Ако сепаратистите са свалили самолета

| от |

По всичко изглежда, че малайзийският пътнически самолет е бил свален от проруските сепаратисти. Ако това бъде потвърдено, можем да се готвим за сериозни политически последици, твърди Инго Мантойфел от Дойче веле в коментара си.

3797976

Все още не се знае със сигурност кой точно е отговорен за свалянето на малайзийския пътнически самолет. Но следите отвеждат към подкрепяните от Русия сепаратисти. Причините за това са няколко: зад всички досегашни нападения срещу летящи обекти в размирния район са стояли именно проруските сепаратисти; по тяхна собствена информация от няколко дни те разполагат с противосамолетни установки „Бук“, които са в състояние да поразяват самолети на височина до 10 хиляди метра; минути след катастрофата на пътническия самолет Игор Стрелков, един от водачите на сепаратистите и бивш офицер от руските тайни служби ФСБ, е поместил съобщение в социалните мрежи, в което се казва, че проруските сепаратисти са свалили поредния украински самолет. До този момент обаче няма информация за свалена машина на украинската армия, от което следва, че бунтовниците вероятно са сбъркали малайзийския „Боинг“ с украински самолет и са го свалили погрешка.

Това предположение се потвърждава и от прихванати разговори между сепаратистите и офицери от руското военно разузнаване. От записите става ясно, че група проруски бунтовници в източноукраинския град Чернухино, намиращ се на няколко километра от мястото на катастрофата, са изстреляли ракета срещу летящ в района самолет. Кой стои зад свалянето на малайзийския „Боинг“, ще научим едва след приключването на независимото разследване на инцидента. А анализът на данните от сателитната навигация ще покаже откъде е била изстреляна ракетата.

Конфликтът навлиза в съвсем нова фаза

Свалянето на малайзийската машина променя изцяло структурата на украинския конфликт: атаката срещу пътнически самолет на височина от 10 хиляди метра с помощта на ракетна установка показва ясно, че сепаратистите не са някакво безобидно формирование, което разполага само с леко оръжие. Фактът, че използват такива комплексни оръжейни системи, подсказва, че могат да разчитат на солидна професионална помощ. Да се докаже, че тази помощ идва от армията или тайните служби на Русия, ще е много трудно, но тази версия е твърде вероятна. Така става все по-ясно, че кризата в Донбас не е просто вътрешноукраински конфликт, а война между Украйна и подкрепяни от Русия сили.

След това отвратително деяние, взело стотици цивилни жертви, Западът и най-вече страните от ЕС вече няма да могат да се изявяват просто като посредници в този конфликт. И вече няма как да държат на дипломатическо решение заедно с Русия. Все повече хора ще настояват за пряка помощ за Украйна в борбата ѝ срещу проруските сепаратисти. Все повече ще се засилват и призивите за затягане на санкциите срещу Русия, въпреки очевидното нежелание на европейските лидери да се впускат в конфронтация с Москва.

И Кремъл е на кръстопът

Но не само Западът трябва да преосмисли стратегията си. Руската политика също е на кръстопът. Ако Москва не заяви ясно и категорично, че оттегля подкрепата си за сепаратистите, всички опити на Кремъл да отхвърля отговорността за кръвопролитията в съседна Украйна ще са оттук нататък напълно безполезни. Време е президентът Путин да заяви ясно дали наистина иска мир. В противен случай можем да останем с впечатлението, че най-могъщият човек в Русия е изгубил контрола над армията си и специалните си служби.

 
 

TUBORG разкрива нова визуална идентичност на глобално ниво

| от chronicle.bg |

Датският бранд Tuborg разкри нова глобална маркетинг кампания под мотото „Open for more”.

Кампанията предлага на младите потребители редица нови елементи, създадени да вдъхновят различни културни общности на различни пазари – в Източна Европа, Русия и Азия. Двете основни теми в кампания 2017 ще бъдат „музика“ и „традиции – от 1880 досега“.

Tuborg_5

Нова комуникация на всички нива (електронна, дигитална, външна, в търговските обекти) следва освежаването на марката, което започна с промяна във визията на всички видове опаковки на Tuborg (малка и голяма стъклена бутилка, кен, PET).

Тази промяна е първата от 2012 година насам и представлява изцяло нова иконография на бранда с нова цветна схема на логото, включваща сини елементи, които да отличат Tuborg пред повечето „зелени“ брандове. Дело е на дизайнера Turner Duckworth, който е запазил и обновил и някои съществуващи елементи – в един по-динамичен и младежки дух.

Вече е активен и новият сайт на марката. 

 
 

Патриоти от всички магазини! На хорото!

| от |

Хората са страдали от всякакви моди – като започнем с мъжките чарлстони, през тамагочитата, до айфоните и Ледената кофа.

Днес на мода е да си патриот и съответно всички вече са патриоти. „Била“ организират уроци по хоро пред магазините си. Това няма да е един път, усещам.

Скоро всички магазини ще имат свои патриотични ивенти и хепънинги. Ние дори подозираме как ще изглеждат те. То е лесно.

Била

Безплатно хоро. Понеделник – право, вторник – дунавско, сряда пайдушко, четвъртък – лютеница „Хорце“ от Първомай и така до понеделник.

Също така има идеи и планове за ММА турнир – нещо като Мъжко хоро, без да е Йордановден и без ледени води. Победителят печели наденица. Сега заради наденицата ще се утрепат!

Фантастико

Фантастико преоткриват и модернизират застоялите тропи на патриотизма. Те превръщат „бащино ми огнище“ в „топлата ми витрина“. Продуктите има вкус на детство – компот, лютеница, бой, хляб със сирене. Две праскови и две кюфтета.

Лидл 

Когато си толкова беден, че си стигнал до просешка тояга, Лидл е мястото, откъдето си купуваш въпросната тояга. От тях ще може да си купите и двата края на цената на един. Ако си правите сметката обаче, че новата „Родна стряха“ ще ви подслони – не. Там положението е Блажиш ли, блажиш ли, дядо Попе, просто с друго име. Междувременно точно в духа на едно време в Лидл „пуснаха“ крем „Каро“, бонбони „Амфора“ и лимонови резенки. А дори не е Коледа.

Кауфланд

Кауфланд се опитаха се да направят нещо вносно ексклузивно и премиум, но не му е сега моментът. За съжаление цените на продуктите, които българите консумират най-много, са фиксирани на бандерола. Остава само Графа да се погрижи за настроението.

Икеа

В Икеа се появява нов продукт – той се казва Дървö. Този продукт служи, за да го ‘земете, когато някой ви ядоса и искате „да ‘земете едно дърво“. При покупка на повече дървета, получавате безплатно камъни.

И докато другите се занимават с глупости, в кварталното магазинче бай Иван дава на борч хлябове и кисели млека на бабите. Бай Иван знае, че бабите гласуват за хора, които после позволяват на големите вериги магазини да си правят каквото искат и това влияе на бизнеса му, но въпреки това бай Иван дава на бабите безплатно неща и ги записва на едно картонче.

 
 
Слави Трифонов, цензура

Цен*ура

Норвегия строи единствения в света корабен тунел

| от chronicle.bg |

През последните години десетки моряци са изгубили живота си във водите, където се срещат Норвежко и Северно море.

Заради това крайбрежната агенция на Норвегия е решила да изкопае „корабен тунел“ – за да  създаде едно по-сигурно преминаване на търговските плавателни съдове.

По план съоръжението ще струва 272 милиона щатски долара.

Тунелът ще бъде с височина от 46 метра, 36 метра широк и дълъг една миля (1,6км). Норвежкият парламент е отделил един милиард норвежки крона за проекта „Национален план за транспорта за 2014-2023″. Очаква се строителство да започне през 2018г.

Корабите ще осъществяват достъп до тунела от север в Селе, с южен достъп чрез Молдфйорд. Това е най-тясното място на полуостров Стад. Настоящото предложение за тунела включва и мост в близост до южния достъп, така че пешеходците да могат да виждат корабите, които преминават.

Източник: The Verge

 
 

Google работи по групово фото приложение

| от chronicle.bg |

Google обяви, че работи по ново приложение за групово редактиране и споделяне на снимки.

То ще наподобява Moments на Facebook, а говорителите на компанията са казали, че това е просто един експеримент и не се знае кога и дали това ново приложение ще стане достъпно за всички.

Тъй като все повече потребители използват приложенията на Facebook, Twitter и Snapchat, вместо да търсят в интернет, т.е. чрез търсачката на  Google, е нормално да имаме такава реакция от Google.