„Аерофлот“ заложи на нискотарифната си „Победа“

| от | |

Вторият поред лоукостър на руския национален превозвач извърши първите полети и избегна фалстарта на „Доброльот“

Руският национален авиопревозвач „Аерофлот“ стартира полети със своята нискотарифна дъщерна компания „Победа“, информират руските медии. Новината идва месеци, след като през август 2014 г.се провали първата нискотарифна авиокомпания на – фалстартът на „Доброльот“ бе налице заради санкциите на Европейския съюз (ЕС).

Първият полет на превозвача бе на 1 декември до руския Волгоград (бившият Сталинград) от московското летище „Внуково“. Билетът за полета заедно с летищните такси струваше на руснаците само 2,45 хил. рубли, което е малко над 30 евро по сегашния курс. Самият „Аерофлот“ предлага същата дестинация с 500 рубли (8 евро) по-скъпо. През ноември същата дестинация пък струваше от 6,2 хил. рубли нагоре или 100 евро.

На 3 декември компанията летя до гр. Самара – столицата на руското автомобилостроене. Там „Победа“ ще каца на международното летище «Курумоч» – част от холдинга «Аэропорты Регионов». Полетите Москва-Самара-Москва ще се извършват всяка вечер, поясниха от „Аерофлот“.

Според първоначални данни само за една седмица „Победа“ е успяла да продаде около 20 хил. билета – това само потвърждава „глада“ на руките граждани за достъпни полети. Засега авиокомпанията обаче ще лети предимно по вътрешни линии – от „Внуково“ до Самара (Поволжие), Волгоград (Поволжие), Екатеринбург (Урал), Перм (Урал), Тюмен (Сибир), Белгород (Южен федерален окръг) и Сургут (Сибир). Руският бизнес-всекидневник „Коммерсантъ“ в тази връзка пояснява, че „Победа“ ще лети предимно с големи щатски авиолайнери Boeing 737-800 NG.

Според експерти руският монополист най-накрая започва да предлага наистина конкурентни и достъпни билети, което кара и конкурентите да намаляват цените. „Само седмица след старта на продажбите на „Победа“ минималните тарифи от декември тази година при конкурентите и при компанията-майка „Аерофлот“ са съществено намалени по всички дестинации, които предстои да бъдат обслужвани от новия лоукостър“, коментира пред РИА Новости генералният директор на агенцията за търговия с билети Pososhok Кирил Фемински.

Припомняме, че водещият руски авиопревозвач регистрира новата компания едва месец след неудачния старт на първия си лоукостър „Доброльот“ – вече на 16 септември т.г. Дъщерната компания се казва ООО „Бюджетный перевозчик“, като стана известна под търговската си марка „Победа“. Интересното е, че логото на „Победа“ е едно към едно с това на „Доброльот“, който така и не излетя.

Николай Марченко

 
 

Facebook тества инструмент за изобличаване на фалшиви новини

| от chronicle.bg |

След новината, че Германия има намерения да глобява Facebook за всяка фалшива новина, която се завърти в мрежата, от компанията явно са решили да се справят с проблема и в момента тестват филтър за фалшиви новини в Германия.

Политиците в Германия се опасяват, че разпространението на фалшиви новини може да се отрази на предстоящите наесен федерални избори.

Немците планират пътя, по който да вървят фалшивите новини така: когато системата за проверка на фактите на Facebook отчете една новина като фалшива, потребителите ще бъдат изпратени на Correctiv, неправителствена новинарска организация със седалище в Берлин. Ако даден елемент се счете за неверен, той ще бъде маркиран като „оспорван“, придружен от обосновка, а сайтът ще предупреждава потребителите, преди те да го споделят в социалната мрежа.

Освен това, т.нар. спорни елементи ще се показват по-малко в новинарския поток на социалната мрежа.

Източник: Financial Times

 
 

Красивата дъщеря на Младия папа

| от chronicle.bg |

В последната седмица луксозната модна къща „Бърбъри” обяви за свое ново лице Айрис Лоу. Ако това име не ви говори нищо, то нека ви разкажем за 16-годишната дъщеря на Джъд Лоу и Сейди Фрост.

Модата не и е чужда – най-малкото нейна кръстница е супермоделът Кейт Мос.

Преди година дъщерята на Джъд Лоу, който влезе в ролята на глава на римокатолическата църква в сериала „Младият папа“, се снима за корицата на тинейджърския вариант на Vogue. Тази година тя ще бъде лице на червило на „Бърбъри” – каквито в предишни години са били Кейт Мос, Кара Делевин и Лили Джеймс. Това е първата модна рекламна кампания, в която Лоу се снима.

„Бърбъри” и друг път са се оглеждали сред поколенията на световни звезди за кампаниите си. Преди две години Ромео Бекам участва заедно с Наоми Кембъл в реклама на марката, а миналото лято брат му Бруклин стана лице на британска кампания на „Бърбъри”.

Със сигурност кампанията ще отвори много врати и пред дъщерята на Джъд Лоу.

Вижте в галерията няколко факта от живота й.

 
 

„Manifesto“, където Бланшет играе 13 роли

| от chronicle.bg |

Германският художник Джулиан Розефелд показва трейлъра на „Manifesto“ – филм, в които Кейт Бланшет играе 13 различни роли.

Първоначално пуснат като видео инсталация в Australian Centre for the Moving Image в Мелбърн, „Manifesto“ е преправен в пълнометражен игрален филм. Трейлърът ни показва Бланшет в няколко от всичките й персонажи.

Премиерата на филма е по-късно този месец на Sundance Film Festival. В оригиналния синопсис пише, че Росефелд поставя „Бланшет в ежедневния свят – на домакиня, на работник във фабрика или на новинар – докато цитира думи, които са вдъхновили цели движения в изкуството“. И добавя: „Manifesto“ е забавен, а в същото време изисква от нас да се питаме дали тези страстни твърдения все още са верни и вдъхновяващи“.

 

 

 
 

HP ZBook 15u със значително подобрение на процесора

| от chronicle.bg |

 

HP обяви подобрение преносимата си работна станция HP ZBook 15u.

Тези, които сте имали досег до HP ZBook 15u, знаете, че със своя 15.6“ дисплей станцията е една добра комбинация от мобилност и стойност. С тегло от от 1.9кг. (4.18lbs)3 и 19.9 мм. дебелина, работната станция може да се похвали с висока производителност. Захранва се с новите седмо поколение Intel® Core™ i5 и i7 процесори4, с да 32 GB DDR4 памет5, професионална графична карта AMD FirePro™, 2TB2 дисково пространство, включително и по избор HP Z Turbo Drive G25, и FHD touch или UHD дисплей.

Батерията е с дълъг живот и се поддържа от HP Fast Charge, осигуряваща бързо презареждане до 50% от батерията само за 30 минути.

Мобилната работна станция ZBook 15u има обща системна надеждност, гарантирана от 120 000 часа тестване в HP’s Total Test Process и е проектирана да отговори на MIL-STD 810G стандартите. Потребителите могат да се възползват от Windows 10 Pro1 и богатите функции на ISV сертифицираната видео карта AMD FirePro™ 3D с 2GB видео памет, проектирана да работи с всички професионални приложения на преносимата работна станция ZBook 15u.

HP ZBook15u_Touch_G4_with_Hand_Solidworks

Тази мобилна работна станция е оборудвана с конфигурация, подсигуряваща висока сигурност и лесна управляемост, включително водещата в индустрията BIOS функция за защита – HP Sure Start Gen8, която следи състоянието на BIOS, възстановява платформата без намеса, връща BIOS до обичайното му състояние и предлага функционалност за централизирано управление.

Интегрираните Trusted Platform Module (TPM), Smart Card Reader и по избор Finger Print Reader5 осигуряват защита на данни, имейл и потребителски документи. HP ZBook 15u има множество портове включително USB 3.1 Gen 1 port, DisplayPort™ 1.2 и други.

Мобилната работна станция HP ZBook също така идва и с предварително инсталираната HP Remote Graphics Software за отдалечени работни групи, HP Performance Advisor за оптимална производителност и HP Velocity за по–надеждно и бързо сърфиране мрежата.

HP ZBook 15u е достъпно сега със стартова цена от €1,090 без ДДС.