Airbus и американската компания Aerion ще построят нов свръхзвуков самолет

| от |

Airbus и американската компания Aerion обявиха, че ще си партнират, за да върнат свръхзвуковите самолети в комерсиалното въздухоплаване, пише Ingenieur.de. Първият полет на новия самолет AS2 се планира за 2019, а пускането му в експлоатация за 2021 година. Дотогава ще са минали 18 години откакто британско-френският Concord преустанови полетите си. Легендарната, но екстремно шумна „Кралица на небето“ летеше с максимална скорост от 2.23 маха, а AS2 ще развива свръхзвукова скорост от 1.6 маха.

Airbus и Aerion оценяват сътрудничеството си като взаимополезно и смятат, че заедно ще могат по-бързо да построят новия свръхзвуков самолет. Концепцията е летателната машина да бъде по-малък и по-изящен супербърз бизнес джет. Моделът предвижда място за 12 пътника и ще прелита през океана почти два пъти по-бързо от функциониращите в момента комерсиални самолети. Разстоянието между Лондон и Сиатъл или Сан Франциско и Токио ще може да се премине с директен полет.

Летателната машина ще бъде конструирана от лек въглероден фазер, а крилата са с иновативна патентована от Aerion форма. Специалните профили на крилата са така проектирани, че почти не се създава турбуленция. Крилото е относително право, широко и много тънко, което позволява на въздуха да преминава през слоевете на конструкцията, като почти не се завихря. Това намaлява съпротивлението с до 20 процента, спестява гориво и увеличава обсега. Пазарният потенциал на AS2 се изчислява на 600 машини за следващите 20 години. Предварителните оценки са, че цената на един самолет ще бъде над 100 милиона долара.

С Агенция Фокус

 
 

Как се разказва за живота на Румена Воевода

| от chronicle.bg |

Все по-малко време остава до премиерата на новия филм на Зорница-София „Воевода“ за живота на жената-хайдутин Румена Воевода.

Филмът ще се появи по кината през януари, а дотогава от екипа на „Воевода“ продължават да разпространяват видеа за „мейкинга“ на тази сложна историческа продукция.

Представяме ви видео „зад кулисите“, което показва как актьорите от филма се подготвят за епичните битки на хълмовете над Жеравна.

Независимо дали става дума за боравене със сабя или за стрелба („Нека куршумът бъде продължение на окото“), всички актьори трябва да са в перфектна форма и да знаят техниките и похватите на боя и оръжията, за да се справят с предизвикателствата, които ги очакват.

Вижте видеото, което ще ви разкаже за подготовката на актьорите, включително чрез психо-драма, за доверието, за битките в гората, за глада за другите репетиции:

 
 

Turkish Airlines спечели награда за своя рекламна кампания

| от CHR Aero |

Turkish Airlines бе наградена с Gold Epica награда за своята кампания “Batman v. Superman”.

В блокбъстъра “Batman v. Superman” авиокомпанията прави поява със свой Boeing 777.

Идеята на рекламата е, че Turkish Airlines изпълнява полет между двата измислени града във филма- Готъм Сити и Метрополис.

Освен участие в самия филм, авиокомпанията предостави различни възможности на своите пътници да се запознаят с него, както и да надникнат в света на супергероите.

Авиокомпанията беше наградена в категория „Product & Brand Integration”, като тази кампания доведе до над 30 милиона гледания на рекламата в YouTube, както и над 125 милиона „media impressions”.

Epica Awards е основана през 1987 като това е единствената награда, която се определя от журналисти свързани с маркетинг и комуникационни заглавия.

 
 

Китай покорява света с блокбастър и Мат Деймън

| от chronicle.bg, по BBC |

Въпреки дългогодишната традиция на Китай в киното, към момента страната не е произвеждала истински голям блокбастър. Това обаче е напът да се промени. „Великата китайска стена” е един от най-скъпите филми, снимани някога в Китай.

Живата легенда на китайското кино Джан Имоу режисира пищната лента, в която участват филмови икони като…Мат Деймън. Американската звезда има водеща роля във филма.

Мат Деймън играе чуждестранен наемник, който идва в Китай, за да краде барут. С това, че и персонажът му е чужденец се избягва въпросът за „избелването” на филмите.

Бюджетът на филма е най-малко 100 милиона долара – колаборация между САЩ и Китай. Сред приоритетите на китайското правителство е да разпространи по света културата си. Ако успее да развие филмовата си индустрия, страната ще развие и своята „мека сила”и да популяризира културата си така, както американските филми успяха да пренесат духа на Америка по света. Мат Деймън посочва, че нито за момент не е приемал филма като пропаганден инструмент.

„”Мисля, че светът ни е много по-добро място, когато говорим един с друг и работим заедно, и правим изкуство заедно”, казва той.

Джан Имоу, който е запознат много добре с политическите ограничения пред изкуството в САЩ, казва, че Холивуд също има своите рестрикции.

„Това е система, основата върху продуценти и компании. Доколкото става дума за креативност, не мисля, че има 100% свобода за който и да е режисьор по света. Работата на режисьора е да даде най-доброто от себе си в ситуация на ограничения”, казва той.

мат деймън великата китайска стена

 

 

 
 

Photoshop битката за Тейлър Суифт

| от chronicle.bg |

Певицата Тейлър Суифт стана повод за ожесточено състезание на фотошоп майстори от целия свят.

Тя беше заснета наведена, с разперени ръце. Това беше достатъчно, за да започне поредицата от фотошоп изпълнения, които я пренасят на различни места в различен контекст – яхнала ракета със знамето на САЩ в ръце например.

Затова обичаме интернет!

Вижте в галерията най-добрите попадения.