Asiana airlines: Boeing 777 се нуждае от подобрения

| от |

От Asiana Airlines смятат, че Boeing трябва да добавят предупреждения в пилотската кабина на самолетите им Boeing 777. Това се налага, за да не се изпадне в случай, в който пилотите да забавят твърде много самолета, разчитайки на автоматичната регулация на скоростта.

Boeing_777-28E(ER),_Asiana_Airlines_JP7538758

Компанията коментира това след катастрофата, която уби трима души на 6 юли в Сан Франциско и за първи път разкри, че грешката е на пилотите.

Макар и действията на пилотите да са главната причина за случилото се от Asiana критикуват дизайна на един от най-успешните модели на Boeing. Данни на Националния съвет по безопасност на транспорта показват, че пилота на самолета неволно е включил автоматичното регулиране на скоростта, което е предизвикало случилото се.

От Boeing отговарят, че самолета “функционирал както се очаква, без това да е причината инцидента”. Ако пилотите са следвали указанията на Asiana за подобен случай са можели да предотвратят случката, казват от производителя на самолети.

Инцидента е първият с жертви на американска земя от повече от четири години, което допълнително нажежава ситуацията.

Boeing 777 е най-големият двумоторен джетлайнер в света и влиза в употреба през 1995 г. Миналогодишната авария е първата със смъртни случаи и едва третата, достатъчно сериозна да унищожи самолет от този модел.

AsianaCrash-640x364

Симулации на аварията направени от базираната в Чикаго Boeing показват, че е почти невъзможно да се приземи самолета без да се нарушат критериите на Asiana за безопасно кацане.

Като допълнение към действията на екипажа произшествието е предизвикано от “несъответствие в системите за автоматизация на самолета, което е подвело екипажа, че скоростта се поддържа”, споделят от Asiana.

Авиокомпанията също така разкритикува системите на Boeing за “неадекватно предупреждение” и за това, че не предупреждава пилотите и не ги защитава от загуба на скорост. При кацането самолета се движи с 60 км/ч по-ниско от целевата скорост за приземяване.

Според документ, който се появи вчера от FAA още през 2011 са призовали Boeing да подобри системата за автоматично поддържане на скоростта, след като един от тестовите им пилоти открил, че в някои случаи системата се изключва сама.

От Asiana казват също, че маршрута, определен от централата за въздушен трафик е допринесъл за инцидента, тъй като е затруднил пилотите.

При симулации на катастрофата на различни агенции се наблюдава, че е почти невъзможно да се приземи самолета безопасно. Един от пилотите споделя, че е “объркан” от системата на Boeing и помислил, че авто-газта “не работи правилно”.

От над 20 проведени теста нито един не е успешен. От Boeing заявяват, че според техните процедури, при твърде ниска скорост се препоръчва пилота да се изкачи по-нависоко, а не да се опитва да приземи самолета. От компанията също казват, че имало “многобройни сигнали, за това че самолета не е правилно настроен за кацане”.

Пилотът, който е контролирал самолета – Лий Канг Кук казва не следователите, че не е бил склонен да съобщи за авария тъй като това е отговорност на старшият пилот в самолета – Лий Джунг Мин.

Появи се и документ, показващ, че новият модел на Boeing 787 Dreamliner има проблеми със същата система.

Ако всичко е наред, системата автоматично добавя мощност, за да осигури безопасна скорост на самолета. В някои комбинации обаче нещата не протичат толкова добре.

“От Федералната авиационна администрация силно насърчават Boeing да подобрят системите си, за да гарантират, че пилотите няма случайно да изпуснат скоростта”, казват от агенцията през 2011.

От Boeing споделят, че самолетите им са проектирани така, че пилотите имат последната дума в контрола над полета, което означава, че е тяхно задължение да наблюдават системата и да се намесят, ако тя не работи както трябва.

“Налице са много ясни индикатори, вградени в системата за автоматичен полет, които показват на екипажа какво е положението. Целият екипаж носи отговорността да наблюдава маршрута и скоростта на самолета и, разбира се, да се намеси ако системите не реагират по желаният от тях начин”

 
 

Мадрид поиска на заем от Париж името „Град на любовта“

| от chronicle.bg, По БТА |

Мадрид, където хората с различна сексуална ориентация празнуват цяла седмица с Уърлдпрайд, поиска от Париж на заем името „Град на любовта“ и го получи, съобщи АФП. Кметът на Париж Ан Идалго отговори утвърдително на искането на мадридчани.

Жители на Мадрид се обърнаха с това искане към Града на светлината във видео, разпространено от кметството в социалните мрежи, с подкрепата на кмета Мануела Кармена. „Ти винаги си бил град на влюбените . . . Искам да те помоля да ни дадеш на заем името си и да стана Мадрид, столица на любовта“ – казват различни хора във видеото.

„Няма значение кого обичаш, Мадрид те обича, искаш ли да ни дадеш на заем това красиво име, което ти принадлежи – столица на любовта?“ – пита накрая Мануела Кармена.

„Скъпа Мануела Кармена, скъпи приятели на Мадрид, Париж Ви обича и споделя с вас името град на любовта“ – написа Ан Идалго в Туитър.

Испанската столица от петък е изпъстрена със знамена с цветовете на дъгата за 8-дневния празник на гей гордостта. Той ще приключи в събота с голям парад.

 
 

Най-доброто от киното на 2017 досега

| от chronicle.bg |

Първата половина на 2017-та мина и е време да направим равносметка какво хубаво ни поднесе киноиндустрията за този период.

Преди време ви показахме най-добрите сериали за първото полугодие на 2017-та, а сега ще направим подбор на най-доброто от широкия екран. Немалко от хитовете досега изненадаха аудиторията. Някои от тях са създадени от млади екип, а сюжетите им впечатляват със своята  зрялост.

Сред оглавяващите  класацията заглавия има както традиционните блокбъстъри, които са гарант за  възвращаемост на бюджета,  така и елитарни продукции,  засягащи типичните за европейското кино теми.

Най-добре сами вижте (в галерията горе) най-успешните филми на 2017-та досега.

 
 

„Безбог“, „Слава“ и „Спомен за страха“ са номинирани за най-добър игрален филм

| от chronicle.bg, по БТА |

„Безбог“ на Ралица Петрова, „Слава“ на Кристина Грозева и Петър Вълчанов и „Спомен за страха“ на Иван Павлов са номинирани за най-добър пълнометражен игрален филм от Българската филмова академия – 2017. Трите продукции имат и номинации за режисура. Наградите ще бъдат връчени тази вечер от 19.00 ч. в Театър „Българска армия“, научи БТА от Съюза на българските филмови дейци.

За отличията за главни роли конкуренцията при актрисите е между Ирена Иванова – „Безбог“, Маргита Гошева – „Слава“, и Рая Пеева – „Пеещите обувки“ на Радослав Спасов, а при актьорите – между Ивайло Христов – „Спомен за страха“, Стефан Денолюбов – „Слава“, и Димитър Николов – „Христо“ на Григор Лефтеров и Тодор Мацанов.

Наградите за поддържащите роли си оспорват актрисите Йорданка Стефанова – „Спомен за страха“, Пламена Гетова – „Летовници“ на Ивайло Пенчев, и Радена Вълканова – „Маймуна“ на Димитър Коцев – Шошо, и актьорите Димитър Крумов – „Христо“, Ованес Торосян – „Спомен за страха“, Филип Аврамов – „Летовници“.

Номинираните късометражни игрални филми са „Дрехи“ на Веселин Бойдев, „Куче“ на Владимир Петев и „На червено“ на Тома Вашаров. В документалното кино надпреварата е между „Книжарят“ на Катрин Бернщайн и Асен Владимиров, „От Кремона до Кремона“ на Мария Аверина и „Пощальонът“ на Тонислав Христов, а в анимацията – между „Зоотроп“ на Сотир Гелев, „Как се скараха орисниците“ на Анна Харалампиева и „Пътуваща страна“ на Весела Данчева и Иван Богданов.
Най-добрият дебютен филм ще бъде избран между игралните „Безбог“ и „Христо“ и документалния „Пустиняци“ на Цветан Драгнев.

Ще бъдат връчен и награди за сценарий, филмова музика, операторско майсторство, сценография, костюми, монтаж, звукорежисьор, филмова теория и критика.

 
 

Раян Мърфи съживява Джани Версаче в нов сериал

| от chronicle.bg |

Раян Мърфи продължава да е във вихъра си. И по всичко изглежда, че ще се задържи там поне още един сезон.

През миналата година сериалът „Народът срещу О Джей Симпсън: Американска криминална история“ стана хит и получи няколко награди Еми. Мърфи сам си постави много висока летва и сега се готви да скочи още по-високо. Следващият сезон на поредицата вече се снима и предстои да излезе на екран в началото на 2018 г. А темата е повече от пристрастяваща – не просто убийство, а убийството на един от легендарните модни гиганти – Джани Версаче. „Убийството на Джани Версаче: Американска криминална история“ разказва за живота и смъртта на великия моден дизайнер, който в една юлска сутрин през 1997 г. е прострелян смъртоносно в дома си в Маями.

От екипа на сериала миналата седмица пуснаха специално за Entertainment Weekly първи кадри на някои от актьорите. И всички са страхотни. Можем да бъдем спокойни, защото по всичко личи, че Раян Мърфи отново ще ни докара до екстаз. Имаме Рики Мартин в ролята на дългогодишния партньор на Версаче, Антонио Д’Амико, Пенелопе Круз е главозамайващо секси в ролята на сестрата, Донатела Версаче, а младият и свеж Дарън Крис (когото познаваме от „Клуб Веселие“) ще играе Андрю Кънанан – убиецът, чийто мотиви остават загадка. А в образа на италианския дизайнер ще влезе Едгар Рамирез.

На 15 юли 1997 г. Джани Версаче се връща в дома си след традиционната сутрешна разходка по Оушън Драйв. Докато се изкачва по стълбите на имението в Баями Бийч, е прострелян в главата от 27-годишния Андрю Кънанан. Убиецът е хомосексуален, чиято цел е да се запознава с възрастни влиятелни мъже, които да го внедрят във висшето общество. Преди няколко години се среща с Версаче и оттогава е обсебен от него. Освен дизайнера, в списъка му с жертви са поне още четирима мъже, убити с едно и също оръжие. Осем дни след смъртта на Версаче Кънанан се самоубива, използвайки същата пушка. Така и не е заловен, а мотивите му и до днес не са изяснени. Модната империя на италианеца преминава в ръцете на сестра му, Донатела, а партньорът му, Антонио Д’Амико, получава доживотна издръжка. Семейството обаче се намесва в последната воля на Версаче и условията са променени.

Всичко това, допълнено от безброй детайли, ще видят зрителите догодина. От информацията, публикувана досега, се вижда, че приликата с реалността е поразителна. За това спомага не само локацията на снимките (къщата на Версаче в Маями Бийч), но и приликата на актьорите с техните персонажи. Можете да се убедите в това сами, като разгледате галерията горе.