„Боингът“ свален погрешка при занятие на украинска ракетна част

| от |

В силовите структури на Украйна има версия, че малайзийския самолет е свален при инцидент по време на учения, разкри за РИА „Новости“ източник от силовите ведомства в Киев.

В деня на катастрофата на „Боинга“ части на украинската противовъздушна отбрана (ПВО) се провеждали занятие по отблокиране на пусковата система на ракетите и инцидент на занятието може да е станал причина за свалянето на пътническия самолет, твърди източникът. Във всеки случай по думите му Службата за сигурност на Украйна (СБУ) е отвела за разпит командира на ракетната батарея и нейния екипаж.

На 17 юли командирът на 156-ти зенитен ракетен полк получи заповед да проведе занятие по бойните разчети за прикриване на наземна групировка войски край Донецк – да разгърне дивизионите, да отработи преследване на целите и да изпълни целия алгоритъм по проследяването и условното унищожение на целите от ракетния комплекс „Бук-М1″, споделил източникът.

По думите му на командирите на батареите са били дадени шифрите, разблокирващи пусковите механизми, но реално изстрелване на ракети не е било предвиждано.

За участие в занятието са били задействани два военни самолета Су-25. „Те са имали за задача да извършат въздушно разузнаване и да обозначат контролните цели в район западно от Донецк, където е съсредоточена групировката на армията“, поясни източникът. „След като един от самолетите влязъл в обсега на „Бук“, той бил взет за водене от ракетна батарея, разположена при село Зарошченское. Очевидно по трагична случайност след известно време маршрутите на полетите на малайзийския „Боинг“ и СУ-25 съвпаднали, сливайки се върху екрана в една голяма точка, което е станало фатално за пътническия самолет – когато в един азимут целите се покриват, системата за съпровождане автоматично се преустройва за следене на онази цел, която е с най-голяма площ“, изтъкна още източникът. А това е „Боинг-„ът, който е с по-голями размери.

Източникът не можа да обясни причината за неразрешеното изстрелване на ракетата. „С този въпрос се занимават служителите на СБУ, които около 10,30 часа вчера прибраха командира на батареята с екипажа“, уточни той.

Разкритието на известния американски разследващ журналист Робърт Пери в сайта consortiumnews.com. „Информацията, която аз получих от източник, снабдявал ме с точна информация при подобни случаи в миналото, е, че американското разузнаване разполага с подробни сателитни снимки за ракетната батарея, която вероятно е възпроизвела съдбоносния изстрел. Тази батарея обаче се оказва, че е била под контрола на украинските правителствени войски, облечени в униформи, наподобяващи украинските. Източникът ми каза, че анализаторите от ЦРУ все още не били изключили възможността батареята да е на бунтовниците от Източна Украйна, които имат подобни униформи. Официалната оценка обаче била, че става дума за украински войници. Имало е също и предположение, че тези войници са били недисциплинирани и вероятно пияни, тъй като на снимките се виждали предмети, приличащи на бирени бутилки, които били разпилени около мястото“, пише журналистът.

По-късно Киев опроверга тази версия./БГНЕС

 
 

Европейската асоциация на авиокомпаниите прекрати своята дейност

| от CHR Aero |

Европейската лобистка група Association of European Airlines (АЕА) ще прекрати работата си след като голяма част от авиокомпаниите членки се присъединиха към новия алианс Airlines for Europe (A4E).

AEA ще бъде втората асоциация, която ще прекрати своята дейност през 2016, следвайки съдбата на нискотарифната групa European Low Fares Airline Association (ELFAA).

Исторически погледнато до момента е имало четири главни асоциации, които да представляват авиокомпаниите в Европа- AEA, ELFAA като представител на нискотарифните превозвачи, International Air Carrier Association (IACA) като представител на leisure авикомпаниите и European Regions Airline Association, представител на регионалните авиопревозвачи.

Според сайтa на AEA, асоциацията представлява 22 европейски авиокомпании с общо 310 милиона пътници, но много от тези компании вече са напуснали групата и са предпочели да бъдат представлявани от A4E, чиито основатели и членове са пет от най-големите авиокомпании в Европа- International Airlines Group (IAG), Lufthansa, Air France-KLM, easyJet и Ryanair.

A4E бързо се разрастна от 11 до 22 авикомпании членки, което доведе до затварянето на други асоциации. Процентово A4E представлява 60% от европейските полети, 500 милиона пътници и оборот от $109 милиарда.

Според A4E успехът на тяхната асоциация се дължи на факта, че авикомпаниите, които се представляват от тях, са както нискотарифни, така и „full service”.

AEA приключва работа след 64 години. През 1952 година четири авиокомпании- Air France, KLM, Sabena И Swissair основават Air Research Bureau, а след присъединяването на SAS и British European Airways, European Airlines Research Bureau се преименува на AEA през 1973.

Благодарение на AEA компютърните резервационни системи Amadeus и Galileo бяха въведени в експлоатация, както и автоматичното принитиране на билети и бордови карти. През 1988 АЕА допринесе и за започването на кампанията “Single European Sky” и поясни нуждата от интергрирана система за контрол на въздушния трафик над Европа.

 
 

Първи кадър на Том Холанд като Спайдърмен

| от chronicle.bg |

Колкото и филми да сме гледали за Спайдърмен досега, напът сме да видим първия за Питър Паркър. В новия филм за супергероя с Том Холанд в главната роля ще проследим историята на Питър – момчето, което се превръща в Спайдърмен, докато живее обичайния си тийн живот.

За Холанд това не е екшън филм, а по-скоро история за момче, което се бори за това, да успее да заговори момиче, докато се опитва междувременно и да спаси града.

„Спайдърмен: Завръщане у дома“ ще се появи на екран през лятото на 2017-а.

 
 

Усмихнатата Денина Мартин

| от Спонсорирано съдържание |

Денина Мартин е сред известните модни блогърки у нас – усмивката е нейна запазена марка. Усмихва се искрено и постоянно. Говори кратко, точно и ясно и винаги изглежда добре.

Нейното малко, лично интернет пространство се казва Purely Me by Denina Martin – вече сме ви разказвали за него.

„Обичам модата и то много, но това, което ми доставя най-голямо удоволствие, са пътешествията. Те ме зареждат и правят щастлива, защото човек е човек, когато е на път. Ако имаше как, щях през седмица да съм на различно място!“, казва Денина.

20161116-DSC_2366

Имаме предизвикателство към нея – да избере няколко аксесоара от новата колекция на Folli Follie и да даде идеи за преобразяване на зимата. Денина посреща своите последователки тази събота в мол “Сердика” в магазина на Folli Follie от 12 до 15 часа, където всеки клиент ще получи отстъпка от 30%.
Folli Folli е единствената световна марка, която се осмелява да излезе от стандартния печеливш по определение образ на жената вамп и да го замени с този на слънчевите момичета.

„От колекцията на Folli Follie избрах бижута и аксесоари в два различни стила. Единият сет е подходящ за ежедневието и се състои от романтични модели в златисто и бежова чанта с характерната закопчалка-детелина, която ми е изключително любима“, казва тя.

Денина следва максимата “колкото по-малко, толкова по-добре”. Спира на бежова чанта за ежедневието и голям пръстен като акцент за средния пръстен на лявата си ръка.

20161116-DSC_2339

„Другият сет, който избрах, се състои от празнични и женствени бижута в сребро и камъни, особено подходящи за вечерно излизане. Последните допълних в класическа комбинация – с червена мини чанта, която носи силен женствен заряд.” Чантата е ярко червена и придава акцент на тоалета й решен в тъмно.

20161116-DSC_2322

Към нея добавя тъмни очила  и часовник.

20161116-DSC_2411

Денина умее да комбинира много пръстени – в нашия случай три броя, единият от тях доста смел. Съчетава ги с дълги обеци.
„Това, което прави едно бижу наистина уникално е жената, която го носи“, казва Денина.

20161116-DSC_2341

Питам я за любимата й модна тенденция за тази и предстоящата година. 2017-а чука на вратата и е добре хората, потънали в модни дилеми да бъдат подготвени. „Този сезон must-have за мен са малките структурирани чанти. Те са красив акцент, който не просто допълва визията, а и я прави много по-впечатляваща.

А как би разнообразила зимата? – „С цветове. Аз съм явлен привърженик на цветовете и вярвам, че те зареждат с добро настроение.“
Макар зимата, макар да е толкова неудобна за носене, няма как да не се съгласим.

20161116-DSC_2395
Снимките са с бижута и аксесоари на Folli Follie.

 
 

Тъмнокожа моделка имитира традиционни модни кадри

| от chronicle.bg |

Не само Холивуд има проблем с липсата на разнообразие за предлаганите роли, заради което лица с различни черти или по-напреднала възраст се оказват без работа. Оказва се, че подобен проблем има и в света на модата. По тази причина африканският модел Деде Хауърд пресъздава култови модни кадри на големи компании. Тя обаче поставя всички известни снимки пред „черното огледало“, което им дава различен прочит.

„Всеки ден сме бомбардирани с ярки реклами, билбордове и телевизионни реклами, които се опитват да ни вдъхновят да купим продуктите, които излизат на пазара. Нещо, което винаги ме е притеснявало, когато гледаме тези реклами е, че рядко на тях виждаме тъмнокожа жена. Когато бях момиче, винаги се чудех защо големи брандове като Gucci, Chanel, Luis Vuitton, Guess и много други рядко използват тъмнокожи модели? И ако го правят, много малък процент тъмнокожи модели успяват да пробият, но групата им остава до голяма степен без промяна в дълъг период от време“, пише тя в сайта си.

Според нея повече видимост на хората от „всички раси, независимо дали са бели, черни, азиатци, латиноси и др.“ ще помогне на всички да повярваме в потенциала си. Тя отбелязва още, че тъмнокожите рядко са представяни в добра светлина в медиите, но за сметка на това безброй пъти се съобщава за застрелването или ареста на поредния тъмнокож.

Вижте интерпретациите на Деде на модни кадри, в които се бори със стереотипите.