авиокомпанията е една от най-сигурните в света благодарение на промяната в управленческите методи и избирането на кадри. Кабините на техните Boeing 747/777 и AirbusA330/A380 винаги са безупречно чисти и просторни.

6. Emirates (ОАЕ)

Точност: 79

Цялостно изживяване: 82

Emirates

През последните 10 години, базираната в Дубай Emirates става най-добрата компания за дълги полети в света. Авиолинията има най-много AirbusA380 и Boeing 777 самолети в света.  Перлата в обслужването им е невероятна система за забавления, която е гласувана в девет поредни години за най-добрата в света според Skytrax. Emirates лети до над 140 дестинации, разположени на 6 континента.

5. Malaysia Airlines (Малайзия)

Точност: 77

Цялостно изживяване: 83

Malaysia Airlines

Въпреки наскорошната трагедия с изчезването на полет MH370 преди няколко месеца, никой не може да отрече качеството на обслужване в MalaysiaAirlines. Компания претърпява тежки сътресения в момента, назначавайки нови мениджъри и мъчейки се да обнови старите си самолети.

4. Asiana Airlines (Южна Корея)

Точност: 78

Цялостно изживяване: 85

Asiana Airlines

Втората основа южнокорейска авиолиния се задържа на 4та позиция в класацията на BusinessInsider и е една от малкото авиокомпании, които получават пет звезди от Skytrax. Авиолинията бива похвалена за бързото и адекватно реагиране след инцидента в Сан Франциско, където Boeing 777 катастрофира на летището. Адекватното поведение на екипажа успява да предотврати по-високия брой на жертви според официалните доклади.

3. Qatar Airways (Катар)

Точност: 71

Цялостно изживяване: 90

Qatar Airways

Катарските авиолинии получават почти перфектен резултат за комфорт, система за забавления, храна и обслужване. Даже пътниците в economyclass имат възможност да свържат телефоните и таблетите си с екраните на седалките си. Линията лети до над 125 града от базата си в Доха. Авиолинията даже можеше да бъде на първо място ако не беше старото и нереновирано летище DohaInternationalAirport, което има само една писта за излитане. Може би със завършването на новото летище HamadInternationalAirport, QatarAirways ще успея да вземат челното място в класацията.

2. All Nipon Airways/ANA (Япония)

Точност: 83

Цялостно изживяване: 85

ANA

Японски стандарт с японско качество. Авиокомпанията има във флота си най-много от новите Boeing 787 Dreamliners в света.

1. SingaporeAirlines (Сингапур)

Точност: 83

Цялостно изживяване: 90

Singapore Airlines

За втора поредна година класацията на BusinessInsider и Skytrax бива оглавявана от SingaporeAirlines, а в това няма нищо учудващо.  Просторни седалки, чисти самолети, почти швейцарска точност, учтиви стюарди и стюардеси са само част от нещата, които впечатляват пътниците. Летящите в economyclass имат достъп до лични телевизори и горещи кърпи, а екипажът винаги поставя клиентът на първо място.

За повече информация по темата, можете да следите сайтовете на Skytrax и Flightstats.com.

 
 

Прекрасната Никол Шерцингер

| от chronicle.bg |

Познайте кой има рожден ден днес! Никол Шерцингер? Познахте, но отчасти. Цялото име на певицата е Никол Пресковиа Еликолани Валиенте Шерзингер.

Никол е родом от Хонолулу, което, добре знаете, е на Хавайски острови. За музиката я отваря дебютният албум на Уитни Хюстън и малък касетофон, подарен от родителите й.

В личният си живот една от най-популярните връзки на певицата започва през 2007 година, когато тя излиза с пилота от Формула 1 Луис Хамилтън. Днес обаче, както всички знаем, тя е заедно с родната ни ракета номер 1 Григор Димитров.

Следващото видео е заснето в Щутгарт, където Гришо участва в турнир. По време на паузата диджеят пуска песента на Pussycat Dolls „Don’t cha“. Част от текста на песента е

„Don’t you wish your girlfriend was hot like me
Don’t you wish your girlfriend was a freak like me“

или в превод:

„Не искаш ли приятелката ти да е готина като мен
Не искаш ли приятелката ти да е дива като мен“

 

 

В галерията ни днес сме събрали едни от най-красивите момента на Никол от червения килим, както и от други нейни публични появявания.

 

Честит рожден ден, Никол!

 

 
 

Какво се случва със Зейн Малик?

| от chronicle.bg, по БТА |

Зейн Малик отмени планираните си концерти в Япония, като феновете ще получат обратно парите за купените билети.

Изпълнителят на хита „Still Got Time“ трябваше да изнесе няколко концерта в Япония миналата седмица, които бяха отменени през януари поради негови ангажименти със звукозаписи. Сега става ясно, че Зейн отменил концертите, защото иска те да са част от планирано световно турне. Концертите вече се пренасрочени за по-късни дати.

24-годишният Малик напусна бандата „Уан дайрекшън“ през 2015 г., за да започне соло кариера. Той обаче имаше малко изяви като соло изпълнител поради психични проблеми, свързани с тревожност. По-рано този месец Зейн увери феновете, че се е научил да се справя по-добре с тези проблеми.

 
 

Най-добрите филми за наркотици

| от chronicle.bg |

Какво прави човек, когато иска да добави много екшън към филма си за малко пари? Добавя наркотици.

Днес е Международен ден за борба с употребата и нелегалния трафик на наркотици (ООН) и по този повод сме събрали в галерията ни 15 от най-добрите филми с, за и с участието на наркотиците.

Оказа се, че Холивуд е правил филми за всякакви наркотици – леки наркотици, тежки наркотици, както и за всички, които се занимават с наркотици – дилъри, трафиканти. Има от всичко!

Ще сметнем, че знаете разликата между канабис, марихуана и коз.

 
 

Екстремни тестове за KIA Stinger

| от chronicle.bg |

KIA Stinger навлиза във финалния етап от своя режим на абсолютно екстремни тестове и процеси за усъвършенстване. Програмата за изпитания, която се провежда в различни точки по целия свят както на пътна настилка, така и на писта, трябва да гарантира, че автомобилът притежава нужни качества.

Аеродинамика: как се оформя специфичния гран туризмо дизайн за Stinger:

При разработване екстериора на Stinger – фастбек, дизайнерите на КИА получават напътствия от експертите по аеродинамика в компанията. Развойният център на КИА във Франкфурт използва софтуер, който изчислява динамиката на флуидите (CFD). С него бързо може да се тестват и оценяват разнородни идеи за подобряване на аеродинамичния профил на автомобила, без това да е за сметка на неговия фастбек силует.

След четири седмици съвместна работа на екипите са осъществени леки корекции по екстериора на Stinger с цел подобряване обтекаемостта на автомобила.

Каросерията е леко заострена към задната част, а новите ‘хриле’ са разположени зад предните калници за да намалят завихрянето на въздуха по фланговете на автомобила. Задният аеродинамичен спойлер е с променена форма и изпълнява задачата да редуцира както вертикалните вибрации, така и да увеличи стабилността при високи скорости. В предната част са позиционирани по-големи хоризонтални канали за оптимизиране на охлаждането на спирачките, а специфичната форма на въздушните отвори допълнително спомага за намаляване на вертикални вибрации.

Управление и удоволствие от шофирането: гран туризмо за всякакви условия

Динамиката на Stinger изправя инженерния екип на КИА пред ново предизвикателство. Специализирани в разработката на шасита, инженерите на марката получават буквално бял лист хартия, на който да очертаят схемата със зададените характеристики на окачването и кормилното управление на автомобила. Тяхната задача е да създадат автентичен гран туризмо с динамика на шофирането, която отговаря на неговия фастбек дизайн. Формата на Stinger вдъхновява работата по постигане на оптимално динамично шофиране с максимално високо ниво на контрол над автомобила. В същото време приоритет остава и постигането на баланс между ежедневното шофиране и комфорта при пътуване с високи скорости на дълги разстояния.

Stinger_1_small

За да изпълнят заданието, инженерите на КИА разработват два вида окачване. Stinger е оборудван с предно окачване макферсон и напълно независимо задно окачване мултилинк. В същото време обаче липсата на предшественик на Stinger позволява на инженерите да изградят както традиционна пасивна настройка, така и съвсем нова адаптивна система за електронно регулиране на окачването (Dynamic Stability Damping Control, DSDC). Тя адаптира дължината на хода на амортисьорите в движение и се контролира от група сензори за ускорение, спиране и управление.

С помощта на селектора за избор на режима на шофиране (Drive Mode Selector System), водачът има възможност да променя характеристиките на амортисьорите като избира между два режима: нормален или спортен. И докато при нормалния режим окачването леко се втвърдява при остри завои, този ефект е доста по-слабо изразен при спортния режим. Изборът на спортен режим осигурява значително по-директно предаване на трептенията при всякакви условия на пътя и скъсява дължината на хода на амортисьорите за по-добър контрол и директно управление по време на по-емоционално шофиране. Селекторът DSDC ще бъде включен в пакета от стандартно оборудване на 3,3-литровите V6 версии на Stinger.

Stinger_3_small

Пасивното окачване – част от стандартното оборудване за моделите с 2,0-л бензинов турбодвигател и за всички 2,2-л дизелови модели – е конструирано по същото задание като системата DSDC. Пасивната настройка е подложена на изпитания по състезателната писта „Нюрбургринг Нордшлайфе“ и по конвенционални пътища. Тя предразполага към нужната стабилност при дълги пътувания и криволичещи пътища. Базирано на изключително прецизната концепция на КИА, окачването на Stinger е изцяло преработено за оптимална обратна връзка при управление на автомобила.

Като част от стандартното оборудване на всеки Stinger, R-MDPS позволява на водача да избира между два режима на шофиране – нормален или спортен.
При спортен режим по-късата предавка осигурява по-бърза реакция, намалявайки необходимостта от допълнителни действия. Нормалният режим редуцира усилието при кормуване, което е предпоставка за по-умерени реакции при пътуване. Също така този режим изисква повече усилие при завъртане на волана – чрез линейното натрупване на съпротивление, което дава на водача повече увереност при шофиране.

Спирачна система: как спира най-мощният автомобил в историята на КИА

Със своите 370 к.с., 3,3-литровият V6 двигател с турбокомпресор на КИА Stinger дава възможност на автомобила да постигне ускорение от 0 до 100 км/ч само за 4,9 секунди, което го поставя на първо място по бързина на ускорението в историята на КИА.

Stinger_4_small

С цел да постигнат максимална ефективност на спирачките, много по-добра от всички автомобили на КИА досега, инженерите подлагат Stinger на различни високоскоростни спирачни тестове. Създават набор от впечатляващи предизвикателства за проверка на възможностите им, а екипът от тест пилоти се отправя към известния планински път Гросглокнер в австрийските Алпи за изпитания на спирачната система при постоянно спускане. За тестовете са използвани и някои частни съоръжения в Северна Германия и Източна Испания, както и пистата „Нюрбургринг“.

Мощните 3,3-литрови конфигурации на Stinger са оборудвани със спирачна система, разработена съвместно с Brembo. 18-инчовите дискови спирачки Brembo са специално проектирани да отговорят на високата мощност на двигателя. С перфорация и оребряване те постигат не само по висок термичен капацитет, но и нивата на износване при тежка експлоатация значително намаляват. Спирачките са оборудвани и с най-мощните бутала в историята на КИА.

Качество и надеждност: тестът Грийн Хел

Като всеки автомобил , Stinger е подложен на пълен набор от изпитания, които доказват високата надеждност и стабилност на автомобила. Докато „Нюрбургринг Нордшлайфе“ изигра решаваща роля при изграждане динамичния характер на Stinger, то резултатите от тестовете в Грийн Хел затвърдиха високото качество и надеждност на изцяло новия модел.

Всеки тестови автомобил се подлага на поне 10 000 км шофиране, което се равнява на 480 обиколки на „Нордшлайфе“. Всепризната като перфектна тестова зона, пистата има 73 завоя, 300-метрова денивелация във височината между най-високата и най-ниската точка на трасето, както и максимален наклон от 17%. Комбинацията от рязко ускорение, бързо намаляване на скоростта, остри предизвикателни завои и променящи се повърхности и наклони, е безпрецедентен тест за мощност и динамичност. Разстоянието, изминато по време на разработката на Stinger, се равнява на повече от 160 000 км екстремни изпитания на пътя.

Всеки прототип на Stinger, тестван на „Нюрбургринг Нордшлайфе“, се подлага на същия „наказателен“ режим на безкомпромисни изпитания на окачването, каросерията и задвижването. Процедурите за изпитване на КИА са предназначени за установяване на износването на задвижващия механизъм и по-специално евентуалното изтичане на течност, както и на характеристиките за топлинния контрол на предавателната кутия. Температурата на спирачките, ауспуха и скоростната кутия на автомобила са под постоянно наблюдение, за да се гарантира, че те работят оптимално през цялото време.

3,3-литровият Stinger към момента е в последната си тестова фаза на „Нюрбургринг Нордшлайфе“, но значителна част от разработката на 2,0л и 2,2-литровите модели – със задвижване на задните и на четирите колела – вече е приключила. Един дизелов прототип е изминал 20 000 км на „Нордшлайфе“. Преди това двигателят е покрил пълния задължителен тестови пробег от 10 000 км, но допълнителната работа по шасито изисква изпитанието на серия нови компоненти. Задвижващата система – двигателят и скоростната кутия – остават същите, но с нови компоненти, а тестването продължава с изминаването на допълнителни 10 000 км.

8-степенната автоматична скоростна кутия на Stinger, която ще се предлага с всеки от трите двигателя, е важен акцент при проверките на задвижването. Изпитанията на „Нордшлайфе“ откриват необходимостта от по-ефективен топлинен контрол в скоростната кутия – ранните тестове сочат, че температурата на маслото се покачва над стойностите, препоръчани от инженерния екип. За да коригират това, инженерите на КИА снабдяват скоростната кутия с охладител на маслото с по-голяма повърхност за да може охлаждането да бъде по-ефективно.

Освен на „Нюрбургринг“ изпитанията на Stinger се провеждат и в други точки по цял свят с над 1,1 милиона километра общ пробег за проверка на издръжливостта, което се равнява на 27 обиколки на Земята около екватора.

Разработката на автомобила се осъществява в цяла Европа, Близкия Изток, Азия, Северна и Южна Америка с цел провеждане на екстремни климатични тестове и проверка на качеството за всички компоненти, използвани в Stinger. Подготвян за международна аудитория, Stinger е подложен на тестове при необичайни студове, горещини и на много висока надморска височина, изправен е пред императиви на пустинята, претоварени градски центрове, планинските проходи и райони с постоянно замръзнала земя.

Производство и продажби

КИА Stinger влиза в производство през втората половина на 2017 г. и ще се предлага на международните пазари от четвъртото тримесечие на годината. Ценообразуването на местните пазари и окончателните спецификации ще бъдат оповестени непосредствено преди пускането на Stinger на пазара.